[ad_1]

بهبودی از تروما ، مهم نیست که چه موقع اتفاق می افتد. با این حال ، اگر بدبختی ها در دوران کودکی رخ دهد ، غلبه بر این می تواند بسیار دشوار باشد. بر خلاف بزرگسالان ، کودکان کنترل بسیار کمی بر محیط اطراف خود دارند. اگر کودکی در خانه ای سوء استفاده می کند ، توانایی او برای دور شدن از آن محیط بسیار محدود است ، در حالی که یک فرد بزرگسال معمولاً منابع عاطفی و مالی بیشتری برای فرار دارد.

در همین حال ، کودکان هنوز در حال یادگیری نحوه روابط سالم و نحوه برخورد با شرایط دشوار هستند. اگر کودکی در خانواده ای رشد کند که رفتارهای توهین آمیز در آنها عادی است ، می تواند درک او را از آنچه در یک رابطه وجود دارد و چه چیزی غیرقابل قبول است ، مخدوش کند. حتی هنگامی که ضربه غیرقابل اجتناب است ، مانند مرگ در خانواده یا بیماری جدی یکی از اعضای خانواده ، کودکان هنوز مهارت های مقابله ای خود را توسعه می دهند و رسیدگی به آنچه اتفاق افتاده را برای آنها بسیار دشوار می کند.

بنابراین چگونه بزرگسالانی که در دوران کودکی خود با مشکلات روبرو شده اند ، اکنون که بزرگ شده اند چگونه می توانند با این ضربه کنار بیایند؟

چگونه می توان آسیب های دوران کودکی خود را اندازه گیری کرد

این تجربیات نامطلوب دوران کودکی آزمایش (ACE) معیاری از آسیب های دوران کودکی است. این آزمون به خودی خود کوتاه است – فقط ده س –ال – و در مورد مشکلات فزاینده خانواده ، از جمله سوء استفاده جسمی یا جنسی ، بی توجهی و اعضای خانواده که با سلامت روانی یا سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند ، سوالاتی می پرسد.

هرچه امتیاز بالاتر باشد ، احتمال انجام چنین کاری بیشتر است مشکلات مزمن بهداشتی را در بزرگسالی ایجاد کنیدمانند اضطراب ، افسردگی ، دیابت ، آسم ، سرطان ، چاقی ، بیماری عروق کرونر قلب و سوء مصرف مواد. افرادی که نمره 4 یا بالاتر دارند در مقایسه با افرادی که ناراحتی دوران کودکی را تجربه نکرده اند ، به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر هستند.

اگر نمره ACE بالایی دارید ، دانستن این که این تجربیات اولیه می تواند تأثیر منفی بر سلامتی و رفاه شما در بزرگسالی داشته باشد می تواند بسیار دلهره آور باشد. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که نمره ACE شما تنها یک است نشانگر آنچه تجربه کرده اید هیچ تضمینی برای آینده شما نخواهد بود.

Genevieve Rivera ، مدیر عامل شرکت ، می گوید: “فقط به این دلیل که شخص چندین ACE را تجربه کرده است لزوما به این معنی نیست که مشکلات بعدی اجتناب ناپذیر هستند ، بلکه آنها را مستعد می کند.” SPCC آمریکایی، یک سازمان غیر انتفاعی که به آموزش والدین و جلوگیری از خشونت علیه کودکان اختصاص داده شده است. “ما استراتژی ها ، شیوه ها ، ابزارها و روال هایی داریم که می تواند به ما در تنظیم مجدد مغز و بدن کمک کند.”

با درخواست کمک حرفه ای شروع کنید

ملیسا گلدبرگ مینتس ، روانشناس بالینی و بنیانگذار روانشناسی پایه امن ، PLLCبه این کاری است که می توانید به صورت پیشگیرانه انجام دهید. ”

افرادی که نمرات ACE بالایی دارند بیشتر در معرض مشکلاتی مانند PTSD ، اضطراب ، افسردگی ، سوء مصرف مواد ، خشم و افکار خودکشی هستند. به همین دلیل ضروری است که در جستجوی سلامت روانی مورد نیاز خود پیشقدم باشید. ریورا می گوید: “واقعاً مهم است که یک متخصص در گوشه خود داشته باشید تا به شما در عبور از این مشکل کمک کند.”

درخواست کمک اغلب اولین و مهمترین گام برای غلبه بر پیامدهای درازمدت مشکلات کودکان است و می تواند به عنوان پایه ای برای ایجاد یک زندگی سالم و عملکردی عمل کند.

یاد بگیرید که روابط سالم را بشناسید و توسعه دهید

گلدبرگ مینتز گفت: “این رابطه بهترین دارویی است که ما داریم.” اگر کودکی که دچار پریشانی می شود ، رابطه ای گرم و محبت آمیز – اعم از والدین ، ​​پدربزرگ و مادربزرگ ، یا مراقب – را تجربه کند ، این امر اغلب یک محافظ محافظ در برابر ایجاد مشکلات بعدی در زندگی ایجاد می کند. او می گوید: “بهترین راهی که می دانیم چگونه با درد عاطفی کنار بیاییم این است که با افرادی ارتباط برقرار کنیم که احساس می کنیم به آنها وابسته ایم.”

با این حال ، بزرگسالانی که در دوران کودکی رابطه محبت آمیزی را تجربه نکرده اند ، می توانند در سالهای آینده در ایجاد روابط سالم کار کنند ، که می تواند از برخی از این پیامدها جلوگیری کند. انسان موجودی اجتماعی است. ما مشتاق یک رابطه هستیم و اگر به آن نرسیم ، سلامت روحی و جسمی ما ممکن است آسیب ببیند. ایجاد درک درباره اینکه روابط سالم چگونه به نظر می رسد و مرزها و انتظارات در این روابط چگونه باید باشد ، کلیدی است.

رفاه جسمی و روحی خود را در اولویت قرار دهید

با توجه به این که مشکلات دوران کودکی می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی مزمن در زندگی شود ، چه جسمی و چه روحی ، تمرکز بر مراقبت از سلامت جسمی و روحی شما بسیار مهم است.

گلدبرگ مینتز می گوید: “شما می خواهید مطمئن شوید که نیازهای اولیه شما برآورده شده است.” این شامل خواب کافی ، ورزش منظم ، حفظ رژیم غذایی سالم و برقراری ارتباط با دیگران است. اگر نیازهای اولیه خود را برآورده نکنید ، در برابر این نتایج ضعیف آسیب پذیرتر خواهید بود. ”

این می تواند یک چالش باشد ، به خصوص به این دلیل که شرایطی مانند افسردگی و اضطراب خوابیدن یا ورزش کافی را دشوار می کند ، هرچه بیشتر روی سلامت جسمی و روحی خود تمرکز کنید ، بهتر است.

تاب آوری خود را تقویت کنید

پایداری عبارت است از توانایی بهبود سریع از یک فاجعه. برخی از کودکانی که مشکل دارند قادر به ایجاد انعطاف پذیری هستند ، در حالی که برخی دیگر از آنها سخت تر هستند. ریورا می گوید: “تحقیقات نشان می دهد که حتی والدین حمایتی در زندگی کودک راه زیادی برای کمک به آنها در ایجاد این تاب آوری در پیش دارند.”

با این حال ، برای کسانی که در دوران کودکی برای ایجاد تاب آوری تلاش می کنند ، هنوز می توان این مهارت ها را در بزرگسالی توسعه داد – و این به جستجوی کمک حرفه ای و تمرکز بر ایجاد این روابط سالم برمی گردد. وقتی این کارها را انجام می دهیم ، پایداری راهی برای توسعه طبیعی دارد.

ریورا می گوید: “همه ما انعطاف پذیری در خود داریم ، اما باید برای ساختن آن تلاش کنیم.” “تحقیقات در واقع نشان می دهد که بدن ما هنگامی که با روابط سالم احاطه شده ایم ، یک واکنش بیولوژیکی مثبت را تجربه می کند.”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir