برای خودتان یک زمان تنها برنامه ریزی کنید


مردی که روی تپه ای تنها ایستاده است

عکس: اوژنیو مارونگیو (شاتر استوک)

برای احساس غم و اندوه نامی وجود دارد که اگر زمان زیادی را تنها بگذرانیم احساس می کنیم: Wتنها هستند اما در مورد احساسات منفی که می تواند ناشی از کمبود هزینه باشد چه می کنید کافی وقت تنهایی؟

یک تیم روانشناس به سرپرستی رابرت کوپلان از دانشگاه کارلتون وجود دارد نامی برای آن پیشنهاد دهید: تنها. مانند ، برعکس تنهایی. ما باید زمان خود را با اوقات اجتماعی خود متعادل کنیم و تعادل مناسب احتمالاً برای همه متفاوت است. این ممکن است یک چارچوب مفیدتر برای درک نیازهای ما از تلاش برای وارد کردن خود باشد درونگرا / برونگرا دودویی.

بنابراین در مورد تنهایی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ اولین قدم این است که مسئله را بپذیرید: اگر بیشتر از آنچه می توانید در تنهایی بخواهید به تنهایی نیاز دارید ، تنها هستید. ابزار اصلی کوپلان و همکارانش برای تشخیص تنهایی ، یک پرسشنامه ساده بود که از مردم می پرسید آیا با جملاتی مانند “کاش فقط بیشتر اوقات تنها باشم” موافق هستند؟ دبلیوبا کمی درون نگری ، احتمالاً می توانید بفهمید در واقع شما تنها هستید یا نه

اگر شما، ممکن است احساس “تحریک پذیری ، سرپایی یا خستگی” کنید ، روانشناسی امروز یادداشت می کند. با فشار زیادی که این روزها بر سلامت روانی ما وارد شده است ، تلاش برای باز کردن مشکلاتی که به وسیله آن ایجاد شده اند مفید است تنهایی نسبت به کسانی که توسط اضطراب ، فرسودگی شغلی و عوامل استرس زای بیشمار دیگر در کار و زندگی مااست. اگر این کار به خودی خود حیرت آور است ، به آن فکر کنید شاید وقت آن است که یک درمانگر پیدا کنیم که می تواند برای کمک به شما در مرتب سازی هر کاری که مغز شما انجام می دهد.

مندر ضمن می توانید پیدا کنید بهره مند شدن در از خود بپرسید آیا وقتی بیشتر وقت تنها دارید احساس بهتری دارید یا خیر و سپس از این زمان تنها برنامه ریزی کرده و از آن دفاع کنید. برای مثال لازم نیست که با هر گردش اجتماعی موافقت کنید یا خواستار افزایش هزینه شوید. می توانید تصمیم بگیرید که جمعه شب برای اقامت است.

و حتی اگر به دلیل شرایط فعلی خود نتوانید زمان زیادی را به تنهایی بدست آورید ، می توانید زمانی را که سپری می کنید با کیفیت با خود مطمئن شوید. به مواردی فکر کنید که در واقع باعث می شود شما احساس آرامش یا خوشبختی یا شادابی کنید – شاید مطالعه کتاب یا پیاده رویبه جای اینکه فقط روی تلفن خود پیمایش کنید“و یکی از آن فعالیت ها را انجام دهید.” هر وقت یک دقیقه وقتتان را گرفتید.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>