[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان

عکس: استودیو G-Stock (Shutterstock)

بسیاری از ما وزن کمی بیشتر از 20 سالگی داریم. با این وجود ممکن است وسوسه انگیز باشد که این افزایش وزن را در کاهش متابولیسم متوقف کند ، اما ممکن است اینطور نباشد. مطالعه ای که هفته گذشته در مجله منتشر شد علوم پایهبه

در این مطالعه ، محققان دریافتند هنگامی که وزن و درصد چربی بدن خود را تنظیم می کنید ، میزان متابولیسم شما برای 20 تا 60 سال ثابت می ماند. این بدان معناست که در این مدت بدن شما میزان کالری سوزانده شده خود را فقط به دلیل سن شما تغییر نمی دهد – در عوض ، متابولیسم شما به اندازه بدن شما و میزان چربی بدن نسبت به وزن خالص حمل شده شما مربوط می شود.

چرا ما هنوز در حال یادگیری نحوه عملکرد متابولیسم خود هستیم

اگر از خود می پرسید که چگونه یک مطالعه می تواند همه آنچه را که ما فکر می کردیم در مورد متابولیسم خود می دانیم ، برطرف کند ، به این دلیل است که بیشتر عقل متعارف ما بر اساس شواهد محکم و اساسی نیست. دلیل این امر این است که مطالعاتی که می توانند به این س questionsالات پاسخ دهند گران هستند ، و بدین ترتیب نمی توان حجم نمونه ای را که بتواند متابولیسم را با افزایش سن تغییر دهد ، دقیق و مبتنی بر شواهد ارائه دهد.

او گفت: “باورش سخت است که در سال 2021 ، سندی که می گوید:” در اینجا چگونه متابولیسم با اندازه بدن و امید به زندگی تغییر می کند “یک خبر است.” هرمان پونزر، استادیار زیست شناسی تکاملی در دانشگاه دوک ، که یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه بود. “ما نتوانستیم حجم نمونه را بدست آوریم. به طور کلی مشارکت 100 نفر در یک مطالعه متابولیسم یک عدد در نظر گرفته می شود. “

برای به دست آوردن این اعداد ، پونتزر به همراه حدود 80 همکار ، داده های جمع آوری شده از آزمایشگاه های متعدد را با استفاده از روش “آب دو برچسب دار” ، که استاندارد طلایی در تحقیقات متابولیک محسوب می شود ، ترکیب کرد. آنها یک پایگاه داده حاوی اطلاعات مربوط به متابولیسم بیش از 6400 شرکت کننده در مطالعه ، 8 تا 95 سال سن تهیه کردند.

پونزر می گوید: “ما تا به حال این شماره ها را برای بازی نداشتیم.”

این به آنها اندازه نمونه کافی داد تا در نهایت به این س answerال پاسخ دهند که چگونه متابولیسم ما در طول زندگی تغییر می کند.

چگونه متابولیسم شما در طول زندگی تغییر می کند

آنها دریافتند که هنگامی که وزن و درصد چربی بدن خود را تنظیم می کنید ، متابولیسم ما در 1 سال به اوج خود می رسد ، تقریباً 3 per در سال کاهش می یابد تا به 20 سالگی برسید ، سپس برای 40 سال آینده ثابت می ماند و پس از آن حدود 1 decrease کاهش می یابد. در سال.

از نظر متابولیسم خود ما ، اگر وزن و درصد چربی بدن شما در این مدت ثابت بماند ، نیاز روزانه شما به انرژی متفاوت نخواهد بود. با این حال ، اگر وزن خود را حفظ کنید ، اما بخشی از توده عضلانی شما با چربی جایگزین شود ، بدن شما هر روز به انرژی بیشتری احتیاج خواهد داشت. با این حال ، این تغییر یک عامل در وزن و درصد بدن خواهد بود ، نه یک تغییر اساسی در متابولیسم شما.

در سطح سلولی ، “سلول های شما در 50 سالگی به همان اندازه که در 20 سالگی مشغول بودند مشغول هستند.” با این حال ، هنگامی که به 60 می رسید ، متابولیسم بدن شما افزایش می یابد درست در سطح اساسی تغییر کنید ، زیرا سلولهای شما انرژی کمی را در طول زمان مصرف می کنند.

خبر خوب این است که وزن و درصد چربی بدن عواملی هستند که می توانید تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر توده عضلانی شما بیشتر از 20 سالگی است ، این بدان معناست که بدن شما دارای یک عضله است بالاتر در حال حاضر به انرژی روزانه نسبت به آن زمان نیاز دارد.

آنها همچنین دریافتند که هنگامی که وزن و درصد چربی بدن خود را تنظیم می کنید ، مردان و زنان با همان سرعت کالری می سوزانند. البته ، زنان درصد بیشتری از چربی بدن را نسبت به مردان دارند ، اما اگر مردان و زنان را با وزن یکسان و درصد چربی بدن یکسان مقایسه کنید ، “مصرف انرژی یکسانی خواهند داشت”.

اگر هستید روی چه چیزی تمرکز کنید هستند افزایش وزن

در عمل ، این بدان معناست که اگر وزن اضافه می کنید ، به این دلیل نیست که متابولیسم شما کند می شود. در عوض ، احتمالاً عوامل دیگری مانند رژیم غذایی و ورزش وجود دارد که به راحتی نمی توان از تمام فشارهای بزرگسالان که در سن 30 و 40 سالگی وارد می شوند ، دور شد.

این مطالعه شامل نمی شود چرا ما اغلب با افزایش سن وزن اضافه می کنیم ، اما این اطمینان می دهد که متابولیسم کند علت نیست. این همچنین یک نقشه راه برای تنظیم وزن به ما می دهد ، که ساده است (اگر آسان نباشد): از دست دادن چربی و / یا افزایش توده عضلانی باعث می شود کالری ما در سوختن بالا بماند. این یعنی تغذیه سالم و آموزش قدرت به ویژه با افزایش سن مهم هستند

هنگامی که پس از یک روز طولانی و طاقت فرسا در کار ، خانواده و سایر مسئولیت ها با انباری از غذای بسیار فرآوری شده روبرو می شوید ، به راحتی می توانید کمی غذا بخورید در حالی که برای یافتن زمان برای انجام فعالیت ها تلاش می کنید. بدن شما باید عضله شما را حفظ کند. به با گذشت زمان ، این امر جمع می شود.

خبر خوب این است که پایگاه داده ای که به پونتزر و همکارانش اجازه داد تا سرانجام به این س questionsالات در مورد متابولیسم ما پاسخ دهند ، اکنون در دسترس عموم است ، به این معنی که هر دانشمندی که مایل به استفاده از داده ها باشد ، می تواند تا زمانی که پیشنهاد خود را برای رعایت تمام دستورالعمل های اخلاقی برای استفاده از داده های بیمار این بدان معناست که ما می توانیم در سالهای آینده حتی بیشتر در مورد نحوه عملکرد متابولیسم خود بیاموزیم.

پونزر گفت: “شگفتی این شغل این نیست که با داده های قبلی در تناقض است ، زیرا هیچ داده ای به سادگی وجود نداشت.” “شگفتی این است که وقتی می خواهید این اندازه گیری را انجام دهید ، زیست شناسی از جهاتی که انتظارش را ندارید شگفت انگیز است. فکر می کنم اینجا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. ”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir