[ad_1]

تصویری از یک زن خسته با خطوط خراشیده ای که از سرش بیرون می آید و نشان دهنده وضعیت روحی و روانی او است

تصویر: مری لانگ (Shutterstock)

در هنگام استرس ، افراد تمایل به واکنش نشان می دهند یکی از دو راه: یا از بیش از حد عملکرد، و برای حل همه مشکلات دنده بالا را فعال کنید. یا از عملکرد ناکافی، و انجماد تا جایی که آنها نمی تواند از عهده آنچه می گذرد برآید هیچ یک از این پاسخ ها ایده آل نیستند ، زیرا عملکرد بیش از حد مستعد فرسودگی است ، در حالی که افراد کم کار اغلب برای مقابله با موانع کوچک نیز تلاش می کنند.

و وقتی یکی عملکرد ناکافی و عملکرد بیش از حد به یک موقعیت استرس زا واکنش نشان می دهند من میتوانم تنش زیادی ایجاد کند مقیدبه اگر یک نفر تمام جزئیات را پردازش کند در حالی که شخص دیگر یخ زده است ، تهدید می کند ايجاد كردن پویایی که در آن یک نفر رشد می کندخشمگین است از تمام کارها را انجام می دهد در حالی که شخص دیگر احساس می کند از این روند خارج شده است.

عملکرد بیش از حد و عدم عملکرد در پاسخ به استرس می تواند مشکلاتی را ایجاد کند

پسندیدن آماندا وایت، بنیانگذار و مدیر بالینی مستقر در فیلادلفیا مرکز درمانی زنان، او اخیراً گفت فرم:

“به احتمال زیاد ابر کارکردها والدین ، ​​مراقبین یا رئیس هستند زیرا پول از نظر مسئولیت پذیری با آنها متوقف می شود. آنها همچنین به احتمال زیاد کمال گرا هستند و در تقاضای کمک یا تعیین حدود تلاش می کنند. اگر در مورد یک پروژه گروهی به آن فکر کنید ، افراد بیش از حد کارکرده افرادی هستند که گروه را رهبری می کنند و اغلب به دلیل عدم اعتماد به دیگران بیشتر پروژه را خودشان انجام می دهند. کارگران ناکافی این رفتار را فعال می کنند زیرا خوشحال هستند که می نشینند و اجازه می دهند شخص دیگری بیشتر کارها را انجام دهد. “

همانطور که وایت نیز اشاره می کند ، گرچه غریزه کارگر کم کار اجتناب از انجام کارهایی است که باعث بهبود وضعیت استرس زا می شودبیشتر آنها همین کار را می کنند، اضطراب آنها بیشتر می شود. اگر یک فوق کارکرد تمام کارها را برای آنها انجام دهد ، نتیجه این می شود پویا می تواند باشد برای افراد فوق کارکرد و غیر عملکردی نیز به همان اندازه ناسالم است.

چگونه پاسخ استرس خود را مدیریت کنیم

اگر متوجه شدید که در یکی از آنها قرار می گیرید مدلها در پاسخ به استرس ، می توانید از استخدام استفاده کنید پیروی از پنج استراتژیبه

به محرک های خود توجه کنید

اولین قدم برای مقابله با استرس این است محرک های خود را شناسایی کنیدبه محرک ها می توانند باشند داخلی یا خارجی. برخی از عوامل محرک خارجی شامل: تغییرات عمده زندگی ، عوامل محیط شما ، رویدادهای غیرقابل پیش بینی ، مشکلات محل کار ، مشکلات اجتماعی و حوادث آسیب زا محرک های داخلی می تواند متعلق به شما باشد ترس ها ، احساسات عدم قطعیت و بلاتکلیفی و الف عدم کنترل بر وضعیتو همچنین مدیریت انتظارات خود شما

نفس کشیدن

تمرینات تنفسی می تواند به بدن خود کمک کنید تا احساس آرامش کندحتی وقتی چیز دیگری هستیبه آنها همچنین وقت زیادی از روز شما نمی گیرند ، به این معنی که آنها می توانند یک تکنیک سریع برای کمک به کاهش استرس باشند. در مواقع استرس زا

وجود دارد تعدادی از تمرینات تنفسی مختلف می تونی امتحان کنی. ابتدایی ترین تمرین تنفس شکمی ، محل نشستن است یا صاف دراز بکشید ، از طریق بینی نفس بکشید و از طریق دهان بازدم کنید و به شکم اجازه دهید به داخل و خارج حرکت کند. در حالی که سینه های شما بی حرکت می مانند

شفقت خود را بررسی کنید

دلسوزی برای خود یعنی تمرین از تا با خود همدلی داشته باشیدکه می تواند به ویژه در هنگام استرس بسیار مهم باشد. اگرچه همیشه نمی توانید عوامل استرس زا خود را کنترل کنید ، اما می توانید یاد بگیرید که چه اتفاقی می افتد ، تشخیص دهید واکنش احساسی شما نسبت به آنو راهی برای رسیدگی به آن پیدا کنید تا آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه دهد –بدون توسل به سرزنش یا اتهام خود. وقتی زندگی استرس زا می شود ، جمع کنید on سرزنش خود یا سرزنش خود باعث ایجاد استرس بیشتر می شود.

انتظارات خود را بازنشانی کنید

گاهی کاهش استرس می تواند به سادگی تعدیل انتظارات شما باشد. اگر برای هر جزئیات جزئی بیش از حد استرس دارید،، از نوقضاوت کنید که چه کار می کنید برای تعیین چه چیزی کاملاً ضروری است و چه چیزی را می توان تغییر داد یا حذف کرد. مهلت ها را می توان جابجا کرد ، پروژه ها را می توان تغییر داد و کمتر انتقادی اولویت ها اغلب حذف یا تفویض می شوند.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

همه ما مشتاق یک رابطه هستیم. این ما را انسان می کند. وقتی استرس دارید ، دور زدن افراد مناسب می تواند راهی برای تقویت خود باشدو همچنین عوامل استرس زا خود را کالیبره کنید. برای افراد زیر شاغل ، همراهی می تواند به آنها در ایجاد تاب آوری کمک کند و به آنها کمک کند آنها حتی تحت استرس نیز کار می کنند. برای افراد کم کار ، دور زدن افراد می تواند به آنها کمک کند تا حتی اندکی آرامش خاطر داشته باشند. وقتی غرایز آنها باید به طور کامل از بین برود.

واکنش شما در برابر استرس هر چه باشد ، مهم این است که بدانید آ تعادل بین انجام هر دو بیش از حد یا بسیار کم – زیرا این کار یا اوضاع را بدتر می کند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir