[ad_1]

پزشک به درمان تاندینوپاتی در مردان کمک می کند.

عکس: SuperOhMo (Shutterstock)

اکثر ما اصطلاح “التهاب تاندون” را شنیده ایم ، معمولاً وقتی در مورد شرایطی مانند آرنج تنیس بازو ، شانه شناگر یا هر یک از آسیب های دیگر ناشی از استفاده بیش از حد که می توانیم ایجاد کنیم صحبت می کنیم. وقتی در اثر استفاده بیش از حد دچار آسیب می شویم ، غریزه بهبودی ما معمولاً استراحت و یخ است. با این حال ، همانطور که اکنون می بینیم ، بهترین درمان در واقع تمرین با وزنه است. این امر به این دلیل است که بیشتر مواردی که ما معمولاً التهاب تاندون می نامیم دقیق تر به شرح زیر است تاندونوپاتیبه تفاوت فقط در زمینه معناشناسی نیست؛ همچنین موضوع این است که کدام درمانها موثرتر خواهند بود.

طی 10-15 سال گذشته ، تغییراتی در مورد آنچه ما در مورد علت درد تاندون و بهترین راه درمان آن می دانیم ، ایجاد شده است. با توجه به این تغییرات زودهنگام ، هنوز سردرگمی زیادی از نظر اصطلاحات و همچنین آنچه واقعاً در مورد تاندون شما اتفاق می افتد وجود دارد.

جنیفر زلرز ، استاد دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می گوید: “ما به عنوان یک جامعه پزشکی چارچوب آنچه را که فکر می کنیم در حال رخ دادن است به سمت تاندونی تغییر داده ایم که شرایط نامگذاری را تغییر داده است و برای همه گیج کننده است.” تحقیقات بر روی تاندون ها متمرکز است. با توجه به این تغییر زودهنگام ، هنوز هم استفاده از اصطلاح تاندونیت ، که در ارتباط با صدمات ناشی از استفاده بیش از حد استفاده می شود ، رایج است ، اما این دیگر دقیق نیست.

علت درد تاندون چیست؟

تاندونیت واقعی ، که التهاب تاندون است ، کمتر از آنچه تصور می شد شایع است. متقابلا، تاندونوپاتی یک اصطلاح عمومی است که به درد تاندون اشاره دارد. علاوه بر موارد التهاب تاندونیت ، این شامل علل دیگری نیز می شود که یکی از آنها تخریب تاندون است.

در مورد ایجاد صدمات ناشی از استفاده بیش از حد ، مانند آرنج تنیس بازو یا شانه شناگر ، آنچه دانشمندان در سالهای اخیر کشف کرده اند این است که این درد ناشی از این واقعیت است که تاندون شروع به انحطاط می کند. در انحطاط تاندون ، تاندون دچار پارگی های کوچکی می شود یا فیبرهای کلاژن نامرتب می شوند. با درمان مناسب ، تاندون توانایی محدودی برای بهبود دارد.

زلرز گفت: “هیچ واکنش التهابی قوی در تاندون وجود ندارد.” “آنچه اتفاق می افتد بیشتر منطبق بر تخریب تاندون است. پروتئین های فنری که تاندون را تشکیل می دهند ، همراه با برخی تغییرات دیگر در ترکیب تاندون ها کاملاً بی نظم می شوند. اما التهابی ندارد. ”

امکان درمان درد تاندون

کشف این که درد تاندون اغلب نتیجه انحطاط است نه التهاب ، منجر به تغییر گزینه های درمانی شده است. پیش از این ، درمان تجویز شده برای آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد ، استراحت و مصرف داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن بود. اگرچه این امر باعث کاهش درد می شود ، اما در واقع علت آنچه در حال رخ دادن است را درمان نمی کند.

زلرز می گوید: “یکی از بهترین درمان های شواهد ، افزایش تدریجی بار تاندون است.” “این بیشتر مربوط به تغییر فعالیت فرد است ، نه استراحت کامل ، و بیشتر نشان دادن بارهای سنگین تر تاندون ، اما به گونه ای که تاندون بتواند خود را تطبیق داده و پاسخ دهد و برای بارهای سنگین تر آماده باشد.”

این درمان اغلب تحت هدایت یک فیزیوتراپیست انجام می شود ، که می تواند توصیه هایی در مورد چه تمریناتی ، چند بار تکرار و با چه وزنی ارائه دهد. همانطور که زلرز اشاره می کند ، بارگذاری پیشرونده تاندون بدون استفاده از تجهیزات تخصصی قابل دستیابی است. در عوض ، اکثر افراد ممکن است به وزنه نیاز داشته باشند.

زلر می گوید: “هنگامی که شخصی واقعاً از نحوه مدیریت و پیشرفت خود احساس راحتی می کند ، این چیزی است که شخص باید بتواند به تنهایی آن را مدیریت کند و نیازی به مراجعه طولانی مدت به فیزیوتراپ نداشته باشد.”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir