[ad_1]

تصویر مقاله با عنوان سونا جایگزین تمرین FFS نمی شود

عکس: آقای وسوسه کننده (شاتر استوک)

گذراندن وقت در سونا می تواند احساس خوبی داشته باشد ، اما همچنین می تواند رنج کمی را به همراه داشته باشد. از این گذشته ، اگر هوای بیرون با دمای سونا برابر بود ، احتمالاً می خواهید تمام روز را در کولر گازی مخفی کنید. در تجربه های بدنی ناخوشایند چیزی وجود دارد که باعث می شود فکر کنیم که آنها باید به طریقی برای ما مفید باشند و بنابراین سونا شهرتی سالم کسب کرده است که کاملاً شایسته آن نیست. در اینجا شرح مختصری از آنچه سونا می تواند برای شما انجام دهد و ندارد.

سونا چربی نمی سوزاند

از نظر فنی درست است که شما می توانید با نشستن در سونا لاغر شوید ، اما این به این دلیل نیست که بدن شما چربی می سوزاند. این به این دلیل است که شما عرق می کنید و عرق از آب ساخته شده و آب چیزی وزن دارد. به محض آبرسانی مجدد – که لازم است – سنگ به همان جایی که در ابتدا بود باز می گردد.

پس از همه ، همانطور که در زمینه تمرینات بحث کردیم ، تعریق به معنای این نیست که شما تمرین خوبی دارید یا کالری سوزانده اید. این فقط به این معنی است که شما داغ بوده اید.

افرادی که خدمات سونا و سونا می فروشند دوست دارند در مورد فواید کالری سوزی خود بحث کنند ، اما هیچ مدرکی دال بر اثبات این موضوع وجود ندارد شما به میزان قابل توجهی بیش از آنچه در خانه روی کاناپه خود نشسته اید کالری می سوزانید. برخی از وب سایت های مشکوک ، رقمی متوسط ​​از 1.5 تا 2 برابر بیشتر از کالری که در دمای اتاق می سوزانید ، ذکر می کنند ، اما بدون قیمت. اگر درست باشد ، تقریباً همان تفاوت بین نشستن و ایستادن است – بنابراین می توانید از این سفر به سونا صرف نظر کنید و فقط نیم ساعت را در اطراف بایستید.

سونا شما را “سم زدایی” نمی کند

سال 2021 است و ما به عنوان یک جامعه باید پایان دهیم این مفهوم “سم زدایی”که بارها و بارها تخریب شده است. ناراحتی های ساده ای مانند خستگی بعضی اوقات به دلیل برخی سموم مخفی نیست که مدام شما را مسموم می کنند ، و حتی اگر انجام دادن شما به دلیل سموم دارای مشکلات سلامتی هستید ، باید به دنبال درمان پزشکی باشید و انتظار نداشته باشید که اسموتی ها یا سونا شما را درمان کنند.

سونا جای ورزش را نمی گیرد

سونا و ورزش بدن شما را گرم کرده و عرق می کند اما شباهت های زیادی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که ورزش باعث تقویت ما می شود و استقامت قلب و عروق ما را بهبود می بخشد VO2max، مثلا). تعریق در یک اتاق گرم اینگونه نیست.

زوج این کار توسط یک محقق علوم ورزش انجام شده است، که موازی بین دویدن و نشستن در سونا را در عنوان خود ترسیم می کند ، شامل سلب مسئولیت زیر است:

قبل از اینکه عضویت خود را در ورزشگاه لغو کنید و پس انداز خود را در یک گرداب سرمایه گذاری کنید ، بدانید که سونا یا حمامهای منظم ممکن است تمام مزایای سلامتی ورزش مانند تقویت چربی و افزایش توده عضلانی را تولید نکنند. استفاده از حمام گرم یا سونا نباید جایگزین ورزش شود.

سونا می تواند برای رگ های خونی شما مفید باشد

آنچه این محقق است درست اشاره کنید که پس از انکار این است که برخی از مزایای کمتر شناخته شده ورزش وجود دارد که به نظر می رسد بیشتر به گرمای بدن و ضربان قلب مربوط باشد ، نه فشار واضح تر بر روی ریه ها یا عضلات ما.

با افزایش دمای بدن ، رگ های خونی نزدیک سطح پوست گشاد می شوند (گشاد می شوند) و این روند می تواند به رشد و ترمیم سلول ها کمک کند. به عبارت دیگر ، افزایش ساده دمای بدن می تواند برای رگ های خونی شما مفید باشد – چیزی نیست که ما معمولاً به آن فکر می کنیم ، اما رگ های خونی سالم بخشی از یک سیستم قلبی عروقی سالم هستند.

آرامش واقعی است

اگر متوجه شدید که سونا در حال آرامش است – و بسیاری از ما این کار را می کنیم – این خود می تواند برای سلامتی مفید باشد. این مزیت خاص بعضی اوقات نیست. شما فقط با گاه به گاه استراحت در سونا ، افسردگی خود را درمان نمی کنید و بیماری قلبی خود را معکوس نمی کنید. اما اگر از جلسات سونا لذت می برید ، مطمئناً این جلسات می توانند به کاهش سطح استرس و بهبود سلامت روانی شما کمک کنند. مشاوره حرفه ای: الف لوله گرم می تواند بسیاری از این اثرات و همچنین ارزان تر باشد.

گرما موافقان و مخالفان خود را دارد

برای سایر شرایط پزشکی و اهداف ورزشی ، جوانب مثبت و منفی سونا به جوانب مثبت و منفی گرما کاهش می یابد. اگر درد عضلانی دارید ، گرما اغلب احساس خوبی دارد ، بنابراین ورزشکاران اغلب از سونا لذت می برند.

برخی از شرایط پوستی به هوای خشک سونا واکنش خوبی نشان می دهند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر در اثر هوای خشک تشدید شوند ، اما با هوای مرطوب حمام بخار احساس بهتری دارند. اگر می خواهید از سونا برای مدیریت سلامت خود استفاده کنید از عقل سلیم استفاده کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

سونا خطراتی دارد ، هم

اگر در مورد مزایای سلامتی صحبت کنیم ، بحث درباره خطرات عادلانه است. سونا نسبتاً بی خطر است ، اما به افرادی که شرایط پزشکی دارند اغلب توصیه می شود قبل از تصمیم به گذراندن وقت در سونا از پزشک خودداری کنند یا با آن صحبت کنند اگر باردار هستید ، فشار خون غیرطبیعی دارید ، صرع دارید یا داروهای محرک ، آرام بخش یا داروهای تغییر دهنده ذهن استفاده می کنید ، این ممکن است شامل شما شود.

وقت گذرانی در سونا نیز موجود است با کاهش موقتی باروری همراه استy زیرا گرما به تولید اسپرم آسیب می رساند.

خطر اصلی سونا این است که می توانید بیش از حد گرم یا کم آب شوید. سنگین بیماری گرما و کمبود آب بدن می تواند تهدید کننده زندگی باشد و افراد در سونا مرده اند. الکل حساسیت شما را بیشتر می کند. نیمی از افرادی که در سونا مردند ، طبق یک تحقیق فنلاندی، تحت تأثیر الکل بودند. (نویسندگان استدلال می کنند که بزرگترین خطر خود الکل نیست ، بلکه اجازه می دهد به یک فرد مست در سونا تنها باشد).

بنابراین ، اگر تصمیم به گذراندن وقت در سونا دارید ، منطقی باشید. خوب هیدراته شوید ، به تنهایی قدم نزنید و انتظار نداشته باشید که سونا کارهایی را انجام دهد که سونا قادر به آن نیست.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir