[ad_1]

دستانی که مدلی از روده را در دست دارند

عکس: استودیوهای LightField (شاتر استوک)

دستگاه گوارش ما یک بخش فوق العاده مهم از بدن ما است و سلامت آن به درستی برای ما مهم است. بدون سلامت روده ، می توانیم صدمه ببینیم یا رنج ببریم علائم نگران کننده یا بدتر از آن اما او این کار را می کند نه به دنبال آن باید غذاها یا محصولاتی را که نوید بهبود سلامت روده را می دهند ، تهیه کنیم.

معلوم می شود که سلامت روده خوب نیست-یک مفهوم خاص این بدان معناست که همیشه نمی توان گفت که آیا پیشرفت می کند یا اصلاً با آن مشکلی داریم. اخیراً دو محقق از مرکز غذا و حالت دانشگاه دیکن نوشتند در مقاله ای در مجله Lancet و از مکالمه برای این واقعیت که سلامت روده بیش از اینکه یک پدیده علمی یا پزشکی باشد ، به یک کلمه بازاریابی تبدیل شده است.

به هر حال ، وقتی در مورد سلامت روده صحبت می کنیم ، منظور ما چیست؟ غالباً این یا عدم وجود علائم ناخوشایند مانند اسهال یا عدم وجود شرایط پزشکی مانند بیماری کرون است. این شرایط و علائم متفاوت است ، بنابراین هیچ بیماری “سلامت روده” وجود ندارد که بتوانیم برای جلوگیری از همه آنها به دست آوریم. دانشمندان هنوز در تلاشند تا جزئیات را درک کنند، و تحقیقات ادامه دارد.

میکروبیوم نیز مهم است ، اما دوباره ، دانشمندان نتوانسته اند راهی برای تشخیص قابل اعتماد بین میکروبیوم سالم و ناسالم پیدا کنند. به عنوان مثال ، جمعیت دقیق میکروب ها در روده دو فرد سالم ممکن است متفاوت باشد. و علی رغم تحقیقات مداوم ، ما هنوز نمی توانیم میکروب های شما را آزمایش کنیم و به شما بگوییم چه مشکلی دارید (به جز در موارد خاص ، مانند کلستریدیوم دیفیسیل عفونت)

اما این ایده که سلامت روده باید مهم باشد ، بازار بسیاری از محصولات ، غذاها و روشهایی را که باید برای ما مفید باشد تقویت کرده است. به عنوان مثال پروبیوتیک ها برای درمان یا پیشگیری از مشکلات گوارشی توصیه می شوند. اما بسیاری از غذاهای تخمیر شده مانند ماست و کومبوچا بر روی ترکیب میکروبیوم روده تأثیری ندارند و حتی در صورت تأثیر ، ما همیشه نمی دانیم که آیا آنها روی آن تأثیر می گذارند یا نه بهتر.

به طور کلی ، اگر کسی بگوید که یک غذا یا رژیم غذایی خاص باید برای سلامت روده مفید باشد ، معمولاً این تصور را می کند که نمی تواند پشتیبان تهیه کند. دانشمندان ، امی لفمن و هایدی استوداکر ، می نویسند:

به عنوان مثال ، هنوز هیچ مدرک سختی برای انسان وجود ندارد که مصرف غذاهای فرآوری شده یا شکر تصفیه شده اثرات منفی بر یکپارچگی پارامترهای سلامتی روده فوق الذکر داشته باشد. و همچنین لیست ده ماده غذایی سالم برای روده به خصوص مفید یا بصیر نیستند. در عوض ، آنها پیچیدگی رژیم غذایی را به تعداد انگشت شماری از غذاهای پرفیبر بدون درک تفاوت های ظریف مهم ساده می کنند.

آنها همچنین اشاره دارند که فیبرها انواع مختلفی دارند و احتمالاً به همان اندازه برای ما مفید نیستند. شواهدی وجود دارد که اگر مقدار زیادی از فیبر را بخوریم ، می تواند مضر باشد.

معمولاً رژیم غذایی متنوعی که شامل غلات ، میوه ها و سبزیجات کامل باشد ، برای سلامت روده مفید است. همچنین سایر عادات سالم مانند ورزش و پرهیز از استعمال سیگار. همانطور که بعداً در مقاله بحث می کنند ، سلامت روده چیزی نیست که شما با نوشیدن کومبوچا یا پرهیز از قند به آن برسید: “رژیم های غذایی و عادات معمول ، نه غذاهای جداگانه ، شماره گیری را تغییر می دهند.”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir