چرا باید عاشق دنباله ای شوید که در بهار امسال حرکت می کند


افرادی که روی تپه ای در جنگل می دوند

عکس: یعقوب لوند (شاتر استوک)

چرا وقتی می توانید در جنگل بدوید در یک جاده قدیمی خسته کننده دوید؟ طبیعت زیبا ، پرندگان و آن احساس پیروزمندانه پس از آزادی وجود دارد که می دانید از تپه ها و احتمالاً خرس هایی جان سالم به در برده اید که می توانند شما را کاملا بکشند. مسیر کمی با دویدن در جاده ها متفاوت است ، اما راهی عالی است بهار امسال به طبیعت برگرد و حتی شاید راهی برای دوست داشتن دوباره دویدن پیدا کنید.

مسیرها البته در سراسر کشور متفاوت است. من در شمال شرقی زندگی می کنم ، بنابراین وقتی به مسیرها فکر می کنم ، به جنگل ها ، تپه های شیب دار و احتمال زیاد گم شدن در میان کلیدها و دهانه های جریان فکر می کنم. همچنین مسیرهای پارک آسفالته و ریل به مسیرها مسیرهای موجود در راه آهن های سابق که مقدمه ای روان برای اجرای خارج از جاده را فراهم می کنند بدون اینکه نیازی به آمادگی متفاوت از دویدن در جاده باشد. در مناطق دیگر ، مسیرهای پیاده روی ممکن است سنگلاخ یا ماسه ای تر باشند ، از کوه ها بالا رفته و یا صاف باشند. در اینجا آنچه شما باید در مورد تعویض بدانید آورده شده است.

دوباره به خرید کفش می روید

کفش های ورزشی مناسب خود را پیدا کردید و فکر می کردید کار را انجام داده اید. با این حال ، برای مسیرهای پیاده روی ، ممکن است بخواهید از نو شروع کنید و کفش هایی را که برای آنها طراحی شده است پیدا کنید.

بعضی از کفش های مسافرتی نسخه دنباله دار دارند ، بنابراین اگر کفشی دارید که عاشق آن هستید ، شروع خوبی است. برخی از کفش های مسافرتی ، به عنوان یک سورپرایز خوشایند ، می توانند به خوبی در مسیرهای پیاده روی کار کنند. (من هم دویدنم را در جاده انجام می دهم و هم مسیر را دنبال می کنم) نایک فری) این مواردی است که باید به خاطر بسپارید:

  • رسیدگی. اگر کف کفش های مسافرتی شما صاف ، صاف و غیرقابل انعطاف باشد ، در مسیرهای پیاده روی به عهده آنها است. کفش هایی را پیدا کنید که بتوانند چسب خود را روی سطوح مرطوب و نامنظم حفظ کنند.
  • لجن و آب. به خصوص در مناطق باتلاقی یا در فصل بهار ، ممکن است با زمین ها و گودال های گل آلود روبرو شوید – و ممکن است مجبور شوید از رودخانه ها بدون کمک پل یا پله ها عبور کنید. کفش های ضدآب کمی کمک می کنند ، اما اگر قرار است جریان های زیادی را پشت سر بگذارید ، آنچه در واقع می خواهید کفش مش است که به راحتی خشک می شود.
  • نرم شدن. اگر مسیرهای پیاده روی شما سنگلاخ است ، ممکن است لاستیک زیادی بین پایتان و جاده بخواهید. از طرف دیگر ، برخی از دوندگان کفش های مینیمالیستی را دوست دارند. اگر این ایده را دوست دارید ، یک کفش میانی کف را امتحان کنید تا جایی که مسیرهای منطقه خود را بهتر درک کنید (چقدر سنگلاخ هستند؟) و همیشه سهولت در دویدن مینیمالیستی اگر تازه وارد آن هستید

قوانین اساسی هنگام انتخاب کفش برای مسیرهای پیاده روی همانند کفش های موجود در جاده است: راحتی مهمتر از مناسب “مناسب بودن کفش” برای نوع پا شما است (معلوم شد که قوانین چیدن کفش های “مناسب” بیشتر نادرست است) و وقتی چیزی را که دوست دارید پیدا کردید ، به آن پایبند باشید. برای شروع ، ببینید این نکات برای انتخاب مسیرها، و منتظر بررسی ها و راهنماهای سالانه کفش باشید این یکی.

سرعت خود را عرق نکنید

اگر هنگام دویدن سرعت خود را دنبال کنید (یا اعداد را پس از آن تجزیه و تحلیل کنید) ، تغییر پارادایم در انتظار شماست. در جاده می توانید قضاوت کنید که چقدر کار می کنید ، چقدر سریع می دوید و می توانید مدت زمان دویدن را تعیین کنید زیرا می دانید چند مایل است و سرعت معمول شما چیست. با این حال ، تمام شرط بندی ها در آهنگ ها مستثنی هستند.

اگر مثلاً یک سرعت 9 دقیقه ای انتظار داشته باشید ، ممکن است از اولین دویدن خود شوکه شوید و ناامید شوید و در نهایت ساعت 15:00 مایل را بدوید. این طبیعی است. از یک طرف ، تپه ها دشوار هستند و شما هرگز به اندازه سربالایی خود را نزول نمی کنید. نه تنها این ، بلکه چالش حفظ پشتیبانی شما در اطراف سنگ ها ، ریشه ها یا زمین لغزنده نیز سرعت شما را کاهش می دهد. علاوه بر این ، شما با عضلات بیشتر کار می کنید تا از موانع جلوگیری کنید و مرتباً پای خود را تنظیم کنید. یک مسیر پیاده روی پنج مایلی تقریباً تضمین شده است تا احساس سختی بیشتری داشته باشید و بیش از پنج مایل در جاده طی کنید.

در اینجا نحوه برخورد با این واقعیت جدید آمده است:

  • دیگر نگران سرعت خود نباشید. من می دانم که عادت های قدیمی به سختی می میرند ، اما سعی کنید ساعت خود را فقط یک بار در خانه بگذارید یا هشدارهای مربوط به سرعت اجرای برنامه خود را خاموش کنید. بپذیرید که سرعت در مسیرها بسیار کم است و بر اساس احساس خود قضاوت کنید.
  • ضربان قلب خود را آموزش دهید اگر واقعاً می خواهید این تلاش را با اعداد قضاوت کنید. اگر سرعت شما کند است اما قلب شما پمپ می کند ، می دانید که سخت کار می کنید.
  • گاهی راه بروید. دویدن بدون وقفه در پیاده روی هدفی معقول در جاده ها است ، اما اغلب در مسیرهای تپه ای غیرممکن است. اگر با افرادی که مسابقه از راه دور انجام می دهند صحبت کنید ، آنها اذعان می کنند که دویدن و پیاده روی را به ویژه در زمین های ناهموار با یکدیگر مخلوط می کنند و یا وقتی بدانند ساعتها مانده است سرعت بیشتری خواهند گرفت. سریع پیاده روی را تمرین کنید ، خصوصاً در تپه ها یا زمین های ناهموار. اغلب سریعتر و موثرتر از آهسته دویدن است.

اگر می خواهید تعداد اعداد کاهش یابد ، هر ماه در همان قسمت از مسیر وقت بگذارید یا به دلیل کارهایی که در مسیرهای پیاده روی انجام می دهید ، فقط به نحوه بهبود شماره های جاده خود بپردازید.

چگونه خود را ایمن نگه داریم

وقتی در مسیرهای پیاده روی می روید – به خصوص اگر پیاده روی های طولانی داشته باشید – برخی از خطرها را می پذیرید.

اول ، شما می توانید گم شوید – حتی وقتی که خیلی به جاده ها و محل های زندگی نزدیک هستید. مسیرهای کم علامت گذاری شده و سوئیچ های گیج کننده یک بار باعث شدند که به GPS خود نگاه کنم ، و ببینم که در یک مثلث کوچک جنگلی بین سه جاده اصلی قرار دارم – اما از زمین اطرافم می دیدم که هیچ مسیر مشخصی برای هیچ یک از جاده ها وجود ندارد. فکر کردم دنباله رو دنبال می کنم ، اما مسیرها در Google Maps نشان داده نمی شوند. در همین حال ، خورشید در حال غروب بود و باتری تلفن من در حال از بین رفتن بود.

همیشه به یاد داشته باشید که با هر بار طولانی یا پیاده روی موارد زیر را انتخاب کنید:

  • چراغ قوه ، حتی اگر فکر می کنید قبل از تاریکی هوا در خانه خواهید بود (آخرین کلمات معروف)
  • شارژر قابل حمل برای تلفن شما
  • در صورت امکان مسیرها
  • آب و غذا بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید
  • اگر در هوای نامناسب گرفتار شدید و یا نیاز به شب گذرانی دارید ، پتو فضایی یا سایر تجهیزات اضطراری را در اختیار دارید

این موارد اصلی من است ، اما نگاه کنید چک لیست های ایمنی گردشگری برای اطلاعات کامل تر بدیهی است که همه این تجهیزات را با سه میلی متر سریع در پارک محلی حمل نخواهید کرد ، اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی بیرون بروید یا به سرزمین ناآشنایی بروید ، احتمالاً هنوز یک کوله پشتی کوچک یا کوله پشتی.

من آن شب گم شدم ، مشخصات تماس خود را برای شوهرم ارسال کردم (این قبل از پیشنهاد گوگل بود) اشتراک مکانکه الان استفاده می کنم). او راهنمای من را که برایش مانده بودم ، گرفت و آن را با منظره زمین و ماهواره در Google Maps مقایسه کرد و قبل از مرگ تلفن تماس گرفت تا سریعترین راه رسیدن به جاده را به من بگوید. این نیمه دیگر ایمنی مسیر است ، جدا از حمل وسایل شخصی: به کسی بگویید کجا می روید و چه زمانی قصد بازگشت دارید و اطلاعات کافی برای آنها بگذارید که می توانند به شما در پیمایش کمک کنند یا در بدترین حالت راهنمایی های گروه جستجو را ارائه دهند.

برای کاهش احتمال گم شدن در وهله اول:

  • یاد بگیر دنباله ای را شعله ور می خواند (معمولاً به صورت مستطیل با رنگ روی درختان یا سنگها است) و سعی کنید در مسیرهای کور بمانید.
  • با کسی که منطقه را می شناسد ، گشت و گذار کنید یا در مسیرهای جدید گشت و گذار کنید. در بسیاری از مناطق ، گردشگران و دوندگان ممکن است صفحات فیس بوک یا گروه های دیگری داشته باشند که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. پیوستن به آهنگ های گروهی می تواند راهی عالی برای یادگیری ایمن مسیرها باشد.
  • دنبال می کنم نکاتی مانند اینها در مسیرهای ضعیف مشخص بمانید و بازگشت را در نظر بگیرید قبل از شما برای همیشه گم شده اید وقتی که هنوز وقت و نور دارید تا به راهی که آمده اید برگردید.

آسیب دیگر خطر بزرگ دیگر است. بندرت زمین گیر می شود و روی جاده می افتد ، اما اگر به طور منظم رانندگی کنید ، سرانجام یکی دو بار بیرون می ریزید. اگر او بیش از زانوهای پوست درگیر است ، به این فکر کنید که چگونه به خانه باز خواهید گشت. اگر مچ پا را بچرخانید و دو مایل با ماشین خود فاصله دارید چه می کنید؟

خطوط ارتباطی که در صورت گم شدن تنظیم کرده اید در اینجا نیز کمک خواهد کرد: از تلفن خود استفاده کنید ، به کسی بگویید کجا می روید و غیره اگر مسیر شما به خوبی پوشانده نشده است و اگر نمی دانید قفس دریافت می کنید ، دویدن با یک دوست امن است. همچنین ، حمل کارت شناسایی را در کیف پول یا در یک برچسب شخصی یا دستبند مانند آن در نظر بگیرید نقشه راه.

خوش بگذره

با وجود خطرات کوچک ، دویدن در مسیرهای پیاده روی سرگرم کننده و اعتیاد آور است. نمی توانید چشم انداز را شکست دهید ، به خصوص اگر مسیرهای پیاده روی شما را به قله ها و پشته هایی با چشم اندازهای زیبا هدایت کنند. اگر عاشق حیات وحش هستید ، مسیرهای پیاده روی مکانی عالی برای گذراندن هستند. من به ندرت دیده ام میلگرد، سوسو زدن شمالی، یا مخمل قرمز به جز دنباله.

پس از گذشت زمان کافی برای دویدن در مسیرهای پیاده روی ، شما یک جانور در تپه ها خواهید بود و تعجب خواهید کرد که چرا دوستانتان که در جاده ها حرکت می کنند هنگام شیب زیاد ترافیک دست و پا می زنند و متورم می شوند. شما عضلات قوی تری در مچ پا و پایین پا و سریعتر کار پا خواهید داشت (عالی است اگر در جایی ورزش کنید که این یک مزیت باشد). دفعه بعدی که به کمپ می روید ، می توانید سریعتر از یک گردشگر متوسط ​​مناظر را ببینید.

اگر به نظر می رسد زمان خوبی است ، به آن فکر کنید انتخاب مسیر برای آموزش (مراقب باشید: دویدن روی تردمیل به اندازه کافی اعتیاد آور است به طوری که بسیاری از مسابقات از راه دور ماترا مارون هستند). سپس کفش انتخاب کنید ، ساعت را دور بیندازید و تجهیزات محافظتی تهیه کنید. دویدن مبارک!

این نشریه در ابتدا در مارس 2015 منتشر شد و در 23 مارس 2021 برای افزودن اطلاعات ، به روزرسانی پیوندها و مطابقت با رهنمودهای سبک Lifehacker به روز شد.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>