چرا نمی توانید COVID-19 را با رژیم غذایی شکست دهید


در مقابل عدم اطمینان زیاد ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، جستجوی پاسخ هایی که به شما کمک می کنند کنترل زندگی خود را دوباره بدست آورید وسوسه انگیز است. به عنوان مثال ، ممکن است خود را در حال خواندن توصیه های “متخصصان” بهداشتی و معلمان شبکه های اجتماعی ببینید که دوست دارند ادعاهای اغراق آمیز و اغلب کاملاً نادرست در مورد استفاده از رژیم غذایی برای جلوگیری از بیماری جدی و شیوع ویروس کرونا جدید ارائه دهند. به افراد دیگر

استدلالهای آنها را می توان به شرح زیر خلاصه کرد: جمعیتی پر از اجساد قوی به طور م stopثر از گسترش همه گیری جلوگیری می کند و بازگشت ما به حالت عادی را تسریع می کند. همچنین ، خوردن غذای مناسب و تقویت سیستم ایمنی بدن (از طریق ویتامین ها و غیره) کافی است که شخصاً خود را از بدترین اثرات COVID-19 تلقیح کنید.

به عنوان یک علم ، این زباله است. از این بدتر ، تأکید بر تغذیه سالم قبل از هر چیز راهی برای زیر سوال بردن نیاز به ماسک ، فاصله اجتماعی و گاهی اوقات ، تأثیر واکسن است.

این تمرکز بر رژیم غذایی توسط معلمان جایگزین سلامت ، شارلاتان های پزشکی ، نیرنگ های شبکه های اجتماعی و حداقل یک سرآشپز مشهور و نامزد سابق ریاست جمهوری مشترک است. این افراد اغلب وجود کوید یا حتی حدت و حدت او را انکار نمی کنند. اما آنها اغلب اشاره می کنند که فضای ترس در اطراف همه گیری اغراق آمیز است و مقامات اصلی در پیام های ایمنی خود عمداً مسئله رژیم را نادیده می گیرند. آنها می گویند ، همه گیری واقعی مزیت دیرینه آمریکا در بیماری های مرتبط با رژیم غذایی مانند دیابت ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و چاقی است.

شاید این ایده ها را دوستان در شبکه های اجتماعی تکرار کرده باشند ، جایی که تمایل به تکثیر دارند. یا ممکن است دیده باشید که اطلاعات غلط در منبع آن ظاهر می شود: توسط افراد با نفوذ مختلف یا شخصیت های عمومی که این ادعاها را بصورت آنلاین پیش ببرید، اغلب به دهها هزار مخاطب.

یکی به خصوص گستاخانه توییت کردن این از زمینه های بسیاری عاجز بود ، از طرف انگلیسی ، آسیم ملهوترا ، یک متخصص قلب و عروق ناشی می شود که از رژیم غذایی به عنوان نوعی دارو برای مبارزه با COVID یاد می کند.

به گفته نیکولاس گاس ، دانشیار دانشگاه وست مینستر در انگلستان و رئیس تغذیه در موسسه دیابت داسمان ، Lifehacker ، رژیم غذایی همیشه جنبه مهمی در تأمین سلامت کلی بوده و بوده است. اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که یک رژیم غذایی سالم از ابتلای فرد به COVID جلوگیری می کند یا تسلیم اثرات جدی تر آن نمی شود.

او در یک ایمیل نوشت:

داشتن رژیم غذایی سالم و. آیا اگر این احتمال وجود داشته باشد که شما را در برابر عفونت شدید محافظت کند ، ارزش این را دارد که در طی همه گیری سالم غذا بخورید؟ البته ، از آنجا که خوردن کمتر قند ، غذای ناخواسته و غیره هیچ ضرری ندارد. بیایید فقط وانمود نکنیم که این باعث می شود کسی به COVID-19 مبتلا نشود و حتی از آن بمیرد – ورزشکاران ضعیف 23 ساله وجود دارند که متأسفانه درگذشتند.

خوردن سالم ، ورزش و مصرف ویتامین ها در صورت لزوم روشهای عالی برای اطمینان از سلامت شخصی شما به طور کلی وجود دارد – این دانش با پشتیبانی بیش از یک قرن تحقیق است. با این حال این نمی تواند جایگزین یک سیاست منسجم بهداشت عمومی شود که شامل ابزارهای اپیدمیولوژیک سنتی در میان یک بیماری همه گیر است. آنچه شما باید در مورد فرهنگ حسادت در رژیم غذایی بدانید و اینکه چگونه می توانید آن را در اشکال مختلف آن مشاهده کنید ، در اینجا آمده است.

علم شبه غذایی COVID شاخه ای از رژیم غذایی منظم علوم شبه است

در سالهای اخیر ، مبلغان رژیم غذایی در حوزه عمومی نفوذ فزاینده ای پیدا کرده اند. این جنون توسط افراد مشهوری مانند گوینت پالترو ایجاد می شود که مارک سبک محبوب محبوب آنها Goop تبلیغ رژیم های غذایی خام را در نظر گرفته است توسط کارشناسان به طور بالقوه کشنده است. جو روگان ، مجری پادکست ، همچنین به دام انداختن رژیم غذایی جردن پیترسون ، روانشناس کانادایی ، که از یک رژیم غذایی سخت گوشتخوار طرفداری می کند (هم پترسون و هم دخترش ، میکائلا) کمک کرده است. رژیم گوشت قرمز دوره های طولانی مدت افسردگی آنها را درمان کرد)

بسیاری از اصول گرایی رژیم ، روش های مختلف تقویت ایمنی عمومی و در نتیجه جلوگیری از کووید را تبلیغ می کند. به عنوان مثال پاول سالادینو ، پزشکی مستقر در آستین ، تگزاس ، استفاده از گوشت ارگ و استیک را توصیه می کند. از طرف دیگر ، دکتر تی کالین کمپبل ، طرفدار غذاهای مفید ، رژیم های گیاهی است. او امسال نوشت: “من شک دارم که بسیاری از افراد هستند که با تغییر شکل مبدل ، فاصله اجتماعی و ردیابی تماس راضی خواهند بود ، در حالی که تغییر رژیم غذایی می تواند کارهای بیشتری انجام دهد ، در حالی که از هنجارهای اجتماعی ، امنیت شغلی و اقتصاد ما محافظت می کند. “در همین حال ، پزشک مشهور انگلیس ، آسیم ملهوترا کتاب امیدوار کننده ای را منتشر کرده است مسیر 21 روزه برای ایمنی از طریق یک رژیم غذایی صادقانه که هدف آن “جلوگیری ، بهبود و حتی بالقوه معکوس” عواملی است که می توانند باعث یا بدتر شدن COVID-19 شوند.

طرفداران این روند همیشه پزشک نیستند. سرآشپز مشهور استرالیایی جریمه پیت ایوانز 25000 دلار امسال توسط ادارrapeutic کالاهای درمانی در کشور پس از ادعاهای غیرمعمول آنلاین درباره دستگاهی که وی به نام Biocharger اختراع کرده است. ایوانز 14000 دلار برای سکوی سلامتی هزینه می کند ، که به گفته وی “با هزاران دستور العمل مختلف برنامه ریزی شده و یک جفت برای ویروس کرونا دارد.” این ایده نفوذ می کند دوربین های اکو در یوتیوب و اینستاگراماما به افراد با نفوذ در شبکه های اجتماعی محدود نمی شود: ماریان ویلیامسون ، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری دموکرات نیز به آن پیوسته است.

فقط اشتباه است

دیوید گورسکی ، دکتر ، انکولوژیست و سردبیر در پزشکی مبتنی بر علمیمی گوید که این ایده که رژیم غذایی می تواند از بیماری جلوگیری یا درمان کند چیز جدیدی نیست. “این ایده که رژیم غذایی می تواند به طرز جادویی سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد به طوری که ما هرگز (یا تقریباً هرگز) بیمار نشویم یک خیال بسیار قدیمی از طب جایگزین است که یک دانه حقیقت را می گیرد و سپس آن را بسیار اغراق می کند.”

این نوع دگم در رژیم غذایی اغلب فاقد هرگونه تفاوت علمی است که در ایمونولوژی مدرن نفوذ می کند ، به ویژه با توجه به ظهور اخیر COVID-19 و درک در حال تکامل ما از ویروس.

دکتر دیوید رابرت گریمز ، محقق سرطان ، فیزیکدان و نویسنده میمون بی منطق، بر این اساس بنا شده و می گوید: “متعصبان رژیم غذایی اغلب اظهارات مبهمی در مورد محافظت از سیستم ایمنی بدن می کنند ، اما این در بهترین حالت درست است و در بدترین حالت بی معنی است.” او به لایف هاکر توضیح داد که این تفکر “عدم درک کامل از ایمونولوژی را نشان می دهد”.

به گفته گریمز:

تقویت سیستم ایمنی بدن شما اغلب آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید. از شخصی که آلرژی دارد و مثلاً توسط سیستم ایمنی بدن خود مورد حمله قرار گرفته است ، س askال کنید. در طی آنفلوانزای اسپانیایی ، افراد جوان سالم به دلیل واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن ، به طور نامتناسبی می میرند. نه تنها مبلغین رژیم غذایی اعتبار بیش از حد به توانایی رژیم غذایی برای تعدیل پاسخ ایمنی ، آنها قادر به درک هرگونه ظرافت با آن نیستند.

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از کسانی که بشارت رژیم غذایی را تبلیغ می کنند ، در نوع خود کارآفرین یا نویسنده هستند. سالادینو مکمل های غذایی علاوه بر کتاب او؛ یک بشارت دهنده گوشت ناشناس که می گذرد KetoAurelius در توییتر نوارهای جگر گوشت گاو را به همراه یک مانترا بیش از حد مرد می فروشد که تسلط گوشت گاو را ستایش می کند در حالی که زیر سوال بردن شدت همه گیری.

هیچ چیز شما را در برابر ویروس غیرقابل نفوذ نمی کند

جذابیت تغذیه سالم به عنوان یک گزینه تحریک کننده در مقابل ناامنی ناشی از مجوزهای دولتی ، تعطیلی مدارس و فاجعه اقتصادی ناشی از COVID در برابر محرک های مالی ناچیز دولت فدرال منطقی است. به هر حال ، تغییر رژیم غذایی شما نسبتاً آسان است و آیا اگر برای تغییر جهان به انضباط شخصی متوسطی نیاز داشته باشید ، خیلی خوب نخواهد بود؟

در اینجا چشم انداز وسوسه انگیزی وجود دارد. این اجازه می دهد تا هر کسی که مشترک این منطق است باور کند که این مجهز به دانش ناگفته ای است که جامعه پزشکی رایج به طور فعال از آن چشم پوشی می کند. به گفته گریمز ، اصطلاح “می دهد [people] احساس قدرت و رفاه: آنها “علل” را می دانند و بیماری ها را درمان می کنند و بنابراین برای آنها غیر قابل نفوذ هستند. این احساس کنترل کاملاً توهم آمیز است ، اما اغلب خودخواهی م belمن را تملق می گوید. “

اما آگاهانه یا نه ، یک مقصر تلویحی در سرزنش قربانیان وجود دارد ، که ناگزیر با این نوع رویکرد فردگرایانه همراه است – این که هر کسی که تسلیم COVID-19 شود ، باید مرتکب کار اشتباهی شده باشد.

گورسکی می گوید “بخاطر این اتهامات” در سرزنش مقصر است “. آنها پیشنهاد می کنند که قربانی در صورت مرگ در اثر COVID-19 ، گناهکار است زیرا “درست غذا نمی خورد” یا “درست زندگی نکرد”. البته ، این واقعیت را از بین می برد که بزرگترین عوامل خطر ابتلا به COVID-19 شدید ثابت هستند: مرد بودن و افزایش سن. “

گورسکی اشاره می کند که ایجاد تغییرات فردی در رژیم غذایی شما در واقع می تواند نتایج بسیار مثبتی از نظر بهبود سلامت کلی متابولیسم در طولانی مدت داشته باشد ، اما این تنظیمات سبک زندگی معمولاً زمان زیادی را صرف می کنند.

او به Lifehacker می گوید:

این احتمال وجود دارد که اگر با رژیم غذایی ، کاهش وزن و ورزش کمتر دچار چاقی یا دیابت نوع II یا بیماری قلبی شوید ، فرد ممکن است خطر مرگ ناشی از COVID-19 را کاهش دهد ، اما اکنون این کمک نمی کند. چنین مداخلاتی ماهها به سالها طول می کشد ، نه چند روز به هفته ها.

اگرچه شخصاً قادر به از بین بردن گسترش اطلاعات نادرست نخواهید بود (این یک کار همیشگی برای شرکتهای فناوری است) ، اما می توانید به اندازه کافی برای شناختن ویژگیهای برجسته آن کافی باشید: برای دفاع ، فروش انواع شیوه های زندگی و قاچاق محصولات با شعارهای التهابی برای هیئت مدیره فعلی ابزارهای مورد استفاده برای محافظت از مردم در یک بیماری همه گیر.




منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>