[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان مزایا و خطرات خواب شفاف

عکس: HandintheBoxinc (شاتر استوک)

اگر تاکنون فکر کرده اید که از رویاهای شفاف به عنوان راهی برای تسلط بر قدرت مغز خوابیده خود استفاده کنید ، تنها نیستید. اولین قدم برای اپراتورهای بلند پرواز این است که به ذهن خود بفهمانند که رویاهای شما مهم هستند. به عنوان بخشی از Lifehacker کارگاه رویای شفافدر اینجا مختصری از خطرات و مزایای خواب شفاف و اینکه دقیقاً چه اتفاقی برای مغز شما می افتد ، آمده است.

رویاهای شفاف چه فوایدی دارند؟

چرا حتی در رویای شفاف شرکت کنید؟ اول و مهمترین ، رویای شفاف سرگرم کننده است. پسندیدن، واقعاً سرگرم کننده اولین رویای من در نوجوانی تحقق یافت. من تازه شروع به خواندن کتابی در مورد رویاهای شفاف کردم و شانس برای مبتدیان در حالی که در تعطیلات خانوادگی بودم در اتاق هتل مرا شگفت زده کرد:

من وقتی در دبیرستانم در زمین فوتبال ایستاده بودم ، توانستم با یک دوست ر dreamیایی – که واقعی نبود اما در حالت رویایی خود قانع کننده بود – صحبت کنم. وقتی صحبت می کردیم ، فهمیدم که در حال حاضر با خانواده ام در جاده هستم ، پس چگونه می توانم در مدرسه باشم؟ ناگهان همه چیز متوقف شد و زنده تر شد. چمن احساس واقعی می کرد ، آفتاب روی پوست من مرا گرم می کرد و فهمیدم کسی را که با او صحبت می کردم نمی شناسم. “آیا دارم خواب می بینم؟” من جای تعجب داشتم “اگر خواب ببینم ، پس می توانم پرواز کنم.” احساس کردم پاهایم از زمین خارج شده و به آرامی بالای دوست رویایی ام معلق شدند. من می توانم پرواز کنم. من می توانم به هر کجا بروم! فکر کردم که هیجان پرواز هر چه بیشتر من را تحت فشار قرار می دهد. من خیلی زود در ابرها بودم و قصد داشتم از راحتی تختم دنیا را ببینم.

رویا خیلی بیشتر دوام نیاورد ، زیرا من نتوانستم وضوح خود را حفظ کنم ، اما در وجد از خواب بیدار شدم. این جالبترین سرگرم کننده ای بود که من در آن خوابیده ام و من صبر نمی کردم که دوباره این کار را انجام دهم.

اما رویاهای شفاف در صورت آمادگی برای شروع کار می توانند فرصت های دیگری را فراهم کنند. رویاهای شما می تواند پناهگاهی برای تأمل شخصی و مراقبه عمیق باشد. مکانی برای گپ زدن با خود واقعی و در نظر گرفتن تصمیمات بزرگ بدون حواس پرتی در دنیای بیداری. رویاها همچنین می توانند محلی برای تمرین فعالیت های واقعی باشند. به دنیای رویاها فکر کنید به عنوان فضایی برای تمرین ذهنیجایی که می توانید شغل بزرگ خود را انجام دهید ، روی برنامه های ورزشی خود تمرکز کنید یا حتی قبل از یک امتحان بزرگ آموزش خود را ادامه دهید.

اگر شما یک نوع خلاق هستید ، رویاهای شفاف می توانند منبع بی پایان الهام هنری باشند. دنیای رویاها بوم شماست و می توانید همه چیز را در آن خلق کنید. سرانجام ، رویاها مکانی امن برای آزمایش و غلبه بر اضطراب هستند. می توانید با یک قلدر مخالفت کنید ، جامعه پذیری کنید ، شهامت پیدا کنید و از رئیس خود تقاضای ارتقا promotion سطح کنید ، یا بر ترس از سخنرانی در جمع غلبه کنید

خطرات رویای شفاف چیست؟

رویای روشن معمولاً است بی خطر برای کسانی که از نظر ذهنی پایدار هستند ، اما بررسی برخی از خطرات بالقوه مرتبط با عمل مهم است.

فلج خواب تقریباً در شب هنگام چرخه REM برای همه اتفاق می افتد – برای جلوگیری از تحقق جسمی رویاهایتان – اما برخی افراد حالتی را تجربه می کنند که بین خواب و بیدار شدن است وقتی با رویای شفاف تلاش می کنید این می تواند ترسناک باشد زیرا شما نمی توانید حرکت کنید ، متوجه می شوید که بیدار هستید ، اما هنوز هم می توانید توهمات ناشی از خواب خود را تجربه کنید. این نوع فلج خواب غیر معمول است ، اما قطعاً در هنگام آزمایش رویاهای شفاف امکان پذیر است. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که یا می توانید از این حالت بیدار شوید یا باعث خواب خوب می شوید ، اما بعداً به آنها خواهیم پرداخت.

یکی از بهترین مزیت های رویاهای شفاف می تواند یکی از بدترین دام ها باشد: احساسات واقع بینانه. وضعیت روشن رویاها می تواند احساس سرخوشی بینایی ، حرکت ، خوشبختی و حتی رابطه جنسی را ایجاد کند ، اما این بدان معنی است که احساسات در طرف دیگر طیف نیز ممکن است رخ دهد. ترس ، غم و درد نیز در یک رویای آگاهانه ممکن است. با این حال ، احتمالاً احساسات منفی مانند این در حالت بیداری بیشتر است زیرا برخلاف حالت رویایی ، شما کنترل کمتری بر جهان دارید. و نه، اگر در خواب بمیرید در زندگی واقعی نمی میرید. باور کنید من در خواب چندین بار مرده ام.

همچنین احتمال “خواب آلودگی در خواب” وجود دارد ، این زمانی است که افراد از سناریوی خواب مطلع می شوند که از آن قادر به دستکاری یا بیدار شدن نیستند. اما این مورد نیست که متفاوت از رویاهای عادی – آنها فقط زنده ترند. سرانجام ، برخی از آن ترس دارند استفاده از رویاهای شفاف به عنوان نوعی فرار آنها را وادار می کند تا واقعیت را کنار بگذارند. پس از همه ، چرا شما می خواهید در یک دنیای عادی وقت بگذرانید در حالی که می توانید در دنیای شخصی خود باشید که قدرت غیر قابل تصوری دارید؟ خوب ، رویاهای شفاف فقط تا زمانی که چرخه های REM شما هنگام خواب اتفاق می افتد دوام می آورند و آموزش هوشیاری در هر زمان که انتخاب می کنید سالها و سالها به آموزش نیاز دارد. به طور خلاصه ، جلسات فرار از خواب شما از تماشای فیلم یا بازی های ویدیویی مضر نخواهد بود – به جز شاید کمی روشنگرانه تر.

اگر هر یک از این خطرات جزئی واقعاً شما را ترساند ، رویای شفاف ممکن است برای شما مناسب نباشد. همچنین، اگر به طور تصادفی از اختلال شخصیت مرزی رنج می برید، یا هر اختلال روانی دیگری که درک واقعی و غیر واقعی بودن را برای شما دشوار می کند ، بهتر است به روش قدیمی بخوابید: Lخواب دیدن می تواند منجر به رنج بردن از خواب و سردرگمی واقعیت شود و وضعیت شما را بدتر کند.

اما باز هم ، در حالی که این سناریوها یک احتمال کاملاً واقعی هستند ، همه آنها برای افرادی که در شرایط روحی نسبتاً سالمی هستند و با یک تمرین تدریجی و آگاهانه راه خود را به رویاهای شفاف باز می کنند ، بعید است. رویاهای تحقق یافته شبیه استخر شنا هستند؛ این جایی است که تو هستی من میتوانم جنگ کنید و غرق شوید ، اما اگر شنا یاد بگیرید ، دیگر ترس ندارید و انفجار منفجر می شود.

یک دفتر خاطرات رویایی را شروع کرده و نگه دارید

یادگیری نحوه بیدار شدن در خواب مهم نیست تا زمانی که بتوانید حافظه رویایی خود را توسعه دهید. شما باید بیاموزید که چگونه قبل از راه رفتن بایستید. در حقیقت ، ممکن است شما قبلاً رویای شفافی دیده باشید ، اما آن را نمی دانید زیرا وقوع آن را به خاطر نمی آورید.

مغز شما معمولاً سعی می کند رویاهایتان را به صورت خودکار فراموش کند. او می داند که این تجربیات واقعی نیستند و با بیدار شدن از خواب سعی می کند آنها را به ته ذهن شما هدایت کند تا جایی برای خاطرات فوری از دنیای بیداری ایجاد کند. اما یک راه ساده برای شکستن این مسئله وجود دارد: یک دفتر خاطرات رویایی. همیشه یک قلم و بالشتک را کنار تخت خود نگه دارید. مصرف و استفاده از آن بلافاصله باید آسان باشد. آن را در کشوی میز کنار تخت نگذارید ، آن را زیر تخت خود نیندازید و از وسیله نوشتاری که تلاش زیادی می خواهد (قلم های نفیس ، خودکار و …) استفاده نکنید. شما باید بتوانید برسید ، تحویل بگیرید و بنویسید.

همچنین ، از تلفن خود برای این کار استفاده نکنید. عمل ثبت آن ، مانند یادداشت برداری در کلاس، فقط به شما کمک می کند تا رویا را به حافظه منتقل کنید. یا اگر مهارت هنری دارید و می توانید آنها را یاد بگیرید، این حتی بهتر است.

خواب راحت –حداقل هفت ساعت ارزش دارد– همچنین در طول این تمرین و همچنین در تلاش برای رویاهای شفاف کمک بزرگی است. بدون خواب مداوم و آرام ، رویای شفاف تقریباً غیرممکن است. با گذراندن زمان کمتری در سالن بدنسازی قدرت شما بیشتر نمی شود.

علاوه بر این، ساعت زنگ دار را از رختخواب خود دور نکنید. شما فقط چند لحظه ارزشمند دارید تا هنگام بیدار شدن رویای خود را به حافظه منتقل کنید و تعقیب و گریز زنگ ساعت آن زمان را از دست می دهد. در صورت امکان زود بخوابید و سعی کنید بدون زنگ هشدار از خواب بیدار شوید. هنگامی که از خواب بیدار شدید ، چند ثانیه به مرور آنچه تازه تجربه کرده اید اختصاص دهید ، سپس دفتر خاطرات خود را بردارید و در سریعترین زمان ممکن آن را یادداشت کنید. این کار را هر چند وقت یک بار انجام دهید و مغز شما به تدریج پروتکل بیدار شدن طبیعی خود را برای تأمین نیازهای حافظه تازه اعلام شده شما پیکربندی می کند.

“اوه ، آیا می خواستی این را حفظ کنی؟” مغز شما وقتی از خواب شگفت انگیز بیدار می شوید ، می گوید و شما دفتر خاطرات رویای خود را با “لعنت ، بله!” بسیار خوب ، هوانیروزها: Sبه سختی پیاده روی کنید و خواب ببینید

این داستان در ابتدا در ژوئن 2017 منتشر شد و در تاریخ 20 ژوئیه 2021 به روز شد تا از رهنمودهای سبک Lifehacker پیروی کند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir