[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان

عکس: ساندر ون در ورف (Shutterstock)

اندوه یک است پاسخ طبیعی به از دست دادن، از مرگ یکی از عزیزان تا شکستن ازدواج ، ثبات ناگهانی مالی یا پایان دوستی. با ناراحتی ، افراد تمایل دارند طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنند – از عصبانیت تا احساس گناه تا غم – که همه آنها طبیعی هستند و غلبه بر آنها زمان بر است.

علت هر چه باشد ، غلبه بر اندوه دشوار است. اما نوع خاصی از اندوه معروف به عذاب بی قانون، می تواند چالش خاصی برای غلبه بر آن باشد. غم بی رحمانه نیز به عنوان غم پنهان نامیده می شود ، به از دست دادن اشاره می کند که توسط دیگران به حداقل می رسد ، به رسمیت شناخته نمی شود و یا بد فهمیده می شود ، که می تواند باعث شود افراد در زمانی که بیشترین حمایت را دارند ، احساس انزوا و تنهایی کنند.

امیلی سیمونیان ، متخصص درمان ازدواج و خانواده دارای مجوز می گوید: “این باور که شخص دیگری می تواند احساسات اساسی شما را درک کند ، غم را پیچیده تر می کند و باعث می شود کمتر احساس انزوا کنید.” رشد می کند.

نمونه هایی از اندوه بی قانون شامل از دست دادن یک رابطه شخصی است که دیگران از وجود آن مطلع نبودند ، مانند LGBTQIA + فردی که شریک خود را از دست داده اما در بیرون از خانه احساس امنیت نمی کند. از دست دادن “کوچکتر” نسبت به دیگران ، مانند مرگ حیوان خانگی یا مشکل سلامتی ؛ از دست دادن با انگ ، مانند ناباروری یا مرگ در اثر خودکشی ؛ محرومیت از عزاداری ، مانند مرگ شریک سابق ؛ یا اندوهی که از هنجارهای اجتماعی پیروی نمی کند ، مانند عصبانیت یا ترک کار.

اگر مردم یا غم شخص را درک نکنند یا به طور فعال کاهش دهند ، پردازش این احساسات بسیار دشوارتر می شود و حتی می تواند فرد را در مورد اعتبار احساسات خود شک کند.

اگر شما یا کسی که به آن علاقه دارید این نوع غم را تجربه می کنید ، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

بدانید که احساسات شما معتبر است

حتی اگر از دست دادن شما توسط دیگران به خوبی درک نشود ، احساسات شما را کمتر معتبر نمی کند. اگر ناراحت هستید ، اولین قدم این است که بپذیرید آنچه احساس می کنید معتبر و طبیعی است. این است اولین قدم برای درمانبه

دیگران را که درک می کنند پیدا کنید

حتی اگر اکثر مردم غم و اندوه شما را درک نکنند ، باز هم افرادی هستند که آن را درک می کنند. این ممکن است شامل خانواده و دوستان باشد که ممکن است تصوری از از دست دادن شما داشته باشند و مایل به گوش دادن باشند ، یا می توان آن را در قالب گروه های پشتیبانی محلی و آنلاین ، با افرادی که ممکن است از دست دادن مشابهی را تجربه کنند ، پیدا کنید.

سیمونیان گفت: “داشتن حمایت عاطفی شخص دیگر به شما کمک می کند احساس شنیده شدن ، تأیید ، درک و حتی حواستان پرت شود ، که می تواند یک ابزار مقابله ای ضروری برای استراحت به شما باشد.”

به ریشه غم خود برسید

در حالی که شما غمت را برطرف کن، از بین نمی رود با هر فقدان و اندوهی که دارید ، سعی کنید راهی برای شناسایی احساسات خود پیدا کنید تا بتوانید آنها را پردازش کنید. اگر دیگران متوجه نشوند ، یا اگر جامعه اندوه شما را معتبر تشخیص ندهد ، این امر می تواند بسیار دشوار باشد ، اما انجام این کار همچنان مهم است. احساسات حل نشده راهی برای برگشتن دیرتر دارند.

مراسم عزاداری خود را برای عزاداری از دست دادن خود ایجاد کنید

مناسک به مردم کمک می کند بسته شدن را پیدا کنیدبه به همین دلیل است که ما مراسم تشییع جنازه داریم – تا بتوانیم به زندگی یک فرد احترام بگذاریم و همچنین نتیجه ای را برای عزیزانش ارائه دهیم. با این حال ، مراسم نباید بزرگ یا عمومی باشد. اگر در کنترل غم و اندوه خود مشکل دارید ، این می تواند به شما کمک کند تا مراسم شخصی خود را ایجاد کنید ، یکی از اهمیتهای شخصی.

این آیین صحیح متفاوت خواهد بود با توجه به ترجیحات شخصی شما و ماهیت از دست دادن شما ، و پیدا کردن مورد مناسب می تواند کمی آزمایش و خطا داشته باشد. زمان و مکانی را انتخاب کنید که تنها زمانی را به شما بدهد که بتوانید میزان کامل از دست دادن خود را احساس کنید. به عنوان مثال ، می توانید از مکانی دیدن کنید که یا برای از دست دادن شما اهمیت احساسی دارد یا آرامش خاطر مورد نیاز شما را ارائه می دهد. بخش مهم این است که این زمان را به افتخار خود از دست بدهید.

از کمک مورد نیاز خود درخواست کنید

حتی اگر عزیزان شما درک کاملی نداشته باشند ، باز هم باید بخواهند از شما حمایت کنند. برای کمک به آنها در انجام این کار ، مهم است که به آنچه نیاز دارید فکر کنید و آن را درخواست کنید.

سیمونیان گفت: “سعی کنید بر درک آنچه از دیگران در این مدت می خواهید تمرکز کنید.” “اجازه دهید دیگران به شیوه خود از شما حمایت کنند و به آنها اطلاع دهید که به طور خاص به چه چیزی نیاز دارید.”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir