[ad_1]

صورت در عینک با بازتاب صفحه

عکس: ترو وسالاینن (شاتر استوک)

ما زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش می کنیم. یک صفحه نمایش کوچک در جیب ما وجود دارد ، یک صفحه بزرگ که در آن نمایش های خود را تماشا می کنیم و یک صفحه نمایش متوسط ​​که بسیاری از ما برای کمک به پرداخت هزینه سایر صفحه نمایش ها روزانه هشت ساعت خیره می شویم. آیا همه این صفحات را دارید؟ چشمانمان را خراب می کند؟

احتمالاً نه ، اگرچه شایعات زیادی وجود دارد. اگر با تلویزیون های بزرگ قدیمی بزرگ شده اید ، احتمالاً به یاد دارید که به شما گفته شده نشستن خیلی نزدیک چشم شما را خراب می کند. آمریکایی علمی این اسطوره را ردیابی می کند به یک 1967 تصرف تلویزیون های رنگی اولیه که از آنها تابش می شود (مانند، تابش واقعی) که احتمالاً برای آنها مضر بود سلامتی نیز هست به سو mis تفاهم در مورد کودکان کوته فکر نزدیک تلویزیون نشسته اند. به احتمال زیاد آنها برای دیدن بهتر نزدیک نشسته بودند. تلویزیون نکرد علت از آنها نزدیک بینی

در مورد صفحه نمایش های با اندازه های مختلف که در طول روز به آنها خیره می شویم ، افسانه های جدید (و حقایقی وجود دارد!) درباره چگونگی تأثیر آنها بر بینایی ما.

خستگی چشم واقعی است

مشاهده بیش از حد صفحه ها می تواند منجر به خستگی چشم شود ، اما خستگی چشم مدت ها قبل از نمایشگر وجود دارد. (رانندگی در مسافت های طولانی دلیل دیگری است مایو کلینیک یادداشت می کندخستگی چشم می تواند شامل خستگی عضلات کوچک داخل و اطراف چشم ما و همچنین افرادی باشد که دچار خستگی چشم می شوند می تواند تجربه کند ناراحتی که شامل سردرد ، تاری دید ، آبریزش چشم و حساسیت به نور است.

باعث خستگی چشم از دیدن صفحه نمایش می شود خستگی چشم دیجیتال، یا گاهی اوقات “سندرم بینایی رایانه”. خستگی چشم می تواند در اثر سایر مشکلات بینایی ، از جمله دور بینی یا ایجاد شود آستیگماتیسم که اصلاح نشده است. در این موارد ، دریافت درمان مناسب (مانند عینک) می تواند کمک کند.

خستگی چشم اغلب موقتی است ، اگر هنگام کار گاهی به صفحه رایانه نگاه کنید ، بهبود می یابد. اما اگر اغلب احساس خستگی چشم می کنید یا به نظر می رسد بدتر می شود ، به یک متخصص بینایی مراجعه کنید تا بتوانید همه مشکلات عمده را برطرف کنید.

نور آبی صفحه ها چشمان شما را خراب نمی کند

شایعه ای وجود دارد که نور آبی گوشی های هوشمند (یا صفحه نمایش های دیگر) می تواند بینایی شما را خراب کند ، حتی ممکن است منجر به نابینایی شود ، اما با شواهد پشتیبانی نمی شود. آكادمی چشم پزشكی آمریكا گفت: “میزان نوری كه از رایانه می آید هرگز ثابت نكرده است كه باعث بیماری چشم می شود.” مقاله در وب سایت آنها در برابر عینک هایی که نور آبی را مسدود می کنند توصیه می شود

آنجا است مطالعات نشان می دهد که نور آبی می تواند در شرایط خاص آزمایشگاهی به سلولها آسیب برساند ، اما این شرایط بسیار متفاوت از آنچه در سلولهای واقعی شبکیه ما رخ می دهد ، است. ما در این افسانه فرو رفتیم اینجا، هیچ چیز AAO بر این تأکید کرد– به قول آنها – “[b]نور صفحه های الکترونیکی شما را کور نمی کند. “

متأسفانه ، شرکت هایی هستند که برای فروش عینک یا صفحه نمایش مسدود کننده نور آبی خود به تحقیقات مشابه اعتماد می کنند ، اماسلام راه حل مسئله واقعی را نفروشید.

نور آبی می تواند بر سلامتی و خواب شما تأثیر بگذارد ، اما نور آبی فقط مخصوص صفحه نمایش ها نیست

نور آبی از صفحه نمایش ها به دلیل تداخل در خواب شهرت بدی کسب کرده است ، اما واقعیت های خود را در مورد رنگین کمان از مدرسه ابتدایی به یاد داشته باشید: نور آبی فقط بخشی از نور سفید است. شما به عنوان مثال نور خورشید زیادی از خورشید دریافت می کنید.

نور آبی-فیلترهای مسدود کننده نیز نور آبی زیادی را مسدود نمی کنند. آنها فقط کمی آن را کاهش می دهند. (کارشناسان نشان داده اند که می توانید با فاصله یک اینچ از صفحه از صفحه نمایش خود جلوه مشابهی را بدست آورید.) جلوگیری از نمایشگرها در زمان خواب احتمالاً فکر خوبی است ، اما به این دلیل که چیز خاصی برای خود صفحه نمایش ها مضر است.

نحوه مراقبت از چشم هنگام تماشای صفحه نمایش

هنگام گذراندن وقت جلوی صفحه ها – هرچه که باشد – قانون اساسی برای سلامت چشم ، قانون “20-20-20” است. هر 20 دقیقه ، به مدت 20 ثانیه مکث کنید و به چیزی در فاصله 20 فوت نگاه کنید. این می تواند به معنای نگاه کردن به راهرو یا از طریق پنجره باشد ، یا می توانید برای اعتبار اضافی بروید و بلند شوید و کمی در فضای باز قدم بزنید. با دادن همه چیز به چشمان خود برای تمرکز ، یکنواختی را که می تواند منجر به خستگی چشم شود ، از بین می برید.

همچنین تمایل داریم هنگام مشاهده طولانی مدت به چیزی کمتر پلک بزنیم ، بنابراین اگر هنگام مشاهده به صفحه نمایش چشمان شما احساس خشکی می کند ، از چند قطره چشمی استفاده کنید. (به دنبال کسانی باشید که برچسب “اشک مصنوعی” دارند)

و مراقبت از چشم خود را در فضای باز فراموش نکنید. تونور داخل بنفش خورشید می تواند به چشم شما آسیب برساند در دراز مدت ، بنابراین عینک آفتابی بزن که برچسب پیشنهادی دارند “100٪ UV” یا “UV400” محافظت یا موارد دیگر آنها در برابر UVA و UVB محافظت می کنند. کلاه نیز می تواند کمک کند. اثرات نور آبی هنوز در حال بررسی است ، اما ما می دانیم که نور ماورا UV بنفش خطر آب مروارید و سایر بیماری های چشم را افزایش می دهد. بنابراین مطمئن شوید که همیشه ، از چشمان خود مراقبت می کنید ، نه فقط وقتی که جلوی صفحه هستید.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir