[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان نحوه بازگرداندن تقویم اجتماعی (بدون زیاده روی در آن)

عکس: تصاویری از فلامینگوها (Shutterstock)

همه گیری هنوز به پایان نرسیده است ، اما با درصد واکسیناسیون دائما در حال افزایش است، رویدادهای اجتماعی شخصی برای اولین بار در 600 سال در منو گنجانده شده است. دشوار است بدانید در این مورد چه احساسی دارید: از یک سو ، زوم بد است و احزاب حکومت می کنند. از سوی دیگر ، مشارکت مداوم اجتماعی یک راه عالی برای سوزاندن یا ابتلا به ویروس کرونا است.

لعنتی چطور باید با این موضوع کنار بیاییم؟ ما سال گذشته را به علاوه با رایانه های خود صحبت کردیم ، در حالی که مفاهیمی مانند “تعادل بین کار و زندگی” و “زمان” به تدریج معنای خود را از دست دادند. (و اگر همه چیز خوب بود) حالا ما باید به یاد داشته باشیم که چگونه در اطراف مردم رفتار کنیم و برای جلوگیری از ویروس کشنده در هوا؟ این امر بسیار پیچیده است ، بنابراین از دکتر ارین برمن ، MD ، روانشناس بالینی در موسسه ملی بهداشت روانی ، پرسیدم که چگونه باید اقدام کرد.

اعتراف کنید که این امر عجیب و دشوار است

به گفته دکتر برمان ، در حال حاضر می توان انتظار کمی ترس را داشت: “به نوعی ما از هیچ به همه چیز می رویم ، یا در بدن خود چنین احساسی خواهیم داشت.” “[The pandemic has been] آنقدر طول می کشد که مقدار مشخصی از اضطراب ، ترس ، استرس ، [or] هر چه [your] واکنش شخصی این است – این طبیعی است. “

انتقال ناگهانی از چت تصویری به مکالمات رو در رو تنها یک وقفه عادی روتین نیست. همچنین به مجموعه ای متفاوت از مهارت های اجتماعی نیاز دارد ، زیرا زوم یک زندگی واقعی نیست. دکتر برمن توضیح می دهد: “فهمیدن زمان صحبت و زمان گوش دادن یک پاسخ ساده است.” “اگر فقط از طریق Zoom – که سطح استرس خود او است ، اما متفاوت از تعاملات شخصی – آن را تمرین کرده اید -[you’re] احتمالاً خارج از تمرین است “

علاوه بر این ، در حال حاضر دلایل خوب زیادی برای ترس از تماس های اجتماعی شخصی وجود دارد. واکسن از اکثر موارد جدی از جمله بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری می کند – اما افراد واکسینه شده می توانند نسخه جدید فوق عفونی دلتا را منتقل کنند و می کنندبه همه چیز بسیار شلوغ است و به نظر می رسد که همه چیز به یکباره اتفاق می افتد.

چگونه می توان بدون انجام بیش از حد یا به اندازه کافی کنار آمد

دکتر برمن تأکید می کند که بازگشت به زندگی اجتماعی شما بهترین راه برای تنظیم بدون از دست دادن ذهن است. “واقعا مهم است که ما شکست بخوریم [socializing] همه یا هیچ ، زیرا در این صورت اضطراب به شیوه ای بیش از حد و غیرمنطقی متولد می شود. ”

اما نسخه “تسهیل” هر کس کمی متفاوت به نظر می رسد. استراتژی خاص شما بستگی به نحوه انجام کار شما دارد: منظور شما این است آره برای همه چیز ، یا شما می گویید نه به همه چیز؟

اگر زیاد “بله” می گویید

هنگامی که شما دعوت نامه ای را که به شما ارائه می دهند قبول می کنید ، حتی پیام های دوستانه و ایمیل ها نیز تهدید می شوند. “اگر همیشه در دسترس هستید ، محدودیت ایجاد نمی کنید -[so] شما به طور مداوم هوشیار هستید ، “دکتر برمن می گوید. در اینجا نکات او برای جلوگیری از فرسودگی شغلی آورده شده است.

ابتدا به اصول اولیه توجه کنید: مهمتر از همه ، شما باید مطمئن شوید که نیازهای اولیه انسانی خود را برآورده می کنید. “[Ask yourself:] ‘آیا خوب می خوابم؟ آیا من خوب غذا می خورم؟ آیا زمانی برای تنهایی دارم ، به چه کسی نیاز دارم؟ آیا به باشگاه می روم یا پیاده روی می کنم؟ آیا من با خانواده ام صحبت می کنم؟ دکتر برمان می گوید. اگر زندگی اجتماعی شما با هر یک از این موارد تصادف کرد ، زمان عقب نشینی است.

یک برنامه زمان بندی کنید و به آن پایبند باشید: مجبور کردن خود به بازگشت به یک روال عادی باعث می شود که شرایط دوباره عادی شود ، بنابراین به تقویم خود نگاه کنید و ببینید کجا می توانید مدتی را در آنجا بگذرانید. به عنوان مثال ، یک بعدازظهر یا عصر در هفته را برای ارتباط واقعی کنار نگذارید – فقط برای مدیریت تقویم خود قرار ملاقات بگذارید. با خود چک کنید: اگر آن را بیش از حد (یا کافی نمی دانید) ، متناسب با آن تنظیم کنید.

ردها را واضح و مختصر نگه دارید: وقتی از کسی امتناع می کنید ، دکتر برمن به طور خاص توصیه می کند نه اعتراف به گناه ، عذرخواهی بیش از حد و استفاده از آنچه او “کلمات محکوم کننده” می نامد. او می گوید: “فقط حقایق ، خانم.” به جای اینکه با “برایم بسیار سخت بود که به برنامه خود پایبند باشم” پیش بروید ، همه چیز را که مانع پذیرش دعوت شما می شود توصیف کنید. اگر فرزند شما آخر هفته مسابقات فوتبال دارد ، بگویید ، متأسفم ، و ادامه دهید.

اگر زیاد “نه” بگویید

سختگیری در جهت دیگر به همان اندازه مضر است. ما نمی توانیم برای همیشه در عرق خود بمانیم و تظاهر به چیزهای دیگر احتمالاً برای سلامت روان شما مفید نیست. در صورت رد دعوت نامه ای که دریافت می کنید ، دکتر برمن توصیه می کند که از خود بپرسید که چه کسی هستید. واقعا ترس از. اما همه با نگرانی می دانند که پاسخ به این سوال همیشه به همان راحتی که به نظر می رسد نیست. این نکات باید کمک کند.

احساسات خود را بررسی کنید: اگر اضطراب شما از سقف است ، به علائم جسمانی خود (عرق کردن کف دست ، تپش قلب ، فشردن فک یا فشار اضافی در گردن و شانه ها) توجه ویژه ای داشته باشید. وی گفت: [these symptoms] رفتن به انجام کاری فیزیکی ، [which helps] شما آرام باشید ، “دکتر برمن توضیح می دهد. به عبارت دیگر ، قبل از پاسخگویی به دعوتنامه ای که استرس زا است ، در اطراف بلوک قدم بزنید یا حرکت فشاری انجام دهید.

بدترین سناریو را تصور کنید – سپس واقعیت را بررسی کنید: گذراندن بدترین نسخه مطلق یک رویداد به شما کمک می کند تعیین کنید که واقعاً در مورد چه چیزی نگران هستید ، بنابراین می توانید احتمال وقوع آن را ارزیابی کنید. اگر حضور در یک کنسرت سرپوشیده باعث عصبی شدن شما می شود زیرا در خانه بچه های واکسینه نشده دارید ، صادقانه کافی است. اما اگر متقاعد شده اید که مهارتهای اجتماعی زنگ زده شما باعث می شود که بهترین دوست شما از شما متنفر شود ، شاید قبل از رد دعوت شام دوبار فکر کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: به گفته دکتر برمان ، پرسیدن سوالات اساسی لجستیکی یکی دیگر از تکنیک های عالی برای شناسایی منبع نگرانی شما است. رویداد کجاست؟ دیگه کی میره؟ داخل یا خارج؟ چگونه به و به کجا خواهیم رسید؟ شرایط استفاده از ماسک چیست؟ ممکن است احساس کنید که والدین قدرتمند خود هستید ، اما اطلاعات لازم را برای انتخاب خود به دست خواهید آورد.

اگر همه اینها مانند موارد فوق العاده به نظر می رسد ، پس اینطور هم باشد. همه گیری ویروس کرونا نحوه تعامل با یکدیگر را کاملاً تغییر داده است. بازگشت به “عادی” تمرین خواهد بود. در این میان ، احساس اضطراب یا گم شدن خوب است. فقط آرام باشید و به احساس خود توجه کنید – خواهید فهمید که چه چیزی برای شما مفید است.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir