با ترک قند ، گوشت یا کافئین برای روزه بزرگ ، بدن شما چه اتفاقی می افتد؟


رد کیک شکلاتی

عکس: shisu_ka (شاتر استوک)

40 روز قبل از عید پاک ، معروف به روزه ، برای بسیاری زمان مهار است. اگر به فکر این هستید که از شکلات ، الکل ، کافئین یا گوشت – برخی از محبوب ترین قربانی ها – صرف نظر کنید ، در اینجا آنچه را باید در مورد تأثیر آن بدانید آورده شده است. مغز و بدن شما

اما اول ، کمی بررسی واقعیت: من در جامعه ای بزرگ شدم که هر پستی به نظر می رسد ، بالاخره یک زن در اطراف من به ندرت مردان آب نبات یا شکلات یا چیزی مانند “غذاهای سرخ شده” را کنار می گذارند.اگر چنین چیزی را در نظر دارید ، من می خواهم من از شما خواهش می کنم که فکر کنید آیا شما انگیزه ای کاملاً مذهبی برای محدود کردن آنچه می خورید دارید یا فقط با گناه اضافی رژیم می گیرید؟

من صلاحیت توصیه های مذهبی را ندارم ، بنابراین توصیه می کنم که با رهبران مذهبی یا سایر افراد جامعه خود در مورد محدود کردن غذا صحبت کنید تا امیدوارم لاغر شوید. شاید نهتی نقطه روزه از دست رفته است. (اگر مقداری غذا برای فکر می خواهید ، این مقاله توسط یک استاد کاتولیک ادبیات دینی از تلاقی روزه داری مذهبی و فرهنگ غذا صحبت می کند.)

دقیقاً از نظر بهداشتی ، رژیم محدود هنوز یک رژیم محدود است ، صرف نظر از انگیزه های پشت آن. بنابراین بیایید چهار قربانی معروف روزه را بررسی کنیم و اگر 40 روز با بوقلمون سرد بروید چه اتفاقی برای مغز و بدن شما می افتد.

شکر و شکلات

از نظر زیست شناختی ما مثل شکر مغز ما واقعاً مثل شکر. دبلیومتخصصان مغز و اعصاب هیل بحث خواهند کرد که آیا کلمه “اعتیاد” باید به عنوان قند اساسی استفاده شود ، مغز ما با دوپامین ، یک ماده شیمیایی ، به این پاسخ می دهد همچنین در پاسخ به چیزهای خوشایند دیگر مانند مواد مخدر و رابطه جنسی آزاد شد.

چند روز اول بدون قند دشوار است ، باعث گرسنگی و رفتارهای بالقوه (اگر تسلیم شوید) می شوید. افرادی که قند را ترک می کنند اغلب گزارش می دهند که بعد از حدود هفته اول یا بیشتر ، بهتر می توانند به اهداف خود پایبند بمانند. مشخص نیست که این فقط به این دلیل است که خواسته های ما فروکش می کند یا اینکه با جایگزینی آنها با سایر عادات مانند خوردن وعده های غذایی پر سیر کردن ، به دلیل گرسنگی برای تنقلات ، ما نیز بهبود می یابیم.

جنبه ذهنی محدود کردن چیزی به اندازه قند قابل توجه است. قوانین غذایی بسیار سختگیرانه ممکن است در بعضی از افراد به یک اختلال خوردن تبدیل شود.

مردم اغلب به ویژه از کل دسته شیرینی یا شکر ، شکلات را به خصوص رها می کنند ، اما تأثیرات آن مشابه خواهد بود. اگر فقط شکلات را کنار بگذارید ، می توانید صبحانه ای شیرین متفاوت بخورید. آیا این مطابق با است اهداف شما یا نه به شما بستگی دارد.

الکل

اگر رژیم های روزه بیش از رژیم های با وضوح سال نو هستند ، شاید ترک الکل مانند یک ژانویه خشک است. ملاحظات مشابهی نیز اعمال می شود.

اگر فکر می کنید ممکن است در نوشیدن بیش از حد الکل مشکلی داشته باشید ، برای حل مشکلات خود به جای اعتماد به روزه بزرگ ، به دنبال کمک حرفه ای باشید. میتونی پیدا کنی پرسشنامه خود ارزیابی و منابع درمانی در اینجا.

این به میزان ترک الکل بستگی دارد چقدر الکل هستی به نوشیدن عادت کرده استو نحوه استفاده شما سپس. به عنوان مثال ، اگر اغلب قبل از خواب می نوشید ، ترک این نوشیدنی ها احتمالاً به خواب بهتر کمک می کند. اگر نوشیدنی ها باشدمقدار قابل توجهی از کالری روزانه خود را جمع کنید ، کنار گذاشتن آنها می تواند به شما در کاهش یا حفظ وزن کمک کند. و اگر غالباً با خماری از خواب بیدار می شوید ، ترک مشروبات الکلی چند روز صبح بدون درد شما را برمی گرداند.

کافئین

اگر قهوه یا نوشابه های حاوی کافئین را کنار بگذارید ، کافئین را کنار می گذارید. همانند الکل ، اثرات بوقلمون سرد به میزان اولین مصرف شما بستگی خواهد داشت.

غالباً علائم ترک کافئین شامل سردرد و خستگی است. علائم ظریف تری نیز وجود دارد ، مانند احساس اضطراب ، افسردگی یا تحریک پذیری. نوشیدن آب و خواب کافی می تواند به آنها کمک کند.

اگر از کافئین برای جبران کم خوابی استفاده کرده اید ، مصرف کافئین فقط خواب بدی برای شما ایجاد می کند. بنابراین حتماً از هر نظر مراقب خود باشید؛ فقط کافئین را ترک نکنید و انتظار داشته باشید همه چیز به طرز جادویی برطرف شود.

برای ترک کافئین بدون علائم ترک ، آن را به تدریج کاهش دهید. قهوه با نیمی از قهوه (با نیمی از قهوه معمولی و نیمی از آن بدون قهوه درست می شود) می تواند کمک کند. نسخه های بدون کافئین نوشیدنی های گازدار مورد علاقه شما نیز می توانند باشند.

گوشت

امتناع از گوشت در روز جمعه در حال حاضر یک عمل پایدار از روزه بزرگ استهمانطور که می دانید اگر در شهری با سنت قوی در جمعه شب در انبار کلیسای ماهی سرخ شده زندگی می کنید. اما ممکن است بخواهید گام بعدی را بردارید و گوشت را برای کل روزه صرف کنید.

اگر قصد دارید به یک رژیم غذایی گیاهی روی بیاورید ، ممکن است بدن شما حتی تفاوت را متوجه نشود. نکته اصلی این است که مطمئن شوید غذاهایی را انتخاب می کنید که پروتئین زیادی به شما می دهند ، زیرا پروتئین غذاهای گیاهی نسبت به گوشت کم است. اگر وقت بگذارید و در مورد منابع پروتئین اطلاعات کسب کنید ، خوب خواهید شد – توفو ، لوبیا ، غلات و بسیاری از جایگزین های گوشت مقدار زیادی دارند. اما اگر به خوردن همان غذاهای قبلی ادامه دهید و فقط گوشت را خارج کنید ، ممکن است با مشکل روبرو شوید. به عنوان مثال ، اگر عادت دارید که برای ناهار یک برگر را با سیب زمینی سرخ کرده بگیرید ، یک برگر گیاهی با سیب زمینی سرخ کرده جایگزین نسبتاً خوبی است. دوبار سفارش سیب زمینی سرخ کرده اینگونه نیست.

ما داریم راهنمای تغییر رژیم غذایی گیاهی در اینجا. فقط بخاطر داشته باشید که تغییرات شدید مقدار فیبر مصرفی شما می تواند روده های حساس شما را تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین رژیم جدید خود را در نظر بگیرید.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>