[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان چگونه می توان با دوستی که با شما مانند درمانگر خود رفتار می کند مرز تعیین کرد

عکس: هیکل (Shutterstock)

یکی از مزایای دوستی این است که به کسی اعتماد کنید ، اخبار خود را (چه خوب و چه بد) به اشتراک بگذارید و درخواست حمایت کنید. اما گاهی اوقات ، اگر می توانید مانند یک احساس کنید دوست شما نه تنها به آنها فکر می کند دوست ، بلکه همچنین به عنوان درمانگر آنها – دائماً می چرخد به مشکلات آنها گوش دهند و در مواردی توصیه یا راه حل ارائه دهند.

و در حالی که ممکن است کار درستی را انجام دهید ، در نهایت ، این ترتیب برای هیچ یک از شما مناسب نیست. که در مقاله در مورد خوب + خوب،، مینا بی.، یک درمانگر و مربی بهداشت روانی از نیویورک ، در مورد اینکه چرا یک دوست درمانگر جایگزین نیست و نحوه تعیین مرزها در دوستی شما در صورت نیاز صحبت می کند. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

شما درمانگر دوست خود نیستید

اگر همکار یا آشنای شما که ملاقات کرده اید به طور منظم با شما شروع به صحبت کرده و انتظار داشته باشد که به آنها گوش دهید ، آنچه را که می گویند پردازش کنید و به شما مشاوره دهید ، احتمالاً فوراً به آنها اطلاع دهید که این توافق برای آنها کار نمی کند شما. اما وقتی دوست شما در تلاش است ، تسلیم شدن بسیار (بسیار) سخت تر است.

پسندیدن مینا بی اشاره می کند ما در زمانی زندگی می کنیم که تشویق می شویم در مورد سلامت روانی خود ، از جمله شکست های خود ، آشکارا صحبت کنیم. “در حالی که این عالی است ، همچنین مهم است که به یاد داشته باشیم که همه از نظر ذهنی آماده نیستند تا مبارزات احساسی شخصی ما را بر عهده بگیرند و مدیریت کنند.” او نوشتبه

این امکان وجود دارد که از دوست خود مراقبت عمیقی بکنید ، اما انرژی یا پهنای باند احساسی را برای تأمین آن در اختیار نداشته باشید. با نوع حمایتی که می خواهند یا باید.

چگونه مرزهای سالم را در دوستی خود تعیین کنید

در اینجا سه ​​نکته از Minaa B. برای تعیین مرز با یک دوست که با شما به عنوان درمانگر رفتار می کند ، آورده شده است:

به آنها بگویید محدودیت هایی دارید

مگر اینکه به دوست خود بگویید که محدودیتی برای میزان کار احساسی که می توانید در دوستی انجام دهید – و این به آنها رسیده اید – آنها احتمالاً نمی دانند که شما چنین احساسی دارید. “گاهی منتظر می مانیم تا دیگران اطلاعاتی را که ما قدرت به اشتراک گذاری آنها را داریم درک کنند.” نویسنده مینا بی.به “آماده باشید تا به من اطلاع دهید که مرزهای شما چیست.”

آنها را به منابع هدایت کنید

در حالی که شما نمی توانید به عنوان یک درمانگر دوست عمل کنید ، این بدان معنا نیست که نمی توانید آنها را در جهت اطلاعاتی که ممکن است مفید واقع شوند راهنمایی کنید. اگر به منبعی برخورد کردید که فکر می کنید برای دوست شما مفید خواهد بود ، مینا بی توصیه می کند استفاده از زبان حمایتی برای تقویت مرزهایی که هنگام ارائه پیشنهاد ایجاد کرده اید.

به عنوان مثال ، من متوجه می شوم که بینشی برای کمک یا ارائه مشاوره ندارم و واقعاً می خواهم از شما حمایت کنم. “من منبعی به نام x می شناسم و فکر می کنم تماس با آنها برای پشتیبانی بیشتر عالی باشد.”

با دوست خود (و خودتان) صادق باشید

مگر اینکه شما خودتان یک درمانگر آموزش دیده باشید (در این صورت شما به هر حال دوست خود را به عنوان مشتری نمی پذیرید) ، مهم نیست که چقدر خوب فکر می کنید ، همیشه این پتانسیل وجود دارد که توصیه های شما باعث شود دوست خود را در مسیر اشتباه قرار دهید یا او را قرار دهید. در شرایطی که پشتیبانی لازم را نداشته باشد. به آن دلیل، مینا بی تأکید می کند که ‘مهم است که در مورد این محدودیت ها هم با دوست خود و هم با خود صادق باشید – این به نفع همه است.



[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir