[ad_1]

زنی که از نظر وزنی خسته به نظر می رسد

عکس: یعقوب لوند (Shutterstock)

حتی در بین ورزشکاران حرفه ای ، هیچ کس هر هفته با تلاش صد در صد کار نمی کند. زمان هایی برای استراحت و بهبود وجود دارد ، اغلب به مدت یک هفته یا بیشتر ، و من و شما می توانیم این اصل را در روش های خود اعمال کنیم ، همچنین.

چیست تخلیه؟

در این مورد اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد! برای برخی از افراد ، تخلیه یک تمرین کامل مانند تعطیلات است. شما یک هفته مرخصی می گیرید و بس.

برای دیگران ، شدت تخلیه از کار معمولی شما کمتر است. شما می توانید به همان تعداد ست و تکرار انجام دهید ، اما وزنه ها آنقدرها هم سنگین نیستند. از طرف دیگر ، تخلیه می تواند حجم را کاهش دهد ، بنابراین تعداد تکرارها و ست های کمتری را انجام می دهید ، اما وزنه ها می توانند مانند همیشه سنگین باشند.

نوع تخلیه شما به نوع کار شما تاکنون بستگی دارد ، دلیل تخلیه و ()یا مربی شما) فلسفه تربیت

کی تخلیه کنید؟

چندین روش وجود دارد که ورزشکاران قدرتی (و ورزشکارانی مانند من و شما) می توانند از تخلیه استفاده کنند. در اینجا اصلی ترین آنها آمده است:

  • برای آماده شدن برای مسابقه. برای انجام هر کاری ممکن ، شما نیاز دارید کاهش خستگی بدون زنگ زدگی. پیک ها معمولاً کاهش وزن (تکرارها و ست های کمتر) در حالی که وزنه ها را سنگین نگه می دارند ، دارند.
  • برای معرفی آسانسورها یا اهداف جدید. اگر کار جدید و شدیدی انجام دهید ، احتمالاً بیمار خواهید شد ، بنابراین ارائه تمرینات جدید یا انواع جدید تمرینات اغلب در طول یک تمرین سبک تر منطقی است (در این زمینه ، گاهی اوقات “هفته خلاصه” نامیده می شود).
  • برای بهبودی پس از یک بلوک تمرین سنگین. برخی از برنامه ها دارای یک هفته تخلیه داخلی خواهند بود. در مواقع دیگر می توانید یک هفته دیگر را پس از اتمام برنامه و قبل از شروع برنامه بعدی انتخاب کنید.
  • به عنوان بخشی از یک برنامه بلند مدت مدیریت خستگی. حتی اگر تمرین شما سخت نبود ، ممکن است بخواهید در طول هفته های تخلیه بارانی بپاشید ، فقط برای اطمینان از خستگی زیاد.
  • در پاسخ به استرس درک شده. برخی از برنامه ها انجام ندهید شامل هفته های برنامه ریزی شده برای تخلیه و بستگی به آسانسور دارد که تصمیم بگیرد چه زمانی به استراحت نیاز دارد.

چگونه می توانم بفهمم که کارم را درست انجام می دهم؟

اگر با مربی کار می کنید ، از آنها در مورد برنامه های بزرگ خود برای شما بپرسید. فرودها (یا عدم وجود آنها) باید بخشی از پازل باشند و دلیلی برای برنامه ریزی به صورت خود داشته باشند.

اگر از برنامه هایی که در اینترنت یا کتابها پیدا کرده اید استفاده می کنید ، مدتی وقت بگذارید تا به نحوه برخورد هر یک از آنها با فرود فکر کنید. برخی ممکن است شامل فرود و برخی دیگر ممکن است نباشد. اگر برای خود برنامه نویسی می کنید ، می توانید از برنامه های دیگری که در آنجا هستند الهام بگیرید ، اما همچنین باید از عقل سلیم استفاده کنید و احساس خود را از خود بپرسید.

فرودها یک ابزار معمول برای مدیریت خستگی است ، اما اینطور نیست فقط ابزار برنامه شما می تواند میزان صدا را از هفته به هفته تنظیم کند ، به عنوان مثال ، به گونه ای که شما را سرحال نگه دارد. در این صورت ، ممکن است نیازی به بارگیری نداشته باشید. حتی اگر خود را برای یک مسابقه آماده می کنید ، تخلیه یک روش بسیار معمول برای کاهش خستگی و اطمینان از عملکرد خوب است ، اما این بدان معنا نیست همیشه باید قبل از مسابقه بارگیری شود. (به عنوان مثال ، “تمرین” در یک مسابقه با اولویت پایین معمول است.)

تخلیه واقعا هست فقط یک ابزار آموزشی است ، بنابراین مطمئن شوید که انتخاب خود را برای تخلیه با آنچه بدن شما نیاز دارد مطابقت دهید.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir