بعد از عدم موفقیت در رژیم غذایی مد چه باید کرد


مردی که به سالاد می خندد

عکس: PHOTOCREO میشال بدنارک (شاتر استوک)

رژیم های غذایی نیز معمولاً شکست می خورندو کسانی که با پیروی از یک ترفند عجیب قول کاهش وزن سریع را می دهند به ویژه محکوم به شکست هستند. اگر به تازگی در یکی از آنها شرکت کرده اید ، فقط یک رژیم مد متفاوت را انتخاب نکنید. بجای، یک دقیقه وقت بگذارید و در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید تأمل کنید و برای داشتن غذای سالم برنامه ریزی کنید در آینده.

اما قبل از اینکه حتی به نکاتی که در زیر آورده ایم برسید ، استفاده از آنها را در نظر بگیرید این ابزار برای غربالگری اختلالات خوردن توسط انجمن ملی اختلالات خوردن ارتباط خود را با غذا و تصویر بدن خود بررسی کنید. NEDA نیز دارد خط تلفن که می توانید تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید.

خود را از برنامه بردارید

هر رژیم م fد همراه با توضیح این است که چرا این بهترین رژیم برای شما است و درصورتی که سایر رژیم ها شکست بخورند ، این رژیم موفق خواهد شد. ولی هیچ رژیم غذایی (یا “روش غذا خوردن”) یک راز جادویی ندارد که دیگران از دست داده اند.

اگر به مدت یک یا دو ماه از آموزه های یک معلم خاص گورو ، کتاب یا فروم اینترنتی پیروی کنید ، احتمالاً در افسانه های این رژیم خاص غوطه ور شده اید. برخی از مفروضات را که به آن متعهد شده اید ، بنویسید – شکر سمی است ، یا لوبیا پر از مواد مغذی است ، یا ماست کامل کالری زیادی برای قرار دادن در یک رژیم غذایی سالم یا هر چیز دیگری است – و در واقع به دنبال هر یک از آنها باشید اجماع علمی

در واقع حقایق در مورد تغذیه سالم خسته کننده و واضح است ، از جمله اینکه سبزیجات خوب هستند و روش های زیادی برای کاهش کالری دریافتی وجود دارد. شما می توانید بقیه را بازی کنید.

انتظارات واقع بینانه تعیین کنید

رژیم های مد روز کاهش سریع وزن نسبت به غذاهای سالم و قدیمی معمول را نوید می دهند و می رسانند. این همان چیزی است که باعث جذابیت آنها می شود ، اما این نکته نیز به شما یاد می دهد که در واقع نحوه بهتر غذا خوردن را به شما نمی آموزند..

ترازوها از روز به روز دیگر متفاوت هستند و فقط افزایش یا کاهش چربی نیست. غذایی که در معده خود دارید چیزی وزن دارد. و همچنین آب در تمام بافت های بدن شما ، که باعث می شود وزن شما در سنین بالاتر بیشتر شود هیدراته اگر کربوهیدرات زیادی بخورید ، گلیکوژن و آب بیشتری در عضلات خواهید داشت. اگر رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید ، از این ذخیره گلیکوژن (کربوهیدرات) وزن کم خواهید کرد. در همین حال ، اگر سیکل قاعدگی دارید ، ممکن است متوجه شوید که اوقات بیشتری از ماه را دارید و وزن خود را سبک تر می کنید.

به همه این دلایل ، کوتاه-اصطلاح کاهش وزن (یا افزایش وزن) همیشه با چربی همراه نیست. اگر در یکی دو هفته از رژیم های فاجعه بار خود پنج پوند وزن کم کرده اید ، احتمال این وجود دارد در واقع ، آن بسیار کوچک بود ضخیم-و اگر در مقطعی آن را پس دهید ، پیشرفت خود را معکوس نمی کنید.

در طول هفته ، اگر شما سریع لاغر شوید ، ممکن است داشته باشید توده عضلانی همراه با چربی را از دست می دهد. عضلات برای سلامت کلی و همچنین امکان ورزش مهم هستند ، بنابراینهنگامی که رژیم شما به پایان رسید یا شکست ،در صورتی که بیش از حد ضرر کرده باشید ، به دست آوردن آن عضله در واقع سالم است.

از ابتدا شروع کنید

ابتدا از خود بپرسید آیا واقعاً نیاز به لاغر شدن دارید و چرا؟ و اگر علت شما به سلامتی مربوط می شود ، بررسی کنید که آیا می توانید برای تعیین اهداف و برنامه ریزی از متخصصان کمک بگیرید.

همه رژیم های لاغری به همان روشی کار می کنند ، یعنی این که به شما چارچوبی می دهد که کالری کمتری از میزان سوزاندن خود مصرف کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد: شما می توانید هر کالری را بشمارید ، می توانید مقدار غذای خود را از گروه های غذایی خاص کاهش دهید ، یا می توانید قسمت های کمی کوچکتر از وعده های غذایی معمول خود را بخورید ، به نام چند مورد. رویکردی را که دوست دارید انتخاب کنید. اگر تغییر مداومی در مقیاس مشاهده می کنید از هفته به هفته دیگر می فهمید که م worksثر است.

اگر می خواهید کالری یا ماکرو را ردیابی کنید ، ما کرونومتر را نسبت به MyFitnessPal محبوب تر توصیه می کنیم؛ پایگاه داده آن دقیق تر است و رابط کاربری آن بسیار مفیدتر و کاربر پسند است.

در واقع ، مقداری پروتئین بخورید

با این حال بسیاری از رژیم های غذایی پروتئین را در نظر نمی گیرند پروتئین برای سلامتی مهم است و به ویژه در هنگام کاهش چربی بسیار مهم است. مطمئن شوید که مقدار کافی از آن را می خورید و چند تمرین مقاومتی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بیش از حد عضله از دست نمی دهید.

همه گروه های غذایی را بخورید

اگر هر روز میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و غذاهای حاوی پروتئین (مانند گوشت یا توفو) دریافت نکنید ، ممکن است چیزی از رژیم غذایی شما کم باشد. اصول را مشاهده کنید myplate.gov به جای اینکه سعی کنید فقط با ماست و سالاد زندگی کنید (یا از طرف دیگر فقط گوشت گاو و بیکن).

عادت های خوب بسازید

در اینجا جایی است که می توانید به تجربه رژیم مد خود برگردید. آیا چیزی وجود دارد که برای شما آسان باشد؟ نه چیزهایی که سخت بود ، اما آنچه شما گاهی دوست داشتید –چیزهایی که شما واقعاً بدتان نمی آید؟ شاید شما یک تن میوه خورده اید که فراموش کرده اید چقدر دوست دارید یا ممکن است به دلیل کالری کمتری الکل بنوشید ، اما بعد متوجه شده اید که از خواب بهتر و جلوگیری از خماری لذت می برید. اگر چیزی برای شما خوب است و باعث خوشحالی شما می شود ، به این موارد پایبند باشید.

از طرف دیگر ، شما با رژیم های مخرب احتمالاً عادت های بدی پیدا کرده اید. حذف وعده های غذایی ، به عنوان مثال ، or اعلام كردن برخي از غذاها بطور كامل خارج از محدوده یا زیاد ورزش می کنید (چون احساس می کردید باید کالری بسوزانید) یا کافی نیستید (چون مدام خسته شدید). عادتهای ناخوشایند یا ناسالم را کنار بگذارید و عادتهای خوب را حفظ کنید.

تغذیه سالم ممکن است کمتر از فروپاشی و سوزاندن یک رژیم مد روز هیجان انگیز باشد ، اما در طولانی مدت شاد و سالم خواهید بود.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>