[ad_1]

یک زن ردیاب تناسب اندام را روی مچ خود تماشا می کند

عکس: نستور ریژنیاک (شاتر استوک)

ورزش دارای مزایای زیادی است که به جلوگیری و یا کاهش اثرات شرایط مزمن سلامتی مانند اضطراب ، افسردگی ، بیماری قلبی و فشار خون بالا کمک می کند. از بسیاری جهات ، این یک جز essential اساسی برای سلامتی است.

با این حال ، همانطور که دانشمندان در سال های اخیر کشف کرده اند ، آنچه که همچنان فعال است ، انجام می شود نه این منجر به افزایش قابل توجه و طولانی مدت تعداد کالری می شود که در روز می سوزانیم.

وی گفت: “شیوه زندگی شما به میزان قابل توجهی در میزان کالری سوزاندن شما تأثیر نمی گذارد ، حداقل به روش ساده یک به یک”. هرمان پونزر، یک انسان شناس تکاملی در دانشگاه دوک و نویسنده کتاب سوزاندن: تحقیقات جدید باعث می شود که چگونه ما واقعاً کالری می سوزانیم ، وزن کم می کنیم و سالم می مانیم.

در عوض ، بدن ما برای سوزاندن مقدار نسبتاً ثابتی از انرژی هر روز سازگار است – مقداری که تفاوت قابل توجهی بین افراد هم وزن که گیر کرده اند در مقایسه با افرادی که فعال هستند ، نیست.

کالری سوزانده شده روزانه تفاوت زیادی ندارد

اگر یک برنامه تمرینی جدید را شروع کنید ، احتمالاً در کوتاه مدت کالری اضافی می سوزانید ، اما در طی چند ماه بدن شما سازگار می شود و مصرف انرژی کلی شما را در یک محدوده نسبتاً باریک حفظ می کند.

وی گفت: بدن این تغییرات طولانی مدت را در میزان کالری سوزی ایجاد می کند ساموئل اورلاچر، یک انسان شناس تکاملی از دانشگاه بیلور که با پونتزر همکاری می کند. “اگر یک ورزشکار منظم باشید ، با این پیش بینی ها به اندازه کالری نمی سوزانید.”

این مفهوم ، به اصطلاح مصرف روزانه انرژی محدود، در زمینه تناسب اندام و تغذیه نسبتاً اخیر است و با مقایسه نیازهای انرژی افرادی که به سبک سنتی شکارچی جمع می کنند ، که شامل فعالیت بدنی زیادی است ، و نیازهای انرژی افراد با سبک زندگی بی تحرک ، بررسی شده است.

میزان متوسط ​​کالری سوزانده شده در افراد کم تحرک و فعال یکسان است

آنچه Pontzer ، Urlacher و دیگران یافته اند این است که هر دو جمعیت –فعال شکارچی و جمع آوری افراد کم تحرک – پس از سازگاری با وزن ، به طور متوسط ​​روزانه همان مقدار کالری می سوزانند. به نظر می رسد که تفاوت در است چگونه آنها کالری می سوزانند ، نه چند.

اگرچه ایده اصلی این بود که شباهت ها به افراد فعال برمی گردد که یا با کم تحرکی در طول بقیه روز جبران می کنند یا به دلیل اینکه در حرکت خود فوق العاده مثر بودند ، جواب کمی پیچیده تر به نظر می رسید.

به نظر می رسد که بدن از انرژی زیادی برای کارهای مهم استفاده می کند که به اندازه سطح فعالیت ما قابل مشاهده یا آشکار نیستند. پونزر گفت: “حتی اگر تمام مدت ورزش کنید ، باز هم بیش از 50٪ کالری خود را فقط برای استراحت صرف می کنید.”

این شامل صرف انرژی برای سیستم ایمنی بدن ، پاسخ استرس ، پاسخ باروری و مغز می شود. پونزر گفت: “مغز شما روزانه معادل 300 کیلو کالری می سوزاند.” “این معادل 5K است.”

بدن ما انرژی را که برای ورزش و سایر کارها استفاده نمی شود ، مصرف می کند

ایده این است که در صورت مواجهه با انرژی اضافی ، که در اکثر تاریخ بشر یک وضعیت نسبتاً نادر است ، بدن از آن برای فرآیندهای مفید ، اما معمولاً با اولویت کم برای بدن استفاده می کند. پونزر گفت: “اکنون که ما دائماً در یک محیط پرانرژی زندگی می کنیم ، بدن شما می تواند تمام کارهای با اولویت پایین را انجام دهد.”

یک تشبیه مفید این است که فکر کنیم این مفهوم مشابه بودجه خانوار است. اگر همیشه به اندازه کافی برای زنده ماندن فقط برای کسب درآمد اضافی درآمد کسب کرده اید ، احتمالاً آن را صرف چیزی می کنید که واقعاً به شما کمک خواهد کرد اما از بودجه معمول شما خارج است. شما مال خود را تغییر نمی دهید بطور کلی بودجه زیرا شما نمی توانید روی گرفتن دوباره آن پول اضافی حساب کنید.

با سازگاری بدن برای زنده ماندن با بودجه ای انرژی که واقعاً محدود و غالباً غیرقابل پیش بینی بود ، انرژی اضافی که سبک زندگی کم تحرک فراهم می کند به عنوان یک مازاد یکبار مصرف تلقی می شود که باید استفاده شود یا از بین برود.

سبک زندگی بی تحرک منجر به افزایش واکنش در برابر التهاب و استرس می شود

این بدان معنی است که اگر بدن شما نیست سوزاندن این کالری ها در حین ورزش از این کالری ها برای مواردی با اولویت پایین استفاده می کند که مفید هستند اما هزینه های انرژی بالایی دارند ، مانند پاسخ التهابی و استرس.

در مقادیر کم ، واکنش های التهابی و استرس ما را در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند و به ما کمک می کند تا از خطر نجات پیدا کنیم. در سطوح مزمن ، این می تواند به عروق خونی و سایر بافتها آسیب برساند ، و منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی شود.

افراد بسیار کم تحرک سطح بالاتری از التهاب مزمن را نشان می دهند و همچنین پاسخ استرس را افزایش می دهند ، از جمله افزایش سطح کورتیزول و آدرنالین. افرادی که بسیار فعال هستند ، سطح پایین تری از التهاب و همچنین کاهش پاسخ استرس را نشان می دهند. افراد فعال که به اندازه کافی غذا نمی خورند ، می توانند مدت زمان بیشتری برای بهبودی از آسیب ها یا عفونت ها صرف کنند ، زیرا بدن آنها نمی تواند انرژی کافی برای سیستم ایمنی بدن آزاد کند.

در مورد نحوه استفاده از انرژی بدن ، ما هنوز در گذشته ای تکاملی غوطه ور هستیم که در آن انرژی همیشه در محدودیت تأمین بوده و به هرگونه واکنش التهابی یا استرس زا نیاز داریم.

تفاوت در این است که ما اکنون در یک محیط غنی از انرژی زندگی می کنیم که توانایی پرداخت هزینه های زیادی را داریم که به بدن ما آسیب می رساند. اورلاچر گفت: “ما این را یک عدم تطابق تکاملی می نامیم.” “از آنجا که تغییرات بسیار شدید بوده است ، زیست شناسی ما برای محیط جدید ما بهینه سازی نشده است.”

یک ورزش را بر اساس آنچه دوست دارید و نه تعداد کالری ، انتخاب کنید

به یک معنا ، این دانش آزاد کننده است: ما می دانیم که ورزش می تواند به روش های ملموس بسیار مهمی به سلامتی و خوشبختی ما کمک کند که فراتر از صرف سوزاندن کالری است. ورزش خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، به پیشگیری یا کاهش سلامت مزمن کمک می کند ، و داشتن قدرت و انرژی لازم برای زندگی به نوعی که می خواهید لذت زیادی دارد.

برای سوزاندن کالری اضافی ، اولویت شما فقط این است که بفهمید چه نوع تمریناتی را بیشتر دوست دارید – انواع حرکاتی که شما از انجام کاری که انجام می دهند لذت ببرند شما خوشحال میشم خواستن به طور منظم ، تعداد کالری مورد لعنت قرار گیرد.

بنابراین شمارش کالری خود را برای ورزش متوقف کنید و در عوض روی یافتن فعالیت هایی که برای شما مفید هستند تمرکز کنید تا به بسیاری از مزایای مرتبط با فعالیت بدنی منظم دسترسی داشته باشید.

و اما در مورد آنچه شما باید بخورید و در چه مقدار؟ این باید با تأکید بر غذاهای سالم ، یک مقدار نسبتاً ثابت باشد.

اورلاچر گفت: “شما نمی توانید یک رژیم غذایی غلبه کنید.”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir