[ad_1]

کراتین پودر ، شیشه و قاشق

عکس: M. عکاس (شاتر استوک)

کراتین یکی از محبوب ترین مکمل ها برای افرادی است که بلند می شوند و دلیل خوبی هم دارد: Tدر اینجا مهم است شواهد نشان می دهد مصرف آن بی خطر است و به طور موثر به عضله سازی کمک می کند. اما افسانه ها ادامه دارند ، بنابراین بیایید به چند مورد از آنها نگاهی بیندازیم.

افسانه: مناین یک داروی استروئیدی یا ترسناک است

واقعیت: اینطور نیست. کراتین ماده ای است که بدن ما تولید می کند البته، و ما همچنین بگیر در رژیم غذایی ما گوشت پوند حاوی حدود یک گرم کراتین است. دوز معمول مکمل کراتین 3-5 گرم در روز است. مکمل های کراتین به سادگی به آنچه ما به طور طبیعی مصرف می کنیم اضافه می کنند. (با این حال ، اگر بدن شما در تولید کراتین تبحر دارد یا گوشت زیادی مصرف می کنید ، ممکن است مکمل مقدار زیادی اضافه نکند. به نظر می رسد این دلیل واکنش برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به مکمل بهتر باشد).

تفاوت دیگر بین کراتین و استروئیدها – جدا از این که در شیمی و زیست شناسی کاملاً متفاوت هستند – این است که فواید کراتین اگرچه به خوبی پشتیبانی می شود اما قابل اغماض است.. این می تواند به شما کمک کند چند تکرار اضافی از مجموعه حداکثر تلاش را بدست آورید یا کمی از زمان دو سرعت خود را اصلاح کنید. بیش از صد تمرین ، عوارض جانبی اضافه می شود ، اما به طور قابل توجهی بزرگتر یا قوی تر نمی شود.

افسانه: Y.شما باید آن را روشن و خاموش کنید

واقعیت: تو نه. هنگامی که کراتین برای اولین بار محبوب شد ، هنوز چند سوال بی پاسخ در مورد نحوه واکنش بدن انسان در صورت طولانی مدت وجود داشت. آیا ما از تولید کراتین طبیعی خود دست می کشیم؟ آیا برای کلیه های ما مضر است؟

یکی از راههای مقابله با این عدم قطعیت مصرف کراتین برای مدت کوتاهی و سپس قطع مصرف آن برای مدتی است. اما معلوم است که شما نیازی به دوچرخه سواری ندارید. کراتین به کار خود ادامه می دهد و بدن ما حتی با افزودن طولانی مدت به تولید کراتین ادامه می دهد.

و مردم از مصرف كراتین از آسیب كلیه رنج نبرید، اگرچه اگر عملکرد کلیه دارید ، پزشک ممکن است متوجه افزایش سطح کراتینین شود. (کراتینین محصولی از تجزیه کراتین است ، امری طبیعی است ، اما در افرادی که کراتین اضافی مصرف نمی کنند ، می تواند نشانه آسیب کلیه باشد.) در مورد بی خطر بودن کراتین برای افرادی که قبلاً به بیماری کلیوی مبتلا هستند ، اختلاف نظر وجود دارد. مشکلات اگر این مسئله شما را آزار می دهد با پزشک خود صحبت کنید.

باور نادرست: این برای زنان کارساز نیست

واقعیت: تحقیقات کراتین انجام شد با بیشتر افراد مرد از زن، ولی کراتین موثر است و معایب بسیار کمی برای زنان دارد.

ممکن است بین روش متابولیسم و ​​استفاده از کراتین توسط مردان و زنان تفاوتهای ناچیزی وجود داشته باشد. مثلا، این بررسی را نشان می دهد که زنان ممکن است برای شروع کراتین بیشتری در عضلات خود داشته باشند ، به طور متوسط ​​به دلیل وجود عضلات کوچکتر به طور متوسط. همچنین ممکن است دلایل هورمونی وجود داشته باشد که کراتین در دوره های خاص مانند بارداری و مراحل خاصی از چرخه قاعدگی تأثیر بیشتری داشته باشد. اما این تصویر کلی را تغییر نمی دهد: مناگر جایی که مکمل های کراتین به شما کمک می کنند بلند یا ورزش کنید ، احتمالاً از کراتین بهره مند می شوید ، مهم نیست جنسیت

افسانه: Y.شما باید کراتین را در یک زمان خاص یا به روشی خاص مصرف کنید

واقعیت: با گذشت زمان کراتین در بدن شما تجمع می یابد ، بنابراین توصیه می شود که هر روز فقط یک دوز مصرف کنید تا حفظ شود مغازه ها مکمل است. این بدان معناست که شما باید آن را در روزهای استراحت و همچنین در روزهای تمرین مصرف کنید و فرقی نمی کند قبل از تمرین ، بعد از تمرین یا هر زمان دیگری از روز آن را مصرف کنید.

کراتین مونوهیدرات معمولاً ارزان ترین نوع و یافتن آسان ترین آن است. هیچ یک از ترکیبات جایگزین مانند کراتین سیترات بهتر نشان داده نشده است.

هنگامی که برای اولین بار مصرف کراتین را شروع می کنید ، در صورت تمایل می توانید به مدت یک هفته “دوز بارگیری” مصرف کنید. این فروشگاه های کراتین شما را کمی سریعتر پر می کند. اما شما همچنین می توانید دوز روزانه خود را شروع کنید. خواهید فهمید اثرات کامل در عرض چند هفته.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir