[ad_1]

مردی که آماده بلند کردن هالتر است

عکس: خواهد بود boiko (شاتر استوک)

وقت آن است که افسانه را درباره سالن بدنسازی بشکنیم. یادم می آید که صریحاً به من آموخته بودند ، گویی این یک واقعیت است که روزی زندگی من می تواند به آن وابسته باشد ، و تو هم به آن می توانی هرگز دو روز متوالی همان عضله را تمرین دهید. معلوم می شود که چنین قانونی از طبیعت وجود ندارد. شما می توانید هر آنچه را که می خواهید آموزش دهید ، وقتی می خواهید

نسخه ای که من شنیدم به شرح زیر بود: هنگامی که از عضله استفاده کردید ، باید ریکاوری شود. ورزش بافت عضلانی را می شکند و زمان ریکاوری آن را بازیابی می کند ، بنابراین باید به نوبت انجام دهید دو یا نمی توانید عضله سازی کنید ، یا ممکن است صدمه ببینید یا هر دو ممکن است. این واقعیت که من بعضی اوقات روز بعد از تمرین بیمار می شدم ، این ایده را تأیید می کند. اگر هنوز دردناک است بهتر است از آن بگذرید ، درست است؟ (نیست.)

من سالها به آن اعتقاد داشتم بدون اینکه هیچ چیز خاصی داشته باشم دلیل باور کنیم ، جز این که همه همیشه گفته اند. این امر منجر به تعدادی انتخاب س questionال برانگیز مانند برنامه ریزی تمرینات از دوشنبه تا چهارشنبه و جمعه و سپس پرتاب کردن همه چیز از پنجره در صورت عدم تمرین روز دوشنبه شد. من نمی توانستم این کار را روز سه شنبه انجام دهم زیرا پس از آن سه شنبه تمرین می کنم و چهار شنبه! که همه چیز را خراب می کند.

اما مجبور شدم او را ببینم. از این گذشته ، ما هر روز از عضلات خود فقط برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنیم. شما سه شنبه به رختخواب نمی روید فقط به این دلیل که روز دوشنبه برای پیاده روی رفته اید. و حتی وقتی به کار سخت تر فکر می کنید ، در مورد افرادی که کارشان شامل کار دستی است چطور؟ آیا هر کارگر مزرعه ، هر خدمه ساختمانی ، هر نجار بعد از هر روز کاری یک روز تعطیل برنامه ریزی می کند؟ البته نه ، و این باید چیزی به ما بگوید.

در همین حال ، روند تجزیه و تحلیل عضلات در یک ساعت 24 ساعته اتفاق نمی افتد. برخی از سازگاری های بدن با ورزش روزها یا حتی هفته ها به طول می انجامد و نیازی نیست که صبر کنید تا قبل از اینکه دوباره بلند شوید ، کامل شود.

در واقع اگر دو ماهی پشت سر هم یک عضله را تمرین دهید چه اتفاقی می افتد؟

دیگه هیچی شما دو روز آموزش می بینید. گاهی اوقات ممکن است در روز دوم احساس کمی ضعف کنید ، زیرا این خوب است روزهای آموزش روزهای آزمون نیستند. آنچه را که می توانید بلند می کنید و دوباره قویتر می شوید.

بنابراین واقعاً چه گزینه هایی دارم؟

اول از همه ، اگر فقط دو یا سه روز در هفته برای تمرینات قدرتی در دسترس دارید ، باید یک برنامه کامل بدن را انجام دهید تا بیش از یک بار در هفته به تمام گروه های عضلانی خود ضربه بزنید. و منطقی است که این روزها را تا جایی که برنامه شما اجازه می دهد کنار بگذارید. یک روز استراحت بین روزهای تمرین ضروری نیست ، اما راحت است ، بنابراین می توانید هر تمرین را شروع کنید ، نسبتاً تازه احساس شادابی کنید.

یا شاید شما ایده تقسیم تمرین خود را بر روی قسمت بدن ترجیح می دهید. این ایده ای است که محبوب شده است در زمانی که بدن سازی و وزنه برداری در ورزش های مختلف منشعب می شد. تمام بالابرهای المپیک با تمام بدن شما کار می کنند ، اما اگر هدف شما ساختن مجسمه های بدن برای ظاهر آنهاست ، می توانید به هر یک از اعضای بدن یک روز خاص در سالن بدنسازی اختصاص دهید. امروزه انجام تقسیم 5 روزه ، تمرکز بر روی مجموعه ای متفاوت از عضلات هر روز (قفسه سینه در روز دوشنبه ، بازگشت در روز سه شنبه و غیره) یا تقسیم تمرینات به روزهای بالاتنه و پایین تنه یا روزهای فشار دادن معمول است. و بارگیری کنید. اینها همه روشهای خوبی برای توزیع کاری است که در طول هفته انجام می دهید.

اما همچنین می توانید در هر روز هفته هر روز که می خواهید تمرینات کامل بدن را انجام دهید. آیا تعطیلات آخر هفته طولانی دارید؟ ادامه دهید و سه روز خود را روی بدن خود در کنار هم قرار دهید تا بتوانید چهار روز مرخصی بگیرید.

یا فرض کنید می خواهید از یک برنامه تمرینی 3 روزه (دوشنبه ، چهارشنبه ، جمعه) به یک برنامه 4 روزه (دوشنبه ، سه شنبه ، پنجشنبه ، جمعه) تغییر دهید. تا زمانی که توجه کنید که سخت ترین روزهای هفته خود را در کجا قرار می دهید ، این احتمالاً درست خواهد بود.

من در چند سال گذشته پنج مورد را بزرگ کردم یا شش روزانه هر هفته و من لیفت خود را بر اساس گروه عضلات تقسیم نمی کنم ، بنابراین تقریباً هر تمرین یک بدن کامل است. این کاملا خوب است. نمی توانم باور کنم که قبلاً از آن ترس داشتم.

چه قوانینی انجام دادن باید پیگیری کنی؟

برای آموزش روزانه کل بدن خود ، فقط باید چند نکته را به خاطر بسپارید.

اصلی ترین آن این است آیا کل کار شما مناسب است در مورد آنچه بدن شما به آن عادت کرده است. اگر عادت دارید هر هفته دو تمرین بدن کامل انجام دهید و فکر می کنید می خواهید 6 تمرین انجام دهید ، این تعویض در شب بسیار ناخوشایند خواهد بود. اما اگر سه کار انجام دهید ، احتمالاً با چهار حالت خوب خواهید بود. و همین که به چهار عادت کردید ، می توانید به راحتی به پنج برسید.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که اگرچه نیازی به آن نیست برای جلوگیری خستگی ، می توانید هوشمندانه برنامه ریزی کنید. من آخرین روز سخت هفته یا جمعه یا شنبه را ددلیفت می کنم. و سپس قاپ ها ، آسانسور ، جایی که من بیشتر به هماهنگی و زمان واکنش دست نخورده خود نیاز دارم ، روز دوشنبه بعد از تعطیلات آخر هفته برای بهبودی اتفاق می افتند. همچنین به خاطر داشته باشم که خستگی در طول هفته افزایش می یابد ، بنابراین یک روز راحت را در جایی از وسط قرار می دهم تا استراحت کنم.

به عبارت دیگر ، بدن شما انعطاف پذیر است. شما باید مطمئن شوید که در این کار زیاده روی نکرده اید ، اما با گذشت زمان می تواند با سطوح بالاتر عملکرد سازگار شود. این دقیقاً به روزهای تقویم مرتبط نیست ، بنابراین در صورت تمایل به بازی با برنامه خود بپردازید تا بدانید کدام یک برای شما بهتر است.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir