این گزینه ها را به جای سم زدایی امتحان کنید


لیوان آب با لیمو و زنجبیل

عکس: اینا دودور (شاتر استوک)

هفته را دوباره راه اندازی کنیدهفته را دوباره راه اندازی کنیدنیازی به گفتن نیست که سال 2020 سال وحشتناکی بود. ما نمی توانیم قول دهیم که 2021 بهتر خواهد بود ، اما این هفته بهترین راهکارهای خود را برای کمک به شما در راه اندازی مجدد زندگی و شروع پاکسازی به اشتراک می گذاریم.

در حال حاضر همه ما می دانیم که سال جدید “سم زدایی” می کند و “بازنشانی” می کند سم زدایی نمی کند و چیزی را دوباره تنظیم نمی کند. بسته به آنچه انتخاب می کنید ، آنها یا هستند رژیم های غذایی ناپایدار یا علم شبه خالص“اغلب ترکیبی از این دو است.” و با این حال آنها هنوز هم جذاب هستند.

سم زدایی در سال 2021 ممکن است هزینه یک هفته اسموتی ها و آب میوه ها را داشته باشد ، که اغلب توسط یک مربی گور هدایت می شود و قول های زیادی در مورد احساس شگفت انگیز شما بعد از یک هفته صرف نوشیدن آنچه از آنها خریداری کرده اید می دهد. یا حذف بعضی از غذاها از رژیم غذایی – مثلاً بدون شکر – می تواند یک چالش باشد. مکانیک هرچه باشد ، همه اینها رژیم های محدود کننده ای هستند که به عنوان مراقبت از خود مشخص شده اند.

بنابراین بیایید به دلایلی که چرا مردم به راه اندازی مجدد رژیم های غذایی و اسموتی ها روی می آورند ، بررسی کنیم. بازاریابی آنها (حتی اگر به نظر بازاریابی نرسد) قطعاً زمینه هایی را برای مواردی که در زندگی خود می خواهیم مشخص می کند: احساس کنترل ، به عنوان مثال ، یا پادزهر پایان فصل تعطیلات. اما روش هایی وجود دارد که بدون گرسنگی در این اهداف کار کنید.

اگر انرژی بیشتری می خواهید

افزایش “انرژی” اغلب به عنوان تأثیر رژیم های غذایی سم زدایی تبلیغ می شود و این درست است که بعضی از افراد وقتی مدتی غذا نخورده اند ، احساس تمرکز بیشتری را تجربه می کنند. (افرادی که روزه داری متناوب دارند ، دوست دارند در این باره صحبت کنند.) اما این شرایط موقتی است ، در صورتی که اصلاً اتفاق نیفتد و با حالات روحی کمتر مطبوعی همراه است. افرادی که سم زدایی یا بازنشانی را انجام می دهند اغلب می گویند احساس خوبی داشتند ، اما در دم بعدی چیزهایی مانند “خیلی سخت بود ، اما من بر آن غلبه کردم” را می گویند.

برای یک روش واقعی تر برای به دست آوردن انرژی بیشتر ، ببینید چه چیزی می تواند احساس خستگی در شما ایجاد کند. خستگی شدید باید توسط یک پزشک متخصص پزشکی بررسی شود ، اما اغلب “کم انرژی” را می توان با یکی از موارد زیر اصلاح کرد:

  • بیشتر بخوابید و بهتر بخوابید. به خودتان یک ساعت خواب زود هنگام ، یک زمان ثابت برای بیدار شدن و بهداشت خواب را رعایت کنید، مانند صفحه نمایش یا الکل در هنگام خواب.
  • اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی غذا می خورید. اگر دائما رژیم دارید یا غذاهایی که می خورید یک رژیم متعادل نیستند ، فقط یک رژیم غذایی بهتر (پروتئین بیشتر ، سبزیجات بیشتر) می تواند به میزان انرژی درک شده کمک کند.
  • سلامت روان خود را بررسی کنید. افسردگی ، اضطراب و سایر شرایط می توانند باعث کمبود انرژی شوند. آیا اخیراً استرس زیادی داشته اید؟ بالاخره باید یک درمانگر پیدا کنید؟

اگر نسبت به آنچه اخیراً می خورید بی ادبی یا گناه احساس می کنید

همه جشن ها در ماه دسامبر اغلب باعث می شود تا در ماه ژانویه تمرکز کنیم ، آماده پاک کردن رژیم ها و عادت هایمان. اگر زیاد نوشیده اید ، ممکن است کاهش بسیار جذاب به نظر برسد. و اگر غذاهای زیادی برای تعطیلات خورده اید ، یک رژیم مینیمالیستی احتمالاً به همان ترتیب مورد پسند شما قرار می گیرد.

اما حقیقت این است که امتیازات چندین وعده غذایی است در دراز مدت مسئله بزرگی نیست. نیازی نیست آونگ را در جهت دیگر بچرخانید ، گروههای کامل غذا را قطع کنید. در عوض ، یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • فقط به حالت عادی برگردید. کلوچه های کریسمس از بین رفته اند (یا می توانید آنها را به سگ خود بدهید ، برای هر زمان که دوست دارید ، آنها را فریز کنید). لازم نیست هر چیزی را که نمی خواهید بخورید.
  • راهی پایدار برای بهتر غذا خوردن پیدا کنید. یک تغییر کوچک که می توانید برای بهبود رژیم خود ایجاد کنید چیست؟ شاید برای این باشد که مطمئن شوید در هر وعده غذایی یک وعده اضافی از سبزیجات دریافت می کنید یا دستورالعمل هایی را که دوست دارید بپزید پیدا کنید.

اگر می خواهید بیشتر هیدراته شوید

درست است که اگر در طول روز اسموتی ، آب میوه ، چای و آب لیمو بنوشید کاملاً هیدراته خواهید شد. بدن شما وقتی کاملاً هیدراته باشد بهتر از کمبود آب عمل می کند ، این درست است. (بیشتر ما احتمالاً از قبل آب زیادی دریافت خواهید کرد، اما کمی بیشتر صدمه نخواهد زد.)

نکته جالب این است که می توانید آب بیشتری بنوشید – یا مایعات بیشتری را به هر شکلی که می خواهید دریافت کنید –بدون محروم کردن از غذا. فقط مایعات را اضافه کنید.

  • آب بیشتری بنوشید. یعنی این هک است.
  • پوست خود را مرطوب کنید. آیا می دانید وقتی به خوبی آبرسانی می شوید مردم می گویند پوست شما شگفت انگیز به نظر می رسد؟ یک مرطوب کننده نیز به این مهم دست می یابد و حتی نفوذ رطوبت به لایه های خارجی پوست را حتی بهتر انجام می دهد.

اگر این فکر را می پسندید که شخص دیگری تصمیم می گیرد

کیت های سم زدایی آماده تا حدی محبوب هستند زیرا یک جعبه از هر آنچه در این هفته برای خوردن نیاز خواهید داشت ، تهیه می کنید. اجازه دادن به شخص دیگر برای تصمیم گیری و خرید شما ، البته ، یک کار عظیم ذهنی از بشقاب شما است.

اما این کار را می توانید با غذای واقعی نیز انجام دهید.

  • برنامه ریزی و تهیه غذای خود را بیاموزید. بله ، در یک روز هفته کار بیشتری است ، اما در این صورت می توانید ظرف های هفته را از یخچال بیرون بیاورید بدون اینکه به آنها فکر کنید. اگر با یک شریک زندگی یا هم اتاقی زندگی می کنید ، حتی می توانید هر هفته کارهای خانه را رد و بدل کنید.
  • سفارش از خدمات تحویل غذا. آشپز خانگی، Trifecta، و تازهبه ذکر چند ، یک هفته غذای واقعی برای شما کمتر از هزینه بسیاری از سم زدایی های فروفرو برای شما ارسال می کند.

اگر ناامیدانه می خواهید ضعیف باشید

جای تأسف دارد که بسیاری از افرادی که می گویند سم زدایی فقط “برای بهتر شدن حال شما” است ، هنوز قبل و بعد عکس می گیرند یا وزن خود را روی ترازو یادداشت می کنند. اگر امیدوارید که در طی یک رژیم کوتاه مدت رژیم لاغر شوید ، می توانید این کار را انجام دهید. اما آن را تبدیل خواهد شد.

کاهش سریع وزن ، منجر به کمبود کالری بالا ، فقط کاهش چربی نیست. برخی از آنها از دست دادن عضلات است که بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. و قسمت عمده ای از آن ، به ویژه در رژیم کم کربوهیدرات ، غالباً وزن آب است. میزان آب ذخیره شده در بدن ما روز به روز متفاوت است و تا حدی توسط گلیکوژن (کربوهیدرات ذخیره شده) در عضلات و کبد تعیین می شود. اگر کربوهیدرات کم بخورید ، گلیکوژن و در نتیجه چند پوند وزن آب از دست خواهید داد. اما به محض خوردن یک یا دو ماده غذایی پر کربوهیدرات ، بلافاصله برمی گردد.

حتی اگر هیجان ناشی از کاهش وزن کوتاه مدت وجود داشته باشد ، با بهبود سریع بیش از حد (برای بیشتر افراد) است. بنابراین سم زدایی در اینجا به شما کمک نمی کند. بهتر است یکی از این موارد را امتحان کنید:

  • رژیم غذایی پیدا کنید که امکان کاهش وزن آهسته و مداوم را داشته باشد. وجود دارد هیچ “بهترین” رژیم غذایی وجود ندارد برای این منظور ، اما شما می توانید یکی از رژیم های غذایی زیادی را انتخاب کنید که مصرف کالری کمی کمتر از سوزاندن شما را آسان کند. اگر مشکل سلامتی دارید ، با پزشک یا متخصص تغذیه ثبت شده در مورد بهترین راه مقابله با آنها از طریق رژیم غذایی صحبت کنید.
  • یا فقط نه. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید وزن خود را کاهش دهید فقط به دلیل اینکه ژانویه است یا واقعاً به دلایلی.

اگر فقط آیینی می خواهید که به شما حس کنترل دهد

اغلب شایسته ترین قسمت سم زدایی برای اینستاگرام شلیک یک لیوان آب میوه یا اسموتی یا آب لیمو توسط یک پنجره در یک صبح آرام است. آیا این را نمی بینید و می خواهید در این لحظه ، با داشتن کمی مراسم سلف سرویس ، در آنجا باشید؟

خوب ، درست مثل آبرسانی ، این کاری است که می توانید بدون محرومیت همزمان از غذا انجام دهید.

  • روال صبحگاهی را انتخاب کنید که برای شما منطقی باشد. مثالهایی داریم: اینجا و اینجا و اینجا، برای شروع.
  • آیینی بسازید که روی غذا متمرکز نباشد. شاید بتوانید وام بگیرید روزنامه نگاری، مراقبه، یا هر فعالیت دیگری که مربوط به شما باشد.

اگر همه دوستان شما انجام دهند

راستش را بخواهید ، فکر می کنم گاهی اوقات ما یک پروژه خودسازی می کنیم نه به دلیل یک میل درونی ، بلکه به این دلیل که دوستان یا افراد مشهور مورد علاقه ما آن را انجام می دهند. کاملاً اعتراف می کنم که خودم در این دام افتاده ام و حتی به دام بودن آن اطمینان ندارم. من کارهایی را تحت فشار همسالان انجام داده ام که در غیر این صورت سعی نمی کردم. گاهی خوشحالم که این کار را کردم و بار دیگر به سختی یاد گرفتم که چیزی برای من نیست.

یک بار دیگر ، می توانید جامعه ای را متعهد شوید بدون اینکه به عمل خاص محدود کردن رژیم خود متعهد باشید. یک چالش مبتنی بر ورزش را امتحان کنید یا یک انجمن آنلاین پیدا کنید که بر روی سرگرمی مورد علاقه شما تمرکز کند یا می خواهید یاد بگیرید.

نکته نهایی این است که جایگزینی مواد غذایی با اسموتی تنها یا حتی بهترین راه ارتباط بیشتر با بدن و سلامت روان شما نیست. در واقع ، این می تواند یک روش بسیار افتضاح باشد. بنابراین بفهمید شما چه هستید واقعاً شما می خواهید و گام های هوشمندانه ای را برای به دست آوردن تجربه ای که واقعاً در تلاش آن هستید بردارید.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>