[ad_1]

مرد جوانی که بیرون از منزل خود غضب عصبانی می کند

عکس: شکارچیان کالا (شاتر استوک)

اگر مدتی دونده بوده اید ، یک احتمال خوب وجود دارد که در یک نقطه یا نقطه دیگر ، مجبور شوید یک توقف اضطراری کنید تا سوار شوید در بلند مدت. اگر خوش شانس بودید ، یک حمام در این نزدیکی بود. اگر نبود … خوب ، اجازه دهید هرگز در مورد آن صحبت کنید

راننده های چرخدار در حال اجرا (روده دونده یا معده دونده نیز نامیده می شود) حسن تعبیر است تمایل شدید به استفاده از حمام در حین یا بعد از دویدن ، که ممکن است با گرفتگی شکم ، حالت تهوع ، و اسهال گرچه ممکن است باشد ناراحت کننده و ناراحت کننده ، این نیز یک قسمت طبیعی از دونده بودن است.

اگر هرگز مشکوک شدید که وضعیت شما بسیار زیاد است، بهتر است توسط پزشک معاینه شوید –اما اگر فقط تجربه می کنید یک قسمت گاه به گاه راننده های تروتر ، آنجابرخی از روش ها برای کاهش احتمال تکرار این اتفاق هستند.

دونده ها یک شرط مشترک است

که در مطالعه دونده های مسافت، 62 درصد گزارش می دهند که باید حین دویدن متوقف شوند تا حرکات روده داشته باشند (12٪ در طول مسابقه)و تقریباً نیمی از آنها اسهال را قبل از مسابقه گزارش کردند. توجه داشته باشید که این داده های خود گزارش دهنده است ، به این معنی که آنها پاسخ داده اندnts ممکن است موردی از فراموشی شدید در دونده وجود داشته باشد ، در حالی که دیگران ممکن است بیش از حد خجالت کشیده باشند که بتواند آن را آشکار کند.

قسمت دراز رانندگی یک تجربه بسیار ناراحت کننده است که استرس جسمی را با هم ترکیب می کند فرار ، عذاب سیستم گوارشی مختل شده و ترس فلج کننده از آنچه اتفاق می افتد اگر شما نتوانید به موقع به توالت بروید.

وقتی این اتفاق می افتد ، دونده ممکن است فقط چند دقیقه قبل از رسیدن به دستشویی فرصت داشته باشد آنها اراده شلوار آنها را دمار از روزگارمان درآورد. این می تواند برای بهترین های ما اتفاق بیفتد ، با نرخ بالاتر از شرایط این مورد در دونده های جوان ، زنان و همچنین افرادی که مرتباً مسافت های طولانی را می دوند مشاهده می شود.

علت دوندگان چیست؟

که در بررسی شکایات دستگاه گوارش در سال 2014 در هنگام آموزش، نویسندگان سه علت اصلی این بیماری تأسف بار را شناسایی می کنند – صفیزیولوژیکی ، مکانیکی ، و غذا

فیزیولوژیکی

در طول اجرا ، بسیاری از خونی که معمولاً به دستگاه گوارش می رود در عوض به عضلات شما می رود. سیستم GI شما برای عملکرد مناسب به مقدار زیادی خون اکسیژن دار نیاز دارد. هنگام دویدن ، عضلات شما حتی بیشتر از این نیاز دارند. کاهش جریان خون در دستگاه گوارش منجر به کاهش جذب آب و همچنین تاخیر در فعالیت منظم آن می شود که همگی منجر به هضم غذا می شوند. سوالات

روایت آفرینش در انجیل کم آب می تواند مشکل را بدتر کند و احتمال بروز علائم در هنگام دویدن یا بعد از آن را افزایش دهد.

مکانیکی

دویدن یک فعالیت قدرتمند است. این بدان معنی است که وقتی می دوید ، هرچه باشد حرکت از طریق دستگاه گوارش به اطراف برخورد می کندکه می تواند همه آنچه را که در آنجا اتفاق می افتد مختل کند. برای دستگاه گوارش پایین ، این می تواند منجر به علائمی مانند نفخ شکم ، اسهال و افزایش تمایل به مدفوع شود.

این برخورد همچنین می تواند به مخاط دستگاه روده آسیب برساند ، که می تواند منجر به یک علامت بسیار سرگرم کننده شود خونریزی مقعدی پس از طولانی مدت. (Runner’s high یک داروی عالی است!)

غذایی

آنچه می خوریم می تواند تأثیر زیادی در بیرون آمدن یا نشدن آن داشته باشد وسط اجرا مطابق با بررسی شکایات دستگاه گوارش در سال 2014 در طول آموزش، غذاهایی كه بیشترین مشكلات را ایجاد می كنند ، غذاهایی با فیبر ، چربی ، پروتئین و فروكتوز است كه همگی با خطر بالای بروز مشکلات GI در ارتباط هستند. کمبود آب بدن نیز مقصر بزرگی است ، در حالی که شواهد مختلفی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدنی های پر قند نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

برای بعضی از مردم، کافئین می تواند مشکلاتی ایجاد کنددر حالی که الکلهای شیرین مانند شیرین کننده های مصنوعی که در تعداد زیادی از غذاهای فرآوری شده یافت می شوند نیز می توانند هنگام دویدن مشکلاتی ایجاد کنند. اگر به کافئین حساسیت خاصی دارید ، سعی کنید قبل از دویدن میزان مصرف خود را محدود کنید ، در حالی که بررسی لیست مواد تشکیل دهنده هر نوع غذای فرآوری شده را به عنوان عادت تبدیل می کنید. مانند میله های پروتئینی یا لرزش برای وجود الکلهای قند به جای شکر ، که می تواند به طور خاص ایجاد کند چالش ها و مسائل.

به طور کلی بهتر است از مصرف غذاهای سرشار از چربی ، فیبر ، و پروتئین درست قبل از دویدن. در عوض ، برخی از کربوهیدرات های قابل هضم مانند موز را انتخاب کنید. در طول دویدن ، خوردن یا نوشیدن مقدار کمی اگر می توانید خوب است. همچنین شما می خواهید از خوردن غذاهای جدید قبل یا در طی یک مسابقه طولانی یا مسابقه خودداری کنید زیرا نمی دانید که بدن شما چگونه ممکن است واکنش نشان دهد.

اگر متوجه شدید که مرتباً با مشکلات دستگاه گوارش دست و پنجه نرم می کنید ، علاوه بر مراجعه به پزشک ، می تواند به حفظ خاطرات غذایی نیز کمک کند ، زیرا همه ما واکنش متفاوتی به غذا نشان می دهیم.

چگونه می توان از قارچی دونده جلوگیری کرد

دانستن همه این اطلاعات خوب است ، اما شما واقعاً می خواهید به یک سوال پاسخ دهید چگونه می توان هنگام دویدن شلوارهایم را لحیم نکرد؟ اگرچه نمی توانید به طور کامل از دویدن دونده جلوگیری کنید ، اما با پیروی از این دستورالعمل ها می توانید احتمال وقوع مجدد آن را کاهش دهید:

  • به طور مناسب هیدراته بمانید
  • درست قبل از دویدن از مصرف غذاهای سرشار از چربی ، فیبر یا پروتئین خودداری کنید ، در عوض به کربوهیدرات های قابل هضم بچسبید.
  • قبل از شروع از مصرف بیش از حد کافئین یا الکل های قند خودداری کنید
  • برای شناسایی غذاهایی که ایجاد می کنند ، یک دفترچه یادداشت غذایی داشته باشید
  • در صورت تردید ، برای بررسی آن به پزشک خود مراجعه کنید

پوشش نقره این است که دویدن یک روش موثر برای رفع یبوست. فقط مطمئن شوید که همیشه نزدیک دستشویی هستید.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir