[ad_1]

میوه های خانواده مرکبات

عکس: ماریا اوسپنسکایا (شاتر استوک)

ویتامین C از نظر مکمل های غذایی تقریباً افسانه ای است. هنگام نگرانی از بیمار شدن یا مخلوط کردن یک لیوان Emergen-C در اولین علامت سرماخوردگی ، اغلب چندین قرص مصرف می شود. خوب است که آن را به عنوان درمانی برای همه تصور کنیم ، اما واقعیت کاملاً با امیدهای ما منطبق نیست.

ویتامین C احتمالاً امروز جایی نخواهد بود که باشد لینوس پائولینگ برنده جایزه نوبل از این موضوع واقعاً هیجان زده است. (اشتیاق او از قضا مسری بود.) اما حتی امروز ، موسسه لینوس پائولینگ دانشگاه ایالتی اورگان می نویسد: “عموم مردم معتقدند که ویتامین C عملکرد ایمنی بدن را افزایش می دهد ، اما مطالعات انسانی منتشر شده تاکنون بحث برانگیز است.”

هنگامی که ویتامین C به شما کمک می کند

همانطور که در a پست قبلی از نظر تقویت کننده سیستم ایمنی ، فواید اثبات شده ویتامین C اندک است و احتمالاً برای بسیاری از ما مفید نیست. افرادی که تحت استرس شدید به دلیل فعالیت شدید ورزشی هستند (مانند ماراتن ها و سربازانی که در شرایط زیر قطب جنوب تمرین می کنند) در صورت مصرف ویتامین C ممکن است کمتر دچار سرماخوردگی شوند.

چندین مطالعه نشان داده است که افرادی که به طور منظم مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند ممکن است از سرماخوردگی کمی کوتاهتر رنج ببرند (یک روز یا نیم روز زودتر پاک شود) ، اما این ویتامین اینگونه نیست جلوگیری کردن تا آنها را بیمار کند. که گفت ، بررسی سال 2013 Cochrane نتیجه گرفت که شواهد مخلوط بوده و حتی سرماخوردگی های مختصر نیز در تحقیق به طور قابل اعتماد مشاهده نشده اند.

م Nationalسسات ملی بهداشت خلاصه می کند مطالعه به شرح زیر است:

به طور کلی ، داده های تا به امروز نشان می دهد که مصرف منظم ویتامین C در دوزهای حداقل 200 میلی گرم در روز باعث کاهش سرماخوردگی در جمعیت عمومی نمی شود ، اما ممکن است چنین افرادی در افراد در معرض ورزش شدید یا سرماخوردگی مفید باشند. از جمله افراد سالخورده و سیگاری های مزمن.

وقتی اینطور نیست

موسسه Linus Pauling گفت: “مصرف مکمل ها پس از شروع علائم سرماخوردگی فاقد مزایای اثبات شده است.” او می گوید. اگر قبلاً سرما خورده اید ، امکان مرتب سازی – احتمالاً کاهش مدت زمان سرماخوردگی از قبل گذشته است.

صفحه اطلاعات موسسه در مورد غربالهای ویتامین C مطالعه شرایط دیگر است و اگر می خواهید بیشتر بدانید مطالعه آن را توصیه می کنم. افرادی که به طور معمول ویتامین C کافی دریافت می کنند ، خطرات کمتری در برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی دارند.

خوشبختانه ویتامین C در میوه ها و سبزیجات کاملاً رایج است و اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید ، به سختی می توانید نیازهای خود را برآورده کنید. اگر می خواهید شرط های خود را به صورت قرص یا پودر محافظت کنید ، معایب زیادی وجود ندارد. دوزهای بالا گاهی اوقات باعث اسهال می شود ، اما مطالعات اثرات طولانی مدت یا جدی ویتامین مگادوز را به طور قابل اعتماد مشخص نکرده اند. با این وجود مراقب باشید ، حداکثر 2000 میلی گرم در روز است یک حد بالای امن در نظر گرفته شده است.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir