[ad_1]

مرد کششی سومو

عکس: خانواده SOK (Shutterstock)

Deadlift ، که در آن می توانید هالتر را از زمین بگیرید و با آن بایستید ، یکی از ساده ترین بالابرهای هالتر و یکی از سنگین ترین آن ها است. اما اگر لیفت را با پاهای دراز انجام دهید ، چه اتفاقی می افتد؟ آیا این باعث می شود دستاورد کمتری داشته باشد؟

برای شنیدن صحبت های مفسران غر زدن در اینستاگرام ، ددلیفت های سومو تقلب می کنند زیرا دراز کشیدن پاها فاصله کمتری برای بلند کردن میله به شما می دهد. ROM کمتر یا دامنه حرکتی به این معنی است که بلند کردن را آسان تر می کنید. از نظر تئوری ، منطقی است.

ولی درست ایستادن سومو در واقع آسانسور را آسان می کند؟ و اگر این کار را کرد ، آیا این برای فریب او کافی است؟

بیایید به قوانین ددلیفت نگاه کنیم

به یاد بیاورید که مفهوم تقلب می کند فقط در زمینه معنا پیدا می کند قوانین. بنابراین قوانین چیست؟

در فدراسیون های بزرگ پاورلیفتینگ ، وسعت موقعیت شما به شما بستگی دارد. ایناهاش قوانین پاورلیفتینگ در ایالات متحده، مثلا. یک فدراسیون لیفتینگ وجود دارد که خود را “لیفتینگ قدرت” می نامد ، که سومو را ممنوع می کند ، اما همچنین پاورلیفتینگ و وقتی انجام می دهند ، سومو مجاز است.

استرانگمن مجموعه ای از قوانین ثابت را ندارد ، اگرچه معمولاً ایستگاه سومو در مسابقات ددلیفت مجاز نیست. با این حال ، این بستگی به پروموتر دارد. اگر در یک جلسه قوی هستید ، حتماً بپرسید که آیا ترجیح می دهید سومو بکشید ، آیا سومو مجاز است. سومو دقیق نخواهد بود تقلب می کندزیرا هیچ راهی برای خروج وجود ندارد ، بنابراین ما یک مزیت مخفی داریم. فقط برای شما تکراری را به ارمغان می آورد

اما آیا یکی از این موقعیت ها راحت تر از دیگری است؟ یک راه آسان برای پاسخ به این س Thereال وجود دارد و پاسخ آن یک نه واضح است. فقط به بهترین پاورلیفتری ها و رکورد جهانی ددلیفت نگاه کنید جهنم ، تماشا میانگین آسانسورها همان پاسخ را به شما می دهند. برخی سومو می کشند ، برخی معمولی می کشند. اگر ددلیفت sumo به شما اجازه می داد وزن بیشتری بکشید ، همه sumo را می کشند.

در اینجا مثالی از آنچه می بینید اگر وضعیت بدنی مزیت جامعی داشته باشد را مشاهده می کنید: هنگام بلند کردن وزنه ، افراد از “گرفتن شکاف” با یک پا به جلو و پای دیگر به عقب استفاده می کردند. وقتی بالابرها نحوه چمباتمه زدن با پاها را فهمیدند ، متوجه شدند که تمرینات م effectiveثرتر است و به وزنه برداران اجازه می دهد وزن بیشتری را حمل کنند. امروزه ، هر دو سبک اسپلیت و اسکوات قانونی هستند ، اما تقریباً همه اسکوات انجام می دهند. این زمانی اتفاق می افتد که دو سبک قانونی هستند ، اما یکی به وضوح برتر است. پاورلیفتینگ این مسئله را در deadlift تجربه نکرده است.

مزایا و معایب کشش سومو چیست؟

همانطور که بسیاری از افراد با اظهار خوشحالی خاطرنشان می کنند ، یک مزیت بزرگ سومو این است که فاصله نوار را برای عبور – حتی اگر فقط چند اینچ کاهش دهد – کاهش می دهد.

این ROM کاهش یافته بیشتر در بالابرهای پایین تر قابل مشاهده است ، که شامل بسیاری از رانندگان زن است. من متقاعد شده ام که دلیل اینکه بوزوها بر سومو اصرار دارند خیانت است این است که آنها به دنبال راهی برای بی اعتبار کردن آسانسور زنان هستند. (توهین رایج دیگر این است که سومو “همجنسگرا” است)

اما سومو اشکالاتی دارد. شما برای قسمت اولیه آسانسور در شرایطی که از طبقه پایین می آید موقعیت کمتری دارید. برای اکثر مردم ، حرکت دمیدو سومو از زمین سخت تر است و راحت تر به پایان می رسد. شروع ددلیفت های معمولی (با پاهای کنار هم) کمی راحت تر شروع می شود ، اما قفل شدن آنها دشوارتر است.

در واقع ، انتخاب موقعیت ورزشکاران به ترجیحات و تناسب بدن کاهش می یابد. این چیزی است که یک نظریه ادعا می کند بالابرها با بازوهای کوتاه یا بالاتنه معمولاً با سومو بهتر عمل می کنند؛ کسانی که مخالف هستند با موارد معمولی بهتر عمل می کنند. دیگری مدعی داشتن است بیشتر مربوط به شکل مفصل ران شما است. در هر صورت ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

چگونه می توان بهترین های هر دو جهان را بدست آورد

مانند هر مورد دیگری در سالن بدن سازی ، بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای شما مفید است ، امتحان کردن آن است. مربی بگیرید یا چند درس خوب ببینید مرسوم و سومو تکنیک های deadlift و مدتی را صرف آموزش کنید که معمولاً انجام نمی دهید. پس از مدتی تغییر را در نظر بگیرید. به احتمال زیاد یکی از آنها برای شما بهتر از دیگری عمل می کند. اگر این دو تقریباً یکسان هستند ، تبریک می گویم ، می توانید یک سکه بیندازید – یا فقط بر اساس ورزشهایی که دوست دارید انجام دهید انتخاب کنید. (آیا دیدگاهی در مورد رقابت در یک مرد قوی دارید؟ Deadlift معمولی سرمایه گذاری خوبی برای شما است.)

بنابراین می توانید از هر راهی که دوست دارید ددلیفت را انجام دهید و لطفاً به شخصی که از موقعیت مخالف استفاده می کند نگویید که این کار را اشتباه انجام داده است. اگر به طور معمولی می کشید و به سومو شخص دیگری حسادت می کنید ، بروید و سومو را امتحان کنید! اما اگر نمی توانید وزن بیشتری نسبت به ددلیفت معمول خود حرکت دهید ، این باید نشانه ای باشد که سومو واقعاً کلاهبرداری نیست. شاید شما فقط حسادت می کنید.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir