[ad_1]

شخصی که با وزنه مچ پا تمرین می کند

عکس: استودیوی آفریقایی (شاتر استوک)

وزنه های مچ پا از دهه 1980 سوراخ کرم را پشت سر گذاشته اند و در پست های بی شماری در TikToks و اینستاگرام ظاهر می شوند. آیا آنها واقعاً به تن دادن پاها کمک می کنند؟ آیا اصلا ارزش خرید دارند؟ آنچه در اینجا باید بدانید اینجاست.

جایی که مفید هستند

بهترین استفاده از وزنه مچ پا ، ایجاد کمی مقاومت در برابر تمریناتی است که پاهای شما را در برابر نیروی جاذبه حرکت می دهد.

به عنوان مثال ، پاهای برجسته جانبی به طور قابل توجهی بیشتر برای عضلات شما کار می کنند حتی با یک یا دو پوند وزن مچ پا که در هوا بلند می کنید. ضربات الاغ و مهارهای بدن توخالی نیز در این گروه قرار می گیرند.

در این مثال ها ، وزن مچ پا لزوماً مچ پا یا پاهای شما را سخت تر نمی کند. آنها به سادگی مقاومت در برابر تمریناتی را که هنوز برای ران ، باسن یا شکم انجام می شود ، می افزایند.

این کاربردها از وزن مچ پا منطقی است زیرا راهی برای افزایش ثبات در طول زمان است. برای ادامه حرکت به جلو ، باید وزنه های سنگین تری استفاده کنید که وزن فعلی شما خیلی سبک شود. در نهایت ، ممکن است به جایی برسید که وزن مچ پا دیگر چالشی نباشد و مجبور شوید همان عضلات را به طور متفاوتی کار کنید.

جایی که مفید نباشند

اگر می دوید ، می پرید یا راه می روید ، وزنه های مچ پا می توانند کمی حرکت را سخت کنند ، اما احتمالاً افزودن خوبی نیستند. به این فکر کنید که چرا اصلاً این تمرینات را انجام می دهید. اگر هدف شما از دویدن یا پیاده روی سوزاندن کالری است ، می توانید با دویدن سریعتر یا دورتر ، بدون وزنه مچ پا این کار را با بازده بیشتری انجام دهید.

برخی از مربیان حتی هشدار می دهند که داشتن وزنه مچ پا هنگام دویدن یا راه رفتن می تواند شما را برای عدم تعادل یا آسیب دیدگی عضلات آماده کند. اگرچه مشخص نیست که آیا واقعاً اینگونه است یا خیر. (به هر حال من هیچ مدرک محکمی برای جراحت پیدا نکردم ، اما مورخ کانر هفرنان به من اشاره کرد. مقاله از سال 1988 وزن قفل شده مچ پا به میزان قابل توجهی کالری اضافی نمی سوزاند و ارزش خطر بالقوه را ندارد.)

واقعاً کمی وزن چقدر به شما کمک می کند؟

هر بار که به وزنه کوچکی نگاه می کنید – خواه یک جفت وزنه مچ پا باشد ، یا یک دمبل کوچک باشد ، یا چیز دیگری – آن را به عنوان یک اضافه بار پیشرونده تصور کنید.

اضافه بار پیشرونده یکی از اصول اساسی تمرینات قدرتی است. برای ادامه دستیابی به نتیجه ، باید از وزنه های سنگین و سنگین استفاده کنید. در اینجا چگونگی قدرت کسی که فقط با هالتر حرکت ددلیفت را شروع می کند می تواند صدها پوند را بلند کند. وزنه های کوچک می توانند به شما کمک کنند تا این سفر را شروع کنید ، اما دوام نخواهند داشت.

وزن مچ پا اغلب فقط یک یا دو کیلوگرم است ، اگرچه من یک کیت دارم که می تواند با چیزی حدود ده کیلوگرم بارگیری شود ، اگر همه ماسه های کوچک را در یک دسته از جفت قرار دهید. زمانی که مصدومیت را بهبود بخشیدم راحت بود. فیزیوتراپیست توصیه كرد كه پاهای جانبی من را بلند كنید و در پایان زمان توانبخشی من به بیشتر وزنه های كیت احتیاج داشتم.

محصولات تناسب اندام اغلب فقط به این دلیل وجود دارند که فروش آنها آسان است

با نگاهی به تبلیغات و پست های اینستاگرامی این مقاله ، مشخص شد که چرا وزن مچ پا به طور ناگهانی محبوب می شود. می توانید آنها را با قرار دادن آنها روی یک مدل با پاهای عالی در یک جفت شلوار استرچ تبلیغاتی تبلیغ کنید و او را در کنار ساحل یا مقابل دیوار رنگی زنده تربیت کنید. آنها فقط دیدن عالی است ، به خصوص برخی از سبک های جدید که شبیه دستبندهای بلوکی هستند.

بعلاوه ، از آنجا که کاملاً سبک هستند ، ساخت و تحویل آنها ارزان تر از مثلاً دمبل است. بنابراین گرچه ممکن است آنها در برنامه تمرینی شما جایگاهی داشته باشند ، اما اگر تصور کنید که با داشتن یک جفت وزنه مچ پا خودتان تجهیزات همه کاره یا طولانی مدت خریداری می کنید ، اشتباه است.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir