[ad_1]

تصویر مقاله ای تحت عنوان نتیجه VO2max شما واقعاً به چه معناست

عکس: GP PIXSTOCK (شاتر استوک)

امروزه ، تعداد زیادی از ردیاب های تناسب اندام VO2max خود را به شما می گویند ، گاهی اوقات آن را نتیجه “تناسب اندام قلبی” می نامند. یا به شما بگویم که شما سالم تر از درصد معینی از جمعیت هستید. اگرچه تماشای تغییر این شماره سرگرم کننده است هنگام ورزش ، این لزوما معیار خوبی برای تناسب اندام شما نیست.

تناسب اندام از بسیاری جهات قابل آزمایش و اندازه گیری است و هیچ شاخصی نمی تواند تصویر کاملی ارائه دهد. مثلاً کسی ممکن است آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند 800 پوند را بلند کند ، اما ممکن است بیش از یک مشت فشار بالا نتواند کار کند. ممکن است شخص دیگری یک سرعت دونده سریع باشد ، اما در نهایت در یک بسته دویدن طولانی مدت قرار می گیرد. عضلات ما ، ریه ها ، و سایر اعضای بدن ما برای دستیابی به عملکرد ورزشی با هم کار می کنند و هیچ عددی وجود ندارد که بتواند “تناسب اندام” را تعریف کند.

VO2max دقیقاً چیست؟

ما داریم توضیحات کامل در اینجا، اما به طور خلاصه: هرچه VO2max شما بالاتر باشد ، بدن شما می تواند برای مدت طولانی کار کند. فردی با VO2max بالاتر می تواند از شخصی که VO2max پایین است سبقت بگیرد ، سایر موارد مساوی است ، زیرا او می تواند سرعت بیشتری را در طول تمرین حفظ کند.

VO2max نامیده می شود زیرا روش سنتی برای آزمایش – در آزمایشگاهی که به دستگاه تنفس متصل هستید – اندازه گیری بیشترین (حداکثر) حجم (V) اکسیژن (O2) است که می توانید در دقیقه مصرف کرده و استفاده کنید. (اندازه گیری شده در میلی لیتر اکسیژن مصرفی در هر دقیقه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن.)

بالاتر بهتر است فردی که کاردیو زیاد انجام نمی دهد ممکن است در 20 سالگی VO2max داشته باشد ، در حالی که یک ورزشکار استقامتی ممکن است در 40 سالگی یا بیشتر داشته باشد. سن و جنسیت نیز بر تعداد شما تأثیر می گذارد ، به طور معمول زنان نسبت به مردان و افراد مسن نمره کمتری نسبت به افراد جوان دارند. (به همین دلیل ردیاب های تناسب اندام معمولاً نمره شما را با دیگران از نظر سن و جنسیت مقایسه می کنند).

درسته؟

ردیاب های تناسب اندام VO2max شما را از داده هایی که قادر به جمع آوری آن هستند ارزیابی می کنند. بنابراین ، نه ، آنها به اندازه آزمایش VO2max در آزمایشگاه دقیق نیستند. تعداد هنوز هم می تواند مفید باشد.

ردیاب معمولاً از ضربان قلب و سرعت شما در حین تمرین از راه دور (مانند دویدن) استفاده می کند تا حدس خوبی در مورد میزان خوب کاردیو شما وارد کند. اگر هنگام دویدن 10 دقیقه مایل ، قلب شما از قفسه سینه شما می تپد ، احتمالاً VO2max کمتری نسبت به شخصی دارید که هنگام مسافت 10 دقیقه ای در حالت استراحت ، ضربان قلب او کمی کمتر می شود.

در محاسبه واقعی از فاکتورهای دیگری از جمله وزن شما استفاده می شود به عنوان مقیاس VO2max برای وزن بدن شماo اگر می خواهید نتایج VO2max خود را کنترل کنید ، مطمئن شوید که اطلاعات شما در برنامه به روز است. و مطمئن شوید که گاهی اوقات برای دادن اطلاعات به او می دوید. اگر هرگز نوع تمریناتی را که ویجت برای اندازه گیری VO2max استفاده می کند انجام ندهید ، قرائت دقیق یا مفیدی نخواهید داشت.

برای اینکه بدانید این تمرینات چیست ، به دنبال مشخصات ساعت خود باشید. آنها معمولاً بدنبال تمرینات دویدن یا پیاده روی سریع هستند که حداقل 10 دقیقه طول بکشد و ضربان قلب را به یک منطقه قلبی مناسب برسانند. اگر روی زمین صاف باشید و روی تپه ها خم نشوید ، دقیق ترین نتیجه را خواهید گرفت. ایناهاش توضیحات Fitbit و توضیحات اپل در مورد نحوه محاسبه VO2max. گارمین ، هرگز پیشی نمی گیرد ، داشته است پنج روش مختلف برای محاسبه VO2max.

از نمره VO2max چه چیزی می توانم یاد بگیرم؟

با فرض اینکه دقیق ترین برآورد ویجت خود را بدست آورید ، تنها کاری که باید انجام دهید تماشای افزایش VO2max است. در حالی که آمادگی قلبی خود را بهبود می بخشد. اگر از نظر مذهبی اعداد را دنبال کنید ، اگر کمی استراحت کنید و ببینید که چگونه تغییر می کند ، ممکن است کمی وحشت کنید“که من می گویم دلیل خوبی برای عدم پرداخت است.” هم توجه زیادی به آن.

بالاخره چرا تمرین می کنید؟ اگر در حال مسابقه دادن هستید ، مراحل تمرین و آزمایشات زمانی باید سرعت شما را بالاتر ببرد. اگر فقط برای سلامت عمومی خود کاردیو انجام می دهید ، پیروی از یک برنامه معقول و منطقی به طور خودکار به این معنی است که کار را انجام می دهید ، مهم نیست که چه اتفاقی برای شماره های شما بیفتد. بنابراین در نظر بگیرید که آیا این عدد برای شما مفید است یا خیر.

در مجموع ، اگر VO2max بهتر می خواهید ، می توانید تمرینات قلبی را بیشتر ، با ثبات تر و هر از گاهی با سرعت بیشتری انجام دهید. تمرینات طولانی مدت آهسته و تمرینات کوتاه مدت سریع نیز برای تقویت قلب شما م workثر هستند و برنامه ورزشی ایده آل شامل هر دو خواهد بود.

VO2max به من چه چیزی نمی گوید؟

VO2 پیش بینی شده شماmax به شما نمی گوید که ماهیچه های شما چقدر قوی هستند. این به شما نمی گوید که چقدر چابک هستید یا چقدر در ورزش خود مهارت دارید. این به شما نمی گوید که قدم شما چقدر م effectiveثر است ، یا اینکه آیا فکر خوبی دارید یا خیر برنامه ریزی مورد نیاز برای اجرای مسابقات طولانی. او حتی نمی تواند به شما بگوید که مال شما چیست در واقع VO2max در صورت انجام آزمایش آزمایشگاهی خواهد بود.

دنیای ورزش مملو از افرادی است که به آنها گفته شده است برخی معیارها – بعضی اوقات VO2max آنها ، گاهی تعداد دیگری – آنها را محدود می کند و سپس آنها به موفقیت خود ادامه می دهند. همچنین پر از افرادی است که تعداد خوبی دارند ، اما هرگز نتوانسته اند با آنها کنار بیایند. Runner’s World اشاره می کند که یک دوچرخه سوار 18 ساله که بالاترین VO2max شناخته شده را دنبال می کند چند سال بعد پس از یک “حرفه حرفه ای کوتاه مدت ، خرد کننده” از این ورزش بازنشسته شد. نکته آخر: VO2max همه چیز نیست.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir