[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان مردم را در جای خود قرار ندهید (و آنچه در مورد شما در هنگام انجام آن می گوید)

عکس: شکارچی نور (Shutterstock)

بسیاری از ما در موقعیت های مختلف قرار می گیریم ، چه در محل کار و چه با گروهی از دوستان. و حبا تماس با شما با این امید که پاسخی بدهید که به سادگی آماده نیستید –آیا نمی دانید یا هنوز آماده به اشتراک گذاری نیستید –یک وضعیت کابوس است

Wهمه ما داریم ما مقصر هستیم که خودمان دیگران را در جای خود قرار داده ایم، معمولا به طور تصادفیبه شاید ما یک سوال حساس از یک دوست در محیط گروهی پرسیده ایم سعی کنید بی سر و صدا یک همکار را تشویق کنید تا پاسخ های خود را در یک جلسه به اشتراک بگذارد ، یا ما فقط کسی را دوست نداشتیم و من می خواستم آنها را کمی خم کنم.

هر چند قرار دادن کسی در محل، عمدی یا غیر عمد ، تأثیر از بین بردن اعتماد در یک رابطه را دارد. به گفته ، کلید حفظ اعتماد در یک رابطه است سوزان کراوس ویتبرن، پروفسور بازنشسته روانشناسی و علوم مغز در دانشگاه ماساچوست آمهرست ، هوش هیجانی شما را توسعه می دهد ، که بخش مهمی از آن توانایی تشخیص و پیش بینی احساسات دیگران است. همانطور که کراوس در شماره اخیر خود نوشت مقاله روانشناسی امروز“علامتی که نشان می دهد وقتی به مردم فشار می آورید آنقدرها حساس نیستید این است که دیگران سعی می کنند تا آنجا که می توانند از شما دور شوند.”

هوش هیجانی عبارت است از توانایی احساسات دیگران

هوش هیجانی این توانایی است احساسات دیگران را احساس کرده و قدر آنها را بدانیدو همچنین خود را کنترل کنید. یک فرد از نظر عاطفی باهوش فردی است که می تواند احساسات دیگران را احساس کند ، با استفاده از این دانش به موقعیت کمک کند ، در حالی که کنترل مداوم بر احساسات خود را حفظ می کند.

وقتی صحبت از حفظ اعتماد در رابطه می شود ، به سطح خاصی از هوش هیجانی نیاز دارد ، که در آن می توانید احساس کنید طرف مقابل در مورد چیزی احساس ناامنی می کند و همچنین می دانید که چگونه او را آرام کنید. همه می دانیم او چه می کند ما ما احساس ناراحتی یا ناامنی می کنیم ، اما همیشه نمی دانیم او چه می کند دیگران من همین احساس را دارم زیرا همه کمی متفاوت هستند.

برای جلوگیری از قرار دادن تصادفی شخصی در محل ، به ما کمک می کند تا احساسات خود را در ذهن داشته باشیم در صورتی که به طور ناخواسته به ناامنی های او ضربه بزنیم.

می توان هوش هیجانی را تقویت کرد

در مورد اینکه هوش هیجانی یک ویژگی ذاتی است یا آموخته شده ، بحث هایی وجود دارد. آیا افرادی با توانایی ایجاد سطح بالایی از هوش هیجانی متولد می شوند ، یا این چیزی بود که به آنها آموزش داده شد؟

اگرچه پاسخ احتمالاً کمی از هر دو است ، اما تقویت هوش هیجانی شما قطعاً کاری است که همه ما می توانیم انجام دهیم. بسیاری از ما با افزایش سن از لحاظ احساسی باهوش تر شده ایم ، در حالی که فرایند گوش دادن و همدلی با دیگران و همچنین تفکر ، اغلب می تواند به ما در درک موقعیتی کمک کند که در غیر این صورت ما را گیج می کند.

فرآیند تقویت هوش هیجانی ما از طریق گوش دادن ، همدلی ، و تأمل تاکتیک هایی است که بسیاری از ما در طول زمان توسعه داده ایم ، خواه با کمک یک متخصص یا از طریق آزمایش و خطای خودمانبه

تحقیقات نشان می دهد که این تاکتیک ها می توانند مثر باشند

همانطور که کراوس در مقاله خود اشاره کرده است ، برخی تحقیقات تکمیلی اخیراً منتشر شده است که برخی از تاکتیک های اضافی را ارائه می دهد که می تواند کمک کننده باشد. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، مطالعه هوش هیجانی کار دشواری است زیرا یک ویژگی زودگذر است –سازمان بهداشت جهانی ‘تعیین و تأیید آن بسیار دشوار است. با این حال ، در یک مطالعه اخیر ، محققان قدرت و روش های تعدادی از مطالعات را ارزیابی کردند برای شناسایی کسانی که بیشترین شواهد را برای اثبات اثربخشی آنها دارند. در اینجا دو روش وجود دارد که می توانیم خودمان انجام دهیم ، برای تقویت هوش هیجانی خود

احساسات را بر اساس تماشای فیلم بدون صدا ارزیابی کنید

همانطور که کراوس اشاره می کند ، این یک تمرین است که می تواند اطلاعات مفیدی را برای منافع شخصی ما ایجاد کند. زمانیکه او برای این تمرین خاص توصیه می شود،،

“[R]ضبط یا پخش یک فیلم یا نمایش تلویزیونی که دارای بازیگران از نزدیک است (یعنی نه یک فیلم اکشن). ویدئو را به تنهایی و بدون صدا پخش کنید و ببینید آیا می توانید احساسات بازیگران را درک کنید. صحنه را دوباره با صدا ببینید و حدس های خود را با احساساتی که بازیگران می گویند ، مقایسه کنید. ”

هنگام تماشای این ویدیو ، ضبط ادراکات خود مفید است تا بتوانید برداشت های اولیه خود را با آنچه بعداً صوتی نشان می دهد مقایسه کنید.

احساسات را بر اساس مشاهده عکس ها ارزیابی کنید

این تمرین خاص کمی ساده تر است ، در حالی که برای موقعیت شما کمی شخصی تر است. کراوس توصیه می کند عکس افرادی را که در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید بدون زیرنویس مشاهده کنید. در حالی که به عکس نگاه می کنید ، سعی کنید حدس بزنید که آنها تنها با بیان صورت چه احساسی را احساس می کنند ، سپس آن را با آنچه در مورد این تجربه نوشته اند مقایسه کنید. گاهی اوقات تفاوت وجود خواهد داشت.

مثل کراوس نشان میدهد“کسی که هنگام سوار شدن در یک شهربازی ترسیده به نظر می رسد ، ممکن است در واقع بگوید که از آن لذت می برد و از هر دقیقه آن لذت می برد.” یا می تواند موقعیتی را نشان دهد که در آن فرد احساس می کند در صحبت کردن آشکار احساس ناراحتی می کند.

به عنوان مثال ، اگر به یکی از دوستان خود فشار آورده اید که با شما روی یک ترن هوایی برود بدون این که بدانند آنها خیلی خجالت می کشند که بپذیرند از ارتفاع می ترسند ، این وضعیتی است که کمی هوش هیجانی می تواند راهی طولانی برای حفظ دوستی ایجاد کند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir