[ad_1]

دونده ای که روی دیوار استراحت می کند

عکس: lkoimages (شاتر استوک)

برنامه های آموزشی معمولاً به صورت هفتگی برگزار می شوند. می توانید وزنه ها را به صورت سه تایی بلند کنیدبرنامه روزانه یا پنجبه عنوان مثال ، برنامه روزانه ، گذاشتن روزهای بین آنها به عنوان روزهای “استراحت”. اما استراحت به چه معناست واقعاً به معنای؟ آن روزها لازم نیست فقط روی کاناپه خنک شوید. شما گزینه هایی دارید

چرا روزهای تعطیل وجود دارد

ممکن است فکر کنید که بسیاری از برنامه های آموزشی به سه مورد نیاز دارندرویکرد روزانه ، زیرا تناسب اندام به استراحت مکرر نیاز دارد. اما این دقیقاً درست نیست. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و نخبه هر روز ، اغلب دو بار در روز تمرین می کنند. و افرادی که دارای مشاغلی هستند که به کار دستی نیاز دارند ، هر روز در محل کار خود حاضر می شوند. مثل این نیست که کسی که در ساخت و ساز کار می کند هر روز دوم مرخصی بگیرد.

به نظر من دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا سه دلیل وجود دارد– و چهار– و پنجبرنامه های روزانه بسیار محبوب هستند. اولین مورد برنامه ریزی است: همه نمی توانند هر روز وقت بگذارند تا به معنای واقعی کلمه ورزش کنند. با این حال ، بیشتر ما می توانیم سه روز در هفته این کار را انجام دهیم.

دلیل دیگر آخر هفته این است که آنها ابزاری برای مدیریت کل کار ما هستند. بگیر برنامه برای مبل تا 5k، مثلا. فقط با سه روز در هفته دویدن کوتاه این کار را برای شما آسان می کند. افزایش سریع مسافت پیموده شده می تواند شما را برای آسیب دیدگی آماده کنداما سه روز در هفته شروع خوبی برای بیشتر مبتدیان است.

یا برنامه های بلند کردن را در نظر بگیرید: برخی از برنامه ها با دادن قسمت دیگری از بدن به شما برای تمرکز در هر روز (روز پا ، روز قفسه سینه و غیره) ، بار را کنترل می کنند. دیگران باعث می شوند کل بدن خود را با وزنه های سنگین تمرین کنید ، اما فقط چند بار در هفته. روزهای بین آنها روزهای تعطیل شماست.

اگر برنامه خاصی را دنبال نکنید ، خودتان تصمیم خواهید گرفت که آیا حجم کار شما زیاد است (یا کافی نیست). به طور کلی ، اگر مدتی است که ورزش می کنید و احساس خوبی دارید ، خوب است که بیشتر اضافه کنید. بدن ما با کار سخت سازگار است. روزهای استراحت اجباری نیستاما آنها یک ابزار مفید هستند.

می توانید در روزهای خود برای “استراحت” تمرین کنید

دوست ندارم مثل روزها بین روزهای تمرینی فکر کنم باقی مانده روزها چون نیازی به استراحت ندارید. اما احتمالاً شما نمی خواهید بیش از همان کاری که روی آن استراحت می کنید انجام دهیدزیرا این هدف را شکست می دهد. در عوض ، این روزها را به عنوان روز خود در نظر بگیرید تا از آن برای هر هدف دیگری که صلاح می دانید استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر سه نفره انجام دهیدبرنامه روزانه در حال اجرا ، شما می توانید از روزهای بین آنها برای تمرینات قدرتی و تحرک استفاده کنید.

اگر سه نفری انجام دهید-با برنامه بلند کردن روزانه ، می توانید از روزهای بین آنها برای کاردیو یا یوگا استفاده کنید.

اگر شما سه-برنامه لیفتینگ روزانه فقط بر روی بالابرهای سنگین کل بدن (مانند اسکات) متمرکز است ، شما می توانید از یکی دو روز بین آنها برای لوازم سبک تر استفاده کنید (مانند فرهای عضله دو سر).

در حقیقت، ما برای سالم و مناسب بودن به تمرینات کاردیو و قدرت نیاز داریمبنابراین اگر هنوز هم هر دو کار را انجام نمی دهید ، باید بعضی از مکان ها را در برنامه خود پیدا کنید تا بتوانید در هر چیزی که گم کرده اید جا بیفتید.

هر چند آسان باشید

هشدار برای همه اینها بله است اطمینان حاصل کنید که آنقدر کار نمی کنید که در تمرینات اصلی خود تداخل ایجاد کند. آیا می خواهید بین یک روز حرکت اسکوات تا یک روز ددلیفت 20 دقیقه راحت بروید؟ حتما مشکلی نیست. 10 مایل دویدن سخت؟ این می تواند ایده بدی باشد.

میزان مناسب کار به آنچه بدن شما سازگار است بستگی دارد. اگر یک دونده باسابقه هستید ، شاید همینطور باشید من میتوانم 10 مایل بدون تصادف بدوید. اگر هر روز دوچرخه سواری می کنید ، مجبور نیستید فقط به این دلیل که امروز یک روز تعطیل است ، دوچرخه سواری کنید. از قضاوت خود استفاده کنید.

می توانید استراحت کنید ، اما همچنان روال خود را حفظ کنید

حالا چه شما می دانید که می توانید در روزهای “استراحت” خود فعال باشید ، اگر می خواهید ، می خواهم به شما واضح بگویم که لازم نیست. بقیه هم خوب است.

بعضی اوقات رعایت یک روال ساده است اگر هر روز یکسان باشد. بنابراین اگر مدتی را به ورزش اختصاص داده اید – شاید هر روز صبح قبل از کار – ممکن است بخواهید از این زمان هر روز هفته ، به جای فقط روزهای تمرین استفاده کنید.

بنابراین، از زمان تمرین خود برای چیز دیگری که برای بدن شما مفید است استفاده کنید. ممکن است بخواهید مدتی را به حرکات کششی یا نورد با کف. به جای دویدن یا دوچرخه سواری ، می توانید آرام پیاده روی کنید. یا مدتی را به مراقبه اختصاص دهید یا کار دیگری انجام دهید که به سلامت روانی شما کمک کند ، مانند روزنامه نگاری یا خواندن کتاب از این گذشته ، ورزش تنها چیزی نیست که برای شما مفید است.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir