[ad_1]

اگر تا کنون موجی از احساسات قوی را تجربه کرده اید –چه مثبت ، مانند افزایش شادی ، یا منفی ، مانند جزر و مد خشم –پس احتمالاً شما نیز فروپاشی را تجربه کرده ایداحساسات ضعیف می شوند اگرچه ما معمولاً به خستگی جسمانی فکر می کنیم ، اما اینطور است همچنین می تواند ذهنی باشد اگر تا به حال پس از یک روز طولانی کار با احساس خستگی به خانه بازگشته اید ، با وجود این که تمام کاری که انجام داده اید این است که تمام روز پشت میز بنشینید ، این به دلیل خستگی ذهنی است.

به عنوان اما سپالا ، مدرس مدرسه مدیریت ییل و نویسنده راه خوشبختی، ذکر شده در a مقاله ای برای بررسی تجارت هارواردیکی از شرکت کنندگان در خستگی ذهنی احساسات با شدت بالا هستند. بسیاری از این احساسات شدید ، چه مثبت و چه منفی ، می توانند منجر به فرسودگی شغلی شوند.

احساسات را می توان بر اساس شدت طبقه بندی کرد

یکی از روشهای طبقه بندی احساسات این است که آنها را به دو بعد متمایز می کند که شامل شدت بالا و پایین و مثبت و منفی است. شدت بالا احساسات مثبت شامل هیجان و نشاط ، در حالی که شدت کم است احساسات مثبت شامل آرامش ، آرامش ، یا رضایت در مورد احساسات منفی ، احساسات شدید شامل عصبانیت ، اضطراب ، و ترس ، در حالی که احساسات با شدت کم شامل غم ، بی حوصلگی ، و خستگی

به راحتی می توان دید که چگونه احساسات منفی با شدت زیاد مورد پسند قرار می گیرند عصبانیت می تواند طاقت فرسا باشد چیزی که ما چندان به آن فکر نمی کنیم این واقعیت است که شدت آن زیاد است مثبت احساسات نیز طاقت فرسا هستند ، البته به طریقی که بسیار متفاوت به نظر می رسند.

احساسات با شدت بالا باعث می شوند که بعد از آن سقوط کنید

اگر شما’وقتی هیجان یا شادی زیادی را تجربه می کنید ، این احساسات برای همیشه دوام نمی آورند ، و هنگامی که ناپدید می شوند ، فاجعه بعدی رخ می دهد.

مثل سپالی نوشتن:

هیجان ، حتی وقتی سرگرم کننده است ، شامل چیزی است که روانشناسان آن را “برانگیختگی فیزیولوژیکی” می نامند – فعال سازی سیستم دلسوزانه ما (مبارزه یا گریز). احساسات مثبت با شدت بالا شامل برانگیختگی فیزیولوژیکی مشابه احساسات منفی شدید مانند اضطراب یا عصبانیت است. ضربان قلب ما افزایش می یابد ، غدد عرق ما فعال می شوند و ما به راحتی شوکه می شویم. از آنجا که واکنش استرس بدن را فعال می کند ، هیجان می تواند سیستم ما را در صورت طولانی مدت حفظ کند – استرس مزمن ایمنی ، حافظه و دامنه توجه ما را به خطر می اندازد. به عبارت دیگر ، شدت زیاد – اعم از حالات منفی مانند اضطراب یا حالات مثبت مانند هیجان – برای بدن مفید است.

برخی افراد مستعد احساسات شدیدتر هستند

تقریباً 15-20٪ افراد بسیار حساس هستندکه تا حدی به این معنی است که آنها احساسات را شدیدتر از دیگران تجربه می کنند. اینها افرادی هستند که وقتی خوشحال می شوند ، خوشحال می شوند واقعا آنها خوشحال و وقتی ناراحت هستند ، آنهاتو قابل تسلی نیستی با گذر از فراز و نشیب های زندگی ، شدت بیشتر آنها را بیشتر از سایرین در برابر خستگی آسیب پذیر می کند.

حتی برای افرادی که حساسیت چندانی ندارند ، مطمئناً شرایطی پیش خواهد آمد که به راحتی می توان با احساسات قوی هماهنگ شد ، خواه احساس غالب هیجان باشد. یا اضطراب شدید برای بسیاری از ما ، سال گذشته منبع اضطراب بزرگی بوده است ، که شامل افرادی می شود که معمولاً حتی در زمانهای عادی تر نیز هستند.

تعادل احساسی کلیدی است

این استn ‘به این معنا که هرگز نباید احساسات قوی را تجربه کنیم. تنوع احساسی یکی از جنبه های اساسی زندگی است که به عمق و غنای مورد نیاز ما می افزاید. اما ما چطور؟ باید تعادل را در نظر داشته باشید روزهای هیجان انگیز و همچنین روزهایی خواهد بود که استرس و اضطراب شما را در دوران سخت پیش می برد ، اما احساسات دیگری با شدت کمتر وجود دارد که در بسیاری از موقعیت های دیگر به ما کمک می کند. بدون مالیات بی مورد به بدن خود

کلید مدیریت احساسات بدون سوختن تعادل است برای مقابله با استرس احساسات شدید ، با وقت گذاشتن برای فعالیتهای آرام تر ، آنهایی که منجر به احساساتی مانند رضایت یا آرامش

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir