[ad_1]

کودک خوشحال می خورد

عکس: جورج نواکوف (شاتر استوک)

با توجه به الف گزارش کنگره امروزه بسیاری از غذاهای کودک حاوی مقادیر زیادی آرسنیک ، کادمیوم ، جیوه و سرب هستند. این یک مشکل جدید نیست؛ نوزادان سالم آینده های روشن منتشر شد گزارش با یافته های مشابه در سال 2019 و FDA هشدارهایی برای آرسنیک در غلات برنج ، مانند این یکی ما در سال 2016 گزارش دادیم

خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می تواند تماس کودک شما با این فلزات سمی ناشی از مواد غذایی را محدود کند. Healthy Babies Bright Futures پنج روش برای انجام این کار ارائه می دهد – و سه مورد از آنها بر روی جلوگیری از برنج تمرکز دارند.

برنج تمایل دارد که آرسنیک طبیعی را از خاکی که در آن پرورش داده شده جذب کند. خرید برنج ارگانیک تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد؛ سطح بالایی از آرسنیک می تواند در هر دو برنج ارگانیک و معمول رشد کند. در بعضی از مناطق جهان ، خاک حاوی آرسنیک بیش از مناطق دیگر است. برنج باسماتی که در کالیفرنیا ، هند و پاکستان کشت می شود کمترین میزان را دارد. آرسنیک برنج سفید کمتر از قهوه ای است. و جوشاندن برنج در آب اضافی ، سپس ریختن مقدار اضافی ، مقداری از آرسنیک را از بین می برد.

بنابراین ، اگر کار دیگری انجام نمی دهید ، برنج موجود در غذاهای کودک را بررسی کنید (از جمله شربت برنج قهوه ای ارگانیک که به عنوان شیرین کننده در بسیاری از میان وعده های “سالم” استفاده می شود). مقادیر کم لزوماً مشکلی ایجاد نمی کند ، اما سعی کنید از تغذیه کودک با رژیم پایدار دانه های برنج ، توده های برنج و بیسکویت های برنج خودداری کنید.

آنجا هستند توصیه ها از نوزادان سالم آینده روشن:

  • به جای تنقلاتی که با برنج درست می شود، میان وعده های بسته بندی شده بدون برنج را انتخاب کنید یا غذاهای دیگری را برای خوردن صبحانه مانند پوره سیب ، موز و پنیر به کودک بدهید. (صبحانه در بچه های کوچک مسئله مهمی نبود ، بنابراین ما آنها را با Cheerios مشغول کردیم.)
  • به جای غلات برنج، غلات را برای نوزادان تهیه شده با جو دوسر یا سایر غلات انتخاب کنید. شما به هیچ وجه نیازی به تغذیه غلات برای کودک خود ندارید ، اما متخصصان اطفال اغلب آن را به دلیل غنی سازی با آهن توصیه می کنند. کودک شما ممکن است در غذاهای دیگر مانند گوشت آهن دریافت کند.
  • به جای خلال دندان، سعی کنید یک موز یخ زده به کودک بدهید یا امتحان کنید کلاسیک های دیگر مانند اسباب بازی های دندانی یا حوله خیس خورده و یخ زده.
  • به جای آب میوه، بگذارید بچه ها آب بنوشند. آب سیب ، گلابی و انگور معمولاً حاوی مقادیر بالاتری از فلزات سمی و متخصصان اطفال هستند در حال حاضر توصیه می شود که کودکان خردسال نوشیدن نه بیش از نصف لیوان آب در روز.
  • به جای هویج و سیب زمینی شیرین، به کودکان انواع سبزیجات را خوراک دهید. آنها غذای کودک را با هویج و سیب زمینی شیرین نشان دادند سطح بالاتری از سرب و کادمیوم در نوزادان سالم آینده روشن تست ها باز هم می گویم ، این سبزیجات به مقدار کم خوب هستند ، اما همچنین به عنوان طعم دهنده های محبوب و مورد علاقه کودکان قرار دارند. در عوض ، برای تنوع تلاش کنید.

گرچه این نکات به شما کمک خواهند کرد ، اما در نهایت نیاز به تغییر بیشتری است. گزارش کنگره استدلال می کند که شرکت ها باید ملزم به آزمایش محصولات نهایی (نه فقط محصولات خود) شوند مواد تشکیل دهنده جداگانه) برای این فلزات سمی و اینکه FDA باید محدودیت هایی را برای میزان وجود آن تعیین کند. در این گزارش در حال حاضر محدودیت هایی در مورد برخی از محصولات دیگر مانند آب وجود دارد:

این نتایج چندین برابر بیشتر از حد مجاز مقررات موجود برای سایر محصولات است. به عنوان مثال ، سازمان غذا و دارو حداکثر میزان آب بطری 10 ppb آرسنیک معدنی ، 5 ppb سرب و 5 ppb کادمیوم را تعیین کرده و سازمان حفاظت محیط زیست میزان مجاز جیوه در آب آشامیدنی را به میزان ppb 2 محدود کرده است. نتایج آزمایش برای غذاهای کودک و مواد تشکیل دهنده آنها این سطح را تحت الشعاع قرار می دهد: از جمله نتایج تا 91 برابر سطح آرسنیک ، تا 177 برابر سطح سرب ، تا 69 برابر سطح کادمیوم و تا 5 برابر سطح جیوه.

گزارش کنگره نیز توصیه می کند FDA تولیدکنندگان غذای کودک را ملزم می کند تا مقدار این فلزات موجود در غذاها را برچسب گذاری کرده و موادی مانند آرد برنج را که غالباً فلزات سمی زیادی دارند ، حذف کند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir