[ad_1]

میزان خودکشی در میان جوانان در آمریکا بود از سال 2007 در حال افزایش است“و همه گیری.” فقط اوضاع را بدتر کرد. هیچ پدر و مادری نمی خواهد باور کند که فرزندشان ممکن است در معرض خطر سوation قصد یا اقدام به خودکشی باشد ، اما این خطری است که همه ما باید از آن آگاه باشیم و مراقب آن باشیم. اگر شک دارید که فرزند شما در معرض خطر خودکشی است ، چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش آن انجام دهید.

دکتر استفانی سامار، یک روانشناس بالینی در مرکز اختلال خلق و خوی در موسسه ذهن کودکان، می گوید او افزایش چشمگیری در اضطراب و علائم افسردگی در بین جوانان داشته است.

سامار می گوید: “این فقط یک پاسخ طبیعی به قطع شدن از دنیای اجتماعی شما است.” “و با افزایش علائم افسردگی ، اغلب شاهد افزایش افکار خودکشی یا افکار خودکشی هستیم … همه در سال گذشته واقعاً دست و پنجه نرم کرده اند. حتی افرادی که قبل از COVID پیشرفت زیادی داشته اند ، قطعاً در تجربه تجربه شکست خورده اند. “

اگر شک دارید که نوجوان شما به فکر خودکشی است ، به روده گوش دهید

شما متخصص فرزند خود هستید و ممکن است اولین نفری باشید که احساس می کند مشکلی پیش آمده است. علائم افسردگی ممکن است شامل تغییر در عادات خواب ، عدم علاقه ناگهانی به فعالیت هایی باشد که قبلاً دوست داشتند ، تغییر در عادات غذایی و نوسانات ناگهانی وزن. همه آنها پرچم های قرمز هستند که ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند. اگر چنین تغییراتی را مشاهده کردید ، وقت آن است که شروع به تماشای آنها با دقت بیشتری کنید و در مورد احساس آنها با آنها صحبت کنید تا مشخص شود این فقط یک رفتار نوجوان است یا یک اختلال خلقی یا فکر واضح است.

سامار گفت: “افكار خودكشي و به ويژه حركات خودزني يا خودكشي هنجار نيستند.” “بنابراین اگر هر یک از این موارد مطرح شد ، مهم است که با متخصصان و ارائه دهندگان صحبت کنید و سعی کنید حمایت فرزند خود را جلب کنید.”

سامار می گوید یادآوری آنچه متخصصان هم در تحقیقات و هم در كارهای بالینی دیده اند ، وجود سه عامل “كاركرد” یا علل افكار خودكشی مفید است. یکی تمایل به فرار از احساسات و افکار درونی است که احساس غیرقابل کنترل دارند. دیگر احساس این است که آنها عزیزانشان را سنگین می کنند. سرانجام ، سابقه افسردگی یا خودکشی احتمال تجربه مجدد آنها را افزایش می دهد. بنابراین اگر شک دارید که آنها ممکن است افکار خودکشی داشته باشند ، از آنها بخواهید برای آن.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم من می پرسم اگر کسی فکر خودکشی دارد ، نه ايجاد كردن به خودکشی فکر می کند ، “سامار می گوید.

و اگر هنوز فکر می کنید که آنها می توانند با این مسئله مبارزه کنند ، علاوه بر صحبت با آنها و مراجعه به متخصصان بهداشت روان برای کمک و پشتیبانی ، اطمینان حاصل کنید که دسترسی به هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است بتوانند استفاده کنند کاهش دهید. سعی کنید به خود آسیب بزنید. به عنوان مثال ، شما می توانید داروها را به جای استفاده از سرویس بهداشتی در اتاق خواب خود قرار دهید.

با کودک نوجوان خود به طور کلی در مورد بهداشت روان صحبت کنید

با همه وحشتش ، همه گیر است من کردم همه ما را وادار کنید در مورد سلامت روان خود با صراحت بیشتری فکر کنیم و صحبت کنیم. ما هرگز به اندازه ماههای گذشته به مراقبت از خود (و یا سعی در دستیابی به آن) نداشته ایم و در مورد اهمیت مراقبت از سلامت روانی خود به همان اندازه که از سلامت جسمی خود مراقبت می کنیم – و مدل سازی نحوه انجامش دهیم بیایید انجام دهیم – همیشه ایده خوبی است. با این حال ، مهم است که تشخیص دهیم اگر نوجوان شما تلاش می کند ، ممکن است از قبل به عنوان دوست با شخص دیگری صحبت کند.

سامار می گوید: “من این مسئله را واقعاً مسئله ساز می دانم زیرا ما نوجوانانی داریم كه به جای داشتن بزرگسالان یا افراد متخصص تربیت شده برای كمك در این شرایط ، همدیگر را از درد می كشند.”

به همین دلیل مهم است که با نوجوانان در مورد احساس آنها صحبت کنید و احساس دوستانشان والدین همیشه باید تأكید كنند كه اگر نگرانی جدی نسبت به خود یا همسال خود دارند ، این نگرانی را با یك بزرگسال مورد اعتماد در میان بگذارند ، حتی اگر آن بزرگسال نباشد شما. آنها همچنین می توانند با یک عمه یا عموی ، مشاور مدرسه ، معلم یا مربی صحبت کنند.

سامار می گوید علاوه بر صحبت با آنها در مورد سلامت روانی آنها می تواند در کمک به آنها در یافتن معنا در زندگی کلیدی باشد ، به عنوان مثال با تعیین اهداف بلند مدت یا هدف رابطه – این روابط معنی دار می توانند یک عامل محافظت کننده در برابر خودکشی باشند.

اما مهمتر از همه: شنونده خوبی باشید

نیاز به توقف و دارم گوش میدم برای کودکان ما ، وقتی آنها در مورد موضوعات کوچک و بزرگ صحبت می کنند ، بدیهی به نظر می رسد – و با این حال ، این روزها ما نیز کاملاً حواس پرت هستیم. ما در تلفن های خود هستیم ، پیام های تجاری را بررسی می کنیم ، سعی می کنیم بفهمیم چه چیزی را برای شام و فرزندانمان آماده کنیم دانستن وقتی کاملاً به آنها گوش نمی دهیم

سامار می گوید: “سعی کنید حواس پرتی را کنار بگذارید و واقعاً توجه کنید ، کنجکاو باشید ، س askال کنید و نشان دهید که گوش می دهید.” “و این یکبار تجربه نیست. این کار را هر چند بار که می توانید در محیط خانه انجام دهید. اگر آنها احساس شنیدن کنند ، بیشتر صحبت می کنند. “

سرانجام ، او می گوید ، وقتی آنها به شما اعتماد می کنند ، بلافاصله وارد حالت مشکل نشوید. بر البته شما نمی خواهید آنها احساس درد کنند ، اما آنچه در این مرحله به احتمال زیاد به آنها احتیاج دارند اعتبار سنجی و دانستن این است که از آنها شنیده می شود و قابل درک است.


اگر به فکر خودکشی هستید یا نگران یک دوست یا عزیز هستید ، خط ملی پیشگیری از خودکشی (1-800-273-8255) به 24/7 پاسخ می دهد.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir