نحوه اتصال هالتر


قلاب دستی یک مرد که هالتر دارد.  او همچنین بند بند دارد.

عکس: توبی گریسون (شاتر استوک)

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، وجود دارد اگر نگران هستید که چنگ زدن به شما بلغزد ، سه روش برای گرفتن هالتر است. می توانید از تسمه استفاده کنید ، می توانید کف دست خود را در جهات مختلف بچرخانید (گرفتن مخلوط) یا آن را با قلاب بگیرید. دسته قلاب ایمن تر از دست مخلوط است ، اما یک چیز بسیاری از افراد را ترساند: درد.

خوشحالم که بعد از تقریباً دو سال از بازیهای المپیک این موضوع را اعلام کردم وزنه برداری (در جایی که از گرفتن قلاب ترسیده یا بحث نشده است ، اما صرفاً بخشی از زندگی است) ، اکنون معتقدم که گرفتن قلاب به اندازه آنچه تصور می شود دردناک نیست. بله ، من کسی هستم که در این مقاله قبلی نوشتم قلاب زدن “مثل جهنم درد می کند”. این تا حدی به این دلیل است که من به آن عادت کرده ام ، اما بخشی به این دلیل است که من آن را اشتباه انجام داده ام.

فکر کنید نواری که استفاده می کنید

اگر دستان کوچکی دارید یا از نوار ضخیم تری استفاده می کنید ، قلاب زدن ممکن است ناخوشایندتر باشد –یا شاید حتی غیرممکن

این بخشی از دلیل وجود آن است هالترهای زنانه در وزنه برداری المپیک: قطر هالتر زنان 25 میلی متر است تا بتواند برای دستان کوچکتر راحت تر باشد. (نوار نر 28 میلی متر است.)

هالتر در یک سالن ورزشی معمولی می تواند متفاوت باشد. میله های برق معمولاً شبیه میله های المپیک مردانه هستند ، در 28 یا 29 میلی متر. میله های اسکوات که معمولاً فقط در سالن های بدنسازی در پاورلیفتینگ پیدا می کنید ، سنگین تر از میله های معمولی هستند. و ضخیم تر ضخامت باعث راحتی بیشتر آنها در پشت می شود ، اما این بیشتر به این دلیل است که این میله ها باید صفحات سنگین را در خود نگه دارند ، در حالی که آنقدر سخت هستند که زیاد نمی پرند. آنها اغلب 32 میلی متر هستند.

از طرف دیگر ، میله های ددلیفت با ضخامت 27 میلی متر نازک تر هستند (اما نه به اندازه میله های المپیک زنان). بالابرهای مرده و بالابرهای المپیکی متداول ترین آسانسورهایی هستند که افراد در آن از دسته قلاب استفاده می کنند ، بنابراین فقط این شبکه ها با این حساب طراحی می شوند. (برخی از فدراسیون های پاورلیفتینگ از میله برق ددلیفت استفاده می کنند ؛ برخی دیگر از ددلیفت استفاده می کنند. در پاورلیفتینگ از میله های مختلفی برای مردان و زنان استفاده نشده است.)

همه اینها برای گفتن است: مناگر در گرفتن قلاب مشکلی دارید ، مطمئن شوید که از باریک ترین نوار مناسب استفاده کرده اید. من نمی توانم اسکات گریپ را بگیرم و حتی میله های خیلی راحتی را پیدا نمی کنم ، اما گرفتن قلاب روی روبان المپیک یا ددلیفت بانوان مشکلی ندارم.

انگشت شست خود را طوری قرار دهید که موازی با میله باشد

یک اشتباه رایج – و چیزی که باعث می شود قلاب زدن بیش از حد لازم صدمه ببیند – قرار دادن انگشت شست روی نوار اشتباه است.

دست هالتر که محل قرارگیری انگشت شست را نشان می دهد

اینجاست که انگشت شست خود را در گیره قلاب قرار می دهم. بعد از قرار دادن انگشت شست خود در زیر انگشت وسط ، انگشتان دیگر را به راحتی دور نوار می پیچم.
عکس: بت اسکوئی

تصور نکنید که انگشت شست شما زیر بسته است. مثل خرج کردن نیست که با انگشتان شما مخالف باشد.

در عوض ، آخرین مفصل را روی انگشت شست خود قرار دهید با یکدیگر نوار موازی با طول آن. وقتی میله را می گیرید ، باید بند انگشت شما در تماس با انگشت وسط باشد ، جایی بین آخرین و آخرین تا آخرین مفاصل انگشت میانی.

نقطه تماس دقیق به نسبت بدن شما بستگی دارد ، اما آنچه که من سعی می کنم بر آن تأکید کنم این است که شما نباید سعی کنید انگشت شست خود را زیر حداکثر انگشتان خود قرار دهید ، و همچنین نباید آن را به دور نوار بپیچید. اگر از ناحیه مچ پا درد می کنید ، جایی که انگشت شست شما با کف دست شما روبرو می شود ، احتمالاً این کار را اشتباه انجام داده اید.

تمرین

حتی اگر همه کارها را درست انجام دهید ، اولین بن بست شما با قلاب می تواند دردناک یا حداقل ناخوشایند باشد. اما اگر از بند مناسبی استفاده کنید و آن را به درستی نگه دارید ، ناراحتی کوتاه مدت خواهد بود.

در صورت بروز هرگونه درد ، کوفتگی یا پینه ، آنها باید خفیف و خفیف باشند بوجود می آیند در یک تقریباً به موازات طول انگشت شست ، و در کنار شست ، نه در وسط پد انگشت شست یا مچ پا.

نوار انگشت شست می تواند کمی کمک کند. یک بند ورزشی را به دور انگشت شست بپیچید ، مفصل شست را کنار بگذارید یا از یک بند شست الاستیک در اطراف کل انگشت شست خود استفاده کنید. این کار کمی فشرده سازی ایجاد می کند تا فشار آنقدر آسیب نبیند و همچنین می تواند راحت تر باشد تا هالتر در شست های شما گیر نکند.

همانطور که عادت دارید چنگ بزنید ، از آن در بیشترین آسانسور استفاده کنید –اما اگر از آن استفاده نکنید خوب است هر کس من برمیدارم. به عنوان مثال ، شما می توانید با استفاده از یک قلاب قلاب بر روی کیت های سبک تر ، برای ددلیفت گرم کنید و سپس از یک دسته یا بندهای مخلوط برای بیشتر کیت های کار خود استفاده کنید. وقت آن است که یک سنگین سنگین را بکشید ، شاید بخواهید از آن برای گرفتن یک قلاب استفاده کنید نماینده. با گذشت زمان ، شما قادر به اداره بیشتر خواهید بود. با این حال ، حتی بالابرهای باتجربه نیز اغلب از کمربندهایی برای کیت های با تکرار بالا استفاده می کنند.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>