نحوه جلوگیری از ایجاد چف در هنگام دویدن


مردی که با شلوارک در حال دویدن است

عکس: اسپورت پوینت (شاتر استوک)

به اندازه کافی طولانی و به اندازه کافی دور بدوید و چیزی شروع به مالیدن می کند. شاید ران ها ، شاید بندهای سوتین ، شاید جایی تصادفی که هنگام دویدن 10 مایل هرگز مشکلی ایجاد نمی کند ، اما در 12 مایل می کشد. در اینجا نحوه کنترل آن آورده شده است.

شما می دانید که چه عواملی باعث سایش می شود

مالش یک تحریک پوست است که در اثر مالش ایجاد می شود. اگر فکر کنید که هر دقیقه چند قدم بر می دارید و چند دقیقه فرار می کنید – این واقعاً جمع می شود.

رطوبت ، از جمله عرق ، پوست را نرم می کند و در معرض آسیب اصطکاک قرار می گیرد. به همین دلیل است که حذف در ماه های تابستان اغلب بدتر است. اگر عادت دارید آب خود را روی سر خود بریزید تا خنک شود یا از نهرهایی در راهروهای خود عبور می کنید ، مراقب باشید مکان های خیس و مستعد لرزش نداشته باشید.

همه چیز می تواند لرزاند ، اما اغلب این مواردی است که شما حداقل انتظار دارید ، مانند بند یا درز روی لباس. خوب برای دویدن کوتاه است. هر آنچه در طولانی مدت می خواهید بپوشید باید چیزی باشد که قبلاً در دویدن های طولانی یا حداقل متوسط ​​استفاده کرده اید ، بنابراین هیچ شگفتی ناگهانی نخواهید داشت.

گریس

سریعترین راه حل خریدن یک عصا است BodyGlide یا حمام وازلین و از آن در هر جایی که معمولاً می مالید استفاده کنید. (وازلین می تواند بعضی از لباس ها را لکه دار کند و در صورت انجام ورزش سه گانه برای لباس های مرطوب مناسب نیست ، بنابراین BodyGlide محصول جهانی بهتری است.)

قبل از بیرون رفتن اقدام کنید ، و اگر طولانی مدت است ، در نظر داشته باشید مقداری با خود ببرید تا در هنگام حرکت دوباره درخواست دهید. در نیمه دوم دوره ، ماراتن ها اغلب در ایستگاه های مایع یا ایستگاه های پزشکی ، وازلین (داوطلب یک گچ روی چوب به شما تحویل می دهد) تهیه می کنند. حتی در وسط دویدن می توانید آن را روی پوست آسیب دیده بمالید و این باعث می شود از مالش بیشتر جلوگیری کنید.

استراتژیک لباس بپوشید

اگر ران هایتان با شورت کوتاه مالیده شده است ، یک جفت شلوارک بلند بردارید. (شورت دوچرخه یا جوراب شلواری فشاری برای این کار مناسب است.)

اگر از درز یا بند می مالید ، در عوض بدنبال لباس بدون مشکل بدون خفاش باشید. لباس های تنگ معمولاً مالیده نمی شوند زیرا به راحتی گزینه های زیادی برای مالش وجود ندارد. و پارچه های عرق پاک کن به شما کمک می کنند تا خشک بمانید ، که از سایش نیز جلوگیری می کند.

از نوار استفاده کنید ، اما متفکرانه

نوار می تواند با چند هشدار از پوست محافظت کند. بهترین کاربرد برای آن استفاده از نوک پستانک ها است ، مکانی معمول برای عذاب. (سوتین های ورزشی معمولاً از این مشکل برای افرادی که پستان دارند استفاده نمی کنند. اگر سوتین می پوشید و هنوز هم مالش نوک پستان دارید ، سوتین مناسب تری می تواند مشکل را حل کند).

استفاده از نوار روی پوست خام که در حال حاضر خام است ، می تواند باعث تحریک بیشتر آن شود ، بنابراین نوار نوک سینه یا محافظ های نوک سینه را در نظر بگیرید که برای این منظور ساخته شده اند و معمولاً چسب نرم تری دارند.

نوار می تواند به جای جلوگیری از ایجاد مالش ، خصوصاً اگر نوار خیس شود و سپس لغزش یا چین و چروک شود. و سطح نوار می تواند پوست اطراف را تحریک کند. به عنوان مثال ، یک سال پیش من یک مسابقه طولانی قبل از نیمه ماراتن را با مقداری مالش روی بازو به پایان رساندم ، که فکر می کردم از زیر بغل زیر بغل باشد. بنابراین ، در روز مسابقه ، من یک تکه نوار kinesio (از کیفم به صورت رایگان!) به منطقه ای که مالش داده شد ، زدم. دستم خوب بود اما در طول مسابقه این نوار زیر بازوی من مالیده شد و در آخر من از آن بدتر شدم. با نگاه به گذشته ، مجبور شدم با BodyGlide بمانم.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>