[ad_1]

تصویر مقاله با عنوان پنج نوع مرز شخصی (و نحوه تعیین آنها)

عکس: رابسونفوتو (شاتر استوک)

آسان است که “مرزهای شخصی” را به عنوان یک مجموعه ذهنی از ترجیحات در نظر گرفت. اما اگرچه این به معنای محدود درست است ، اما جستجوی معنادارتر مرزهای ما به ما کمک می کند تا ایده ای از نحوه استفاده موثرتر از آنها در زندگی خود به ما ارائه دهیم – به ویژه هنگامی که در معرض خطر قرار گیرند.

مرزهای شخصی چیست؟

مطابق با دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی خدمات بهداشتی دانشگاه ، مرزهای شخصی “مرزها و قواعدی است که ما در روابط خود تعیین می کنیم.” این تعریف مستقیم هنگامی که به جزئیات مرزهای شخصی و انواع مختلف شخصیت بپردازید ، متنوع تر است.

این دانشگاه توضیح می دهد که چگونه مرزهای شخصی در انواع مختلفی از شخصیت ، از سخت ، متخلخل و سالم ظاهر می شود.

  • افراد با سخت مرزهای شخصی به احتمال زیاد رابطه نزدیکتری دارند. آنها احتمالاً بیشتر افراد را حتی در افرادی که با آنها رابطه عاشقانه دارند نیز در یک فاصله امن نگه می دارند.
  • کسی با متخلخل مرزهای شخصی ممکن است به نظر برسد گویی که می خواهند دیگران را راضی کنند ، یا ممکن است راحتی خود را برای جلب رضایت دیگران به خطر بیندازند. آنها ممکن است “اگر دیگران را نادیده بگیرند از طرد شدن می ترسند” و ممکن است امتناع از آنها دشوار باشد.
  • مرد با سالم مرزهای شخصی اغلب ترجیحات خود را درک می کنند و آنها را به خطر نمی اندازند. آنها از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و یا تأمین نیازهای دیگران به هر روشی که موجب نقض صداقت خود شود ، اکراه دارند.

اینها روشهایی است که مردم می توانند مرزهای شخصی خود را نشان دهند ، اما مفهوم نحوه شناخت ما چیزهای بیشتری وجود دارد چه زمانی برای معرفی مرزهای شخصی در زندگی روزمره.

پنج نوع مرز شخصی

زندگی در عمل مرزهای شخصی شما را تحریک می کند و روانشناسان انواع مختلف مرزهای شخصی را در مرزهای جسمی ، عاطفی ، جنسی ، مادی و زمانی تقطیر می کنند.

  • مرزهای جسمی تمایل خود را برای برقراری تماس بدنی شامل کنید ، خواه فقط شخصی در کنار شما در اتوبوس نشسته باشد یا یک اقامت خشن با دوستان ، به عنوان مثال. هرچه زودتر حد را تعیین کنید ، بهتر است –بنابراین اگر بغل کردن را دوست ندارید ، مثلاً به کسی بگویید “من بغل نیستم” و یک مصافحه بدهید.
  • مرزهای احساسی مرزها یا فقدان آنها هستند ، شما احساسات صمیمی را با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت. همچنین eانرژی و نیروی موتور که می توانید در روابط خاصی سرمایه گذاری کنید. گفتن چیزی مثل به عنوان مثال: “من واقعاً پهنای باند را ندارم که بتوانم در این باره بحث کنم ، اما شاید زمان دیگری باشد”.
  • مرزهای جنسی راحتی و رضایت خود را برای رابطه جنسی بپوشانید. آن به شرح زیر است خارج از تماس جنسی ناخواسته ، و همچنین در روابط شما با شرکای یک همسر دیرینه اعمال می شود. او با اطمینان اعلام می کند “این کار من نیست” یا “من نمی توانم” می تواند به شما کمک کند پیام واضحی ارسال کنید ، به ویژه در ابتدا.
  • محدودیت های زمانی اینکه چگونه می خواهید وقت خود را صرف کنید و زمانی را که برای کارهای مختلف مانند حضور در تولد یکی از آشنایان خود صرف خواهید کرد ، شامل آن شوید. گفتن جمله ای مانند “من می توانم بیایم ، اما فقط برای چند ساعت” یک روش موثر برای برقراری ارتباط با مرزها است.
  • مرزهای مادی مطابق با “محدودیت هایی را در آنچه شما با چه کسانی به اشتراک می گذارید” تنظیم کنید همکاران روانشناسی CBT. این ممکن است شامل اجاره نشدن ماشین به شخصی از خانواده شما از ترس بی احترامی به داشته های شما باشد. بستگی به رابطه شما با کسی دارد شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا توضیحی ارائه دهید که چرا نیستید ، مثلاً چیزهای خود را قرض بگیرید، اما مراقب باشید که وارد بحث نشوید.

نحوه اعمال مرزهای شخصی

پسندیدن روان درمانگر اف. دایان بارت توضیح داد که در روانشناسی امروز، مرزها مربوط به خودشناسی و تنظیم موثر ترجیحات است.

او نوشت:

هدف مرزها دفع مردم یا تلاش برای کنترل آنها نیست. آنها درمورد روشن کردن آنچه شما برای آن ارزش قائل هستید – از جمله فضای خود ، اعتقادات و عزت نفس خودتان – هستید. شفاف سازی و برقراری ارتباط با این ارزش ها نه تنها می تواند احساس بهتری نسبت به خود ایجاد کند ، بلکه گاهی اوقات به طرزی شگفت آور باعث بهبود روابط شما با افراد دیگر می شود.

اگر می توانید مرزهای شخصی خود را اعلام کنید به طور م forثر برای دیگران ، خواهید دید که روابط بین فردی ، علاوه بر اعتماد به نفس و آگاهی شما ، بهبود خواهد یافت.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir