بیشتر تمرینات HIIT در واقع HIIT نیستند


یک زن هنگام انجام مشق مشکوک به لپ تاپ نگاه می کند

عکس: Southworks (شاتر استوک)

آموزش دوره ای با شدت بالا عناوین دهه 2010 است با یک عبارت خاص: اینکه انفجارهای کوتاه مدت کار سخت می تواند همان مزایای هوازی جلسات طولانی دویدن یا دوچرخه سواری را داشته باشد. اما فیلم های HIIT که می توانید امروز پخش کنید ، ارتباط چندانی با مدل اصلی ندارند و بسیاری از آنها ارزش وقت گذاشتن را ندارند.

قبل از غلبه بر اختلاف ، می خواهم چیزی را روشن کنم: مناگر دوست دارید فیلم بسازید دارای برچسب “HIIT” و آنها بخشی از یک تمرین معمول هستند که واقعاً شما را خوشحال می کند ، به آنها ادامه دهید. من سعی نمی کنم چیزی را که دوست داری بردارم.

اما اگر آنها را انجام دهید زیرا فکر می کنید آنها بهترین راه برای رسیدن به اهداف شما هستند ، یا چون یک مربی یا تأثیرگذار به شما می گوید یک تن کالری بسوزانید یا طعمه خود را بسازید ، باید کمی مداخله کنید و بنشینید.

HIIT واقعی چیست؟

پس از آنکه دانشمندان ورزش متوجه شدند که افراد در حال پیشرفت هستند ، تمرینات متناوب با شدت بالا متولد شد تست وینگات هر وقت آن را گرفتند. پروتکل Wingate از مردم می خواهد که با ثبات بالا به مدت 30 ثانیه پدال های خود را بچرخانند ، که آنها می چرخند. سپس می توانید چهار دقیقه استراحت کنید و دوباره این کار را انجام دهید.

پس از آزمایشات بیشتر ، محققان دریافتند که مزایایی که آنها دیدند ، از جمله افزایش آمادگی جسمی هوازی ، می تواند ناشی از سایر ترکیبات استراحت / کار باشد. تاباتا پروتكلی كه مجدداً بر روی ارگومتر تحقیقاتی ساخته شده است (“ارگومتر” ، آنها آنها را صدا می كنند) 20 ثانیه كار و 10 ثانیه استراحت است كه فقط در چهار دقیقه تكرار می شود.

این تمریناتی نیست که افراد برای سرگرمی انجام دهند. هرکسی که در مورد تجربه صحبت کرده ام ، چنین چیزی را گفته است عذاب کامل. دانشمندان غالباً اشاره می کنند که افراد به ندرت می توانند فشار کافی را برای تولید مثل این پروتکل ها به خود بگیرند.

بنابراین مارتین جیبالا ، یکی از محققانی که مفهوم HIIT را رواج داد ، در تلاش است نسخه ای از پروتکل را که افراد عادی می توانند به تنهایی تهیه کنند ، پیدا کند و آنها را چنان لاغر نکند که از بازگشت برگردند. نتیجه گیری او: یک دقیقه کار / یک دقیقه استراحت شیرین ترین مکان بودو می توانید آن را هنگام دوچرخه سواری ، آهسته دویدن یا سایر فعالیت های هوازی انجام دهید. تمرینات فاصله ای با استفاده از فواصل مختلف کار / استراحت ، از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند.

هوw جدیدترها را می سازیم فیلم های HIIT مقایسه می شوند؟

اصطلاح HIIT فقط آبیاری نمی شود. جهش می کند

وقتی شروع کردم ، HIIT برای دریافت بود در زمان کمتری نتیجه بیشتری می گیرد ، بنابراین برای کارآیی بیشتر شهرت ایجاد کنید ، حتی شاید برتر از مواردی مانند آهسته دویدن. و از آنجا که برای انجام HIIT نیازی به دوچرخه ندارید ، مربیان با این ایده دویدند و اصطلاح را به معنای واقعی کلمه هر چیزی که فکرش را بکنند شروع کردند. اسکوات با وزن بدن؟ فرهای دو سر بازو؟ البته، چرا که نه. همانطور کهنتیجه، تیاین روزها HIIT معنای بیشتری دارد به عنوان “آموزش با شمارش تایمر در گوشه”.

محبوبیت HIIT سالهاست که قفل زده شده و از آنجا منفجر شده است. اگر شما یک مربی یا تأثیرگذار هستید که سعی در دستیابی به موضوعی دارید که به راحتی می توانید آن را ضبط کنید ، به احتمال زیاد بدون داشتن تجهیزات به سمت آموزش در خانه جذب خواهید شد. و برای تلفن های موبایل هیجان انگیز ، شما آنها را HIIT می نامید.

حدس می زنم برچسب “HIIT” در زمینه آموزش وزنه باید “به اندازه کافی خوب” ترجمه شود. بله ، شما در اتاق نشیمن خود چند ضربه می زنید ، اما مربی می خواهد شما فکر کنید که او به اندازه هر چیزی که می توانید از یک استودیوی بوتیک یا یک سالن ورزشی کامل استفاده کنید ، خوب است. شاید بهتر.

وعده های خالی

با قضاوت می توانید دریابید که این تمرینات از HIIT واقعی چقدر فاصله دارند قول هایی که می دهند. آیا آنها می گویند شما را بهبود می بخشد VO2maxیکی از امتیازات اولیه چه بود؟ آنها ندارند – nبیش از حد معمول لو یک اشاره کوتاه کنید:

آیا کالری زیادی می سوزانید؟ نه لزوما ، اما به تمرین بستگی دارد. هرچه تمرین طولانی تر باشد و نفس شما بیشتر شود ، کالری بیشتری می سوزانید. واقعیت این است که 20 دقیقه “HIIT” اغلب بیش از 20 دقیقه تمرین با شدت متوسط ​​مانند دویدن را نمی سوزاند.

آیا بعد از تمرین کالری بیشتری می سوزانید؟ در تئوری ، بدن شما پس از یک تمرین سخت همچنان به سوزاندن کالری ادامه می دهد. اما دو نکته مهم وجود دارد: اول ، فقط وقتی تمرین مهم است واقعاً شدید، قوی. و دوم اینکه ، بدن شما بعد از انجام یک تمرین سخت اغلب می خواهد صرفه جویی برای بقیه روز کالری دریافت کنید تا هنگام خوابیدن روی کاناپه همه چیز تراز شود. زوج جیبالا گفت که احتراق بیش از حد است

آیا آنها به شما در کاهش وزن کمک می کنند؟ رژیم غذایی برای کاهش وزن مهمتر است از میزان ورزش شما ، حتی کمتر از نوع خاص ، ورزش می تواند کمی به “کالری سوزانده شده” در معادله کمک کند (به شرطی که گرسنگی بیشتری برای شما ایجاد نکند ، که گاهی اوقات نیز باعث می شود) ، اما اکنون ما به این واقعیت بازگشته ایم که تمرینات HIIT هیچ چیز خاصی ندارند مزیت در سوزاندن کالری.

آیا آنها عضله می سازند؟ شاید اندکی ، اما آنها هیچ چیز غنیمت / اسلحه / هر آنچه را که آرزو داشتند را برای شما به ارمغان نمی آورند. تکرار زیاد وزنه های سبک در صورت عدم موفقیت باعث ایجاد عضله می شود ، این بدان معناست که قبل از انجام یک تمرین دیگر با همان قسمت بدن ، باید یک دقیقه استراحت کنید. اگر تمرین HIIT شما اجازه می دهد ، عالی است! اما خیلی زود شما به اندازه کافی قوی خواهید شد که تمرین باعث رشد عضلات شما به اندازه کافی نمی شود. واقعاً مجبورید قطار شدن سنگین تر می شود اگر می خواهید عضله بسازید.

چگونه می توان فهمید که فیلم HIIT در واقع خوب است؟

ابتدا از خود بپرسید که چرا فیلم را تهیه می کنید؟ آیا می خواهید تناسب هوازی خود را افزایش دهید؟ سپس بررسی کنید که آیا باید دنبال کنید؟ در واقع ویدئو شما را بی نفس می کند و به شما امکان می دهد استراحت کافی را برای انجام دوباره آن انجام دهید. آیا می خواهید عضله سازی کنید؟ سپس بررسی کنید که آیا فیلم واقعاً عضلات شما را به چالش می کشد یا خیر.

همانطور که در بالا ذکر کردم، گاهی اوقات فیلم های “HIIT” را نه برای یک نتیجه خاص می سازیم ، بلکه به این دلیل که حرکت بدن احساس خوبی دارد و ما حرکات ویدیو را دوست داریم. این خوب و خوب است و قطعاً برای آن حساب می شود 75 تا 150 دقیقه ورزش که باید در هفته انجام دهید. اما اگر اهداف خاصی دارید ، به دنبال بهترین راه ها برای دستیابی به آنها باشید. به احتمال زیاد ، چیزی بهتر از ویدیوی HIIT دیگر برای شما وجود دارد.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>