[ad_1]

تصویر مقاله با عنوان

عکس: توپ بال 14 (Shutterstock)

یکی از ویژگی های ارائه شده توسط تعدادی از ردیاب های تناسب اندام ، شاخصی به نام “تنوع ضربان قلب” یا HRV است که فاصله زمانی بین هر ضربان قلب است. اما با توجه به اینکه ما فکر می کنیم قلب ما با سرعت ثابت و قابل پیش بینی می تپد ، این واقعیت است که فاصله بین هر یک درک ریتم متفاوت است و درک آن دشوار است.

با این حال ، همانطور که HRV به استرس پاسخ می دهد –آیا این اضطراب ، کم خوابی ، تمرین بیش از حد یا هر یک از عوامل استرس زای فیزیکی و روحی دیگر است –ردیابی HRV می تواند راهی برای ارزیابی این باشد که آیا شیوه زندگی کلی شما باید تغییر کند یا خیر. به عنوان مثال ، بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و استقامتی HRV خود را زیر نظر خواهند داشت به عنوان راهی برای ارزیابی چگونگی تأثیر سطوح کلی استرس بر عملکرد آنها.

وی گفت: “HRV معیار بسیار خوبی برای کارآیی و اثربخشی سیستم قلبی عروقی شما است.” جان پی هیگینز، دکتر ، متخصص قلب و عروق با دانشکده پزشکی مک گاورن در UTHealth Houston. “HRV بالا به این معنی است که قلب شما مانند یک فراری کار می کند ، که می تواند از 0 به 60 در 2.7 ثانیه برسد.

تنوع ضربان قلب توسط سیستم عصبی خودمختار کنترل می شود

مال ما HRV توسط سیستم عصبی خودمختار کنترل می شود (ANS) ، که غریزه ما را برای مبارزه یا فرار ، و همچنین واکنش ما به آرامش را کنترل می کند. بسته به چی ‘در زندگی ما ادامه دارداین استچه خواب بد باشد ، چه وضعیت استرس زای محل کار ، یا هرگونه پیشرفت هیجان انگیز ، این باعث می شود که مغز ما عملکردهای مختلف بدن را تحریک یا آرام کند ، از جمله ضربان قلب ، تنفس ، فشار خون ، و هضم این شامل تنوع در ضربان قلب شما می شود که در صورت بالا بودن سطح استرس یا کاهش می یابد ، یا زمانی که زندگی شما دارای تعادل سالم است به بالا بروید.

عوامل زیادی بر HRV تأثیر می گذارد ، شامل چقدر می خوابی؟متوجه می شوید که رژیم غذایی شما چه مقوی است ، چه نباشدشما تمرین را دریافت می کنید بدن شما نیاز دارد اگربازآموزی و سطوح کلی استرس HRV پایین نیز با آن ارتباط دارد تشدید اضطراب و افسردگی و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی.

تنوع ضربان قلب ممکن است در نتیجه شیوه زندگی تغییر کند

خبر خوب این است که وقتی صحبت از HRV خود شما می شود ، این مقادیر می توانند تغییر کنند بسته به چی ‘در زندگی شما ادامه دارد همانطور که هیگینز خاطرنشان می کند ، HRV ما معمولاً در طی چند هفته تا حدود یک ماه به طور پیوسته متغیر است ، و می تواند به سادگی در جهت مثبت تغییر کند سریعبه هیگینز می گوید: “ورزش بهترین راه برای بهبود تنوع ضربان قلب است و می تواند تنها در دو ماه نتیجه دهد.”

نظارت بر HRV می تواند راه خوبی برای ارزیابی اینکه آیا شما نیاز به کاهش سطح استرس در زندگی خود دارید یا خیر ، باشد آیا روشهای کاهش استرس شما مثر است یا خیر. با توجه به سطوح فوق العاده ای از استرس که همه ما در 18 ماه گذشته تجربه کرده ایم ، کاهش استرس احتمالاً مشکلی است که همه ما در مورد آن فکر می کنیم.

دانستن تنوع ضربان قلب می تواند به شما در جلوگیری از تمرین بیش از حد کمک کند

برای افرادی که برای چیزی مانند ماراتن یا سه گانه تمرین می کنند ، نظارت بر HRV همچنین می تواند به شما در تعیین اینکه آیاتمرین بیش از حد همانطور که هیگینز توضیح می دهد ، پس از یک تمرین سخت ، HRV شما پایین تر خواهد بود. علامتی که نشان می دهد از این تمرین بهبود یافته اید زمانی است که HRV شما به حالت عادی باز می گردد ، که به شما می گوید بدن شما آماده تمرین مجدد است.

به این ترتیب ، نظارت بر HRV شما می تواند به شما کمک کند بفهمید کدام سطح تمرین برای بدن شما مناسب است. هیگینز گفت: “HRV بالا با بهبود عملکرد سیستم بدن همراه است.” اگر بدن شما خوب کار کند ، معمولاً منجر به بهبود عملکرد ورزشی می شود.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir