[ad_1]

مردی با لباسهای تمرینی که پشت او را ماساژ می دهد

عکس: ماریداو (شاتر استوک)

طبیعی است که بعد از اولین روز تمرین جدید احساس مریضی داشته باشید ، اما ممکن است داستان های ترسناکی از افرادی را شنیده باشید که پس از از بین رفتن توسط یک تمرین فوق العاده شدید در بیمارستان به پایان رسیدند. به احتمال زیاد ، درد شما طبیعی است ، اما در اینجا نحوه فهمیدن وجود دارد.

احساس طبیعی درد چیست؟

DOMS یا درد عضلانی تاخیری معمولاً یک روز بعد از یک تمرین سخت اتفاق می افتد. هرچه سنگین تر باشد ، طولانی تر می شود و اغلب 48 تا 72 ساعت پس از آموزش به اوج خود می رسد. مورد خفیف فقط باعث می شود تا به مدت یک یا دو روز کمی مریض شوید. بیشتر اوقات هفته که از پله ها پایین می آیید ، یک خشن تر می تواند شما را لرزاند.

احساس می تواند از درد کسل کننده تا درد سوزان متغیر باشد. هنگام انقباض عضله ملتهب احساس ناراحتی خواهید کرد ، خصوصاً اگر مدتی است که بی حرکت نشسته اید. می توانید با فکر بیدار شوید وای خدا ، همه چیز درد می کند، اما همین که بلند شوید و قدم بزنید ، احتمالاً کمی بهتر خواهید شد.

اگر در این مدت به سالن بدنسازی برگردید – باید! – متوجه خواهید شد که هنوز هم می توانید همان تمرینات را انجام دهید ، اما ممکن است دریابید که درد انجام آنها را با همان وزن یا تکرارهای بار اول دشوار می کند.

به عنوان یک جایزه ، با شروع درد ، دفعه بعد شما را از درد محافظت می کند. این اثر “اثر تطبیق سرگرم کننده” نامیده می شود و می توانید با حضور در تمرین بعدی خود حتی اگر کاملاً طبیعی نیستید از آن استفاده کنید. DOMS فقط پس از تمرینات جدید یا بسیار شدید ظاهر می شود ، بنابراین اگر بدن شما به یک تمرین خاص عادت کرده باشد ، به زودی مورد جدی DOMS پیدا نخواهید کرد.

اگر این عمل رابدومیولیز باشد ، چه می شود؟

یک نوع درد عضلانی شدید وجود دارد که می تواند عوارض جدی در سلامتی ایجاد کند و به آن رابدومیولیز یا “ربدو ” به اختصار. با استفاده از rabdo ، شما آنقدر آسیب عضلانی دارید که بدن و به ویژه کلیه های شما نمی توانند مواد زائد متابولیکی وارد جریان خون را کنترل کنند.

با این حال ، این خیلی رایج نیست. اگر به تازگی یک تمرین جدید انجام داده اید و در همه جا احساس بیماری می کنید ، احتمال اینکه مورد بدی از DOMS داشته باشید بیشتر از ابتلا به rabdo است. تا به شما ایده ای از نادر بودن ، این آموزش 29 مورد را در طی چهار سال (2010-2014) در یکی از بیمارستانهای نیویورک شناسایی کرد. از آنجا که این تنها یک بیمارستان است ، در این سالها بیش از 29 مورد باید در شهرستان وجود داشته باشد. اما از طرف دیگر ، هنوز قسمت کوچکی از افرادی است که ورزش می کنند.

اما ربدو اتفاق می افتد. و از آنجا که این اتفاق بیشتر در مبتدیان مطلق که بسیار دشوار هستند اتفاق می افتد تا در ورزشکاران باتجربه (که احتمالاً می دانند چه موقع فشار را متوقف کنند) ، ممکن است با اولین درد شدید روبرو باشید و ندانید که به طور غیرمعمول بیمار هستید یا خیر.

چه کسی یک rabdo می شود

Rabdo ناشی از ورزش – که باز هم نادر است – به احتمال زیاد در افرادی رخ می دهد که:

  • کم آب هستند.
  • در گرمای شدید ورزش کنید.
  • شدت یا مقدار شدید ورزش (یا هر دو) را در یک تمرین انجام دهید.
  • آنها برای تمرینات جدید هستند و به سختی تحت فشار قرار می گیرند.
  • شما داروهای خاصی مصرف می کنید از جمله ایبوپروفن یا سایر NSAID ها.

علاوه بر تمرینات سنگین ، رابدومیولیز همچنین می تواند به عنوان یک عارضه از آسیب هایی که به بسیاری از بافت های عضلانی آسیب می رساند و همچنین داروهای خاص یا سایر شرایط سلامتی ، ایجاد شود.

علائمی که باید مراقب آنها باشید بر اساس CDC، می تواند در هر زمان در روزهای پس از آموزش رخ دهد و شامل موارد زیر است:

  • درد ، ضعف و تورم شدید عضلانی.
  • ادرار تیره (“چای یا کولا”).
  • خستگی مفرط

اگر این علائم را دارید ، بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید ، حتی اگر این به معنای مراجعه به اورژانس یا اورژانس باشد.

پس از حضور در آنجا ، آزمایش خون می تواند ربدو شما را تأیید کند و می توانید مراقبت های لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که آسیب کلیوی یا سایر مشکلات جدی ندارید. CDC می گوید مطمئن شوید که آزمایشات کراتین کیناز یا کراتین فسفوکیناز را انجام می دهید ، در حالت ایده آل برای ساعتها یا روزها تکرار می شود.

اگر فقط صدمه دید چه باید کرد

جز برای اطمینان نه برای از دست دادن تمرین بعدی خود ، ما داریم چند نکته برای شما. خبر بد این است که هیچ چیز باعث از بین رفتن DOMS نمی شود. شما باید بهبود پیدا کنید و برای بهبودی به خواب و غذا و وقت نیاز دارید.

اما در حالی که منتظر آن هستید ، چند مورد می توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید. رفت و آمد به شما کمک می کند ، بنابراین به پیاده روی بروید یا یک تمرین سبک کاردیو را در نظر بگیرید. ماساژ می تواند احساس خوبی داشته باشد ، بنابراین کسی را مجبور کنید که شما را ماساژ دهد یا با آن ماساژ خود را انجام دهد غلتک فوم یا توپ لاکراس.

برخی از افراد فکر می کنند که کشش کمک می کند ، اما اطمینان حاصل کنید که زیاد کشش ندارید ، که باعث آسیب بیشتر به عضلات می شود. من دوست دارم حمام گرم بخورم یا از پد گرم کننده استفاده کنم. (رانندگی در اتومبیل با صندلی های گرم شده بعد از تمرینی که از پشت و تاندون استفاده می کند لذت بخشی است.)

و مثل همیشه ، برای هر چیزی که شما را نگران کند به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. یک مقاله آنلاین ممکن است به شما نگوید که شما به شدت آسیب دیده اید یا فقط درد دارید ، اما یک پزشک واقعی می تواند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir