[ad_1]

در مواقع دشوار ، ما اغلب خود را در انجام یک احساس واحد و غالب شکست می دهیم ، حتی وقتی احساسی دیگر منطقی تر باشد. به عنوان مثال ، احساسات پیش فرض شما ممکن است اضطرابی باشد که در طول استرس احساس خواهید کرد ، حتی اگر پاسخ احساسی مناسب تری شامل عصبانیت ، ناراحتی یا ناامیدی باشد.

او گفت که این سبک احساسی غالب شماست دکتر آلیس بویس، نویسنده کتاب “ابزاری برای داشتن ذهن سالم،” که در مقاله اخیر او در روانشناسی امروز نوشتبه در طول استرس ، “احساس غالب” احساسی است که ما به طور پیش فرض بر آن غلبه می کنیم و اغلب به نحوه تفسیر و واکنش ما نسبت به موقعیت ها مربوط می شود. با بازگشت به مثال اضطراب ، واکنش شما ممکن است به دلیل تمایل به سرزنش خود در موقعیت ها باشد. اگر احساس غالب شما عصبانیت است ، ممکن است به دلیل تمایل به تصور این باشد که دیگران سعی می کنند به شما صدمه بزنند.

چرا توانایی احساس تعدادی از احساسات مهم است

به طور پیش فرض ، ما احساسات غالب خود را داریم ، زیرا این را می دانیم و آنچه برای ما بیشتر آشنا است. با این حال ، مهم است که بتوانید تعدادی از احساسات را تجربه کنید ، زیرا این اغلب کلید یک زندگی سالم تر و شادتر است.

یکی از راه های تفکر در مورد احساسات این است که همه احساسات مختلف را به عنوان چنین تصور کنید بخشی از یک اکوسیستم متعادلبه اجزای مختلف زیادی در یک اکوسیستم وجود دارد که همه آنها برای یک سیستم سالم مهم هستند. با این حال ، اگر این تعادل به هم بخورد و یک احساس به شدت غالب شود ، در این صورت سلامت کلی سیستم از تعادل خارج می شود.

مطالعات نشان می دهد افرادی که طیف گسترده ای از احساسات را تجربه می کنند ، تمایل به داشتن آن دارند سلامت روحی و جسمی بهترکه شامل سطوح پایین تری از افسردگی می شود. یکی از دلایل احتمالی این است که ترکیبی از احساسات ، حتی اگر منفی باشند ، می تواند از تسلط کامل بر احساسات جلوگیری کند.

دو راه برای کاهش احساسات غالب خود

احساس بیش از حد احساس خسته کننده است و می تواند شما را خسته کند. به گفته بویس ، دو گزینه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از احساسات غالب خود جدا شوید.

اولین گزینه این است که سایر تفاسیر احتمالی از وضعیت را در نظر بگیریم. همانطور که بویس اشاره می کند ، احساس غالب او اضطراب است ، جایی که معمولاً خود را سرزنش می کند. با این حال ، هنگامی که او سرعت خود را کاهش می دهد و وضعیت را ارزیابی می کند ، سعی می کند دلایل دیگری را برای آنچه در حال رخ دادن است در نظر بگیرد ، این باعث می شود احساسات دیگر او ظاهر شوند.

گزینه دوم تمرکز بر احساسات آرام تر است ، آنهایی که توسط احساسات غالب شما غرق شده اند. “اگر احساسات کوچکتر خود را تنظیم کنم ، بیشتر احساس می شود” بویس نوشتبه این احساسات دیگر می تواند به شما در یافتن راه حل های مختلف برای مشکل شما کمک کند ، در عین حال به شما کمک می کند تا دیدگاه متعادل تری داشته باشید.

همانطور که بویس اشاره می کند ، این استراتژی ها برای از بین بردن احساسات غالب شما می تواند مزایای مثبت زیادی داشته باشد. این شامل احساس تسکین ، افزایش خلاقیت ، شناسایی راه های جدید برای حل مشکلات و ایجاد انگیزه در شما برای امتحان روش های جایگزین است که در غیر این صورت فکر نمی کردید.

همانطور که بویس در مورد احساس این احساسات دیگر اشاره می کند ، “خوب است اگر احساسات غالب شما احساس اضطراب و شاید کمی در دریا ایجاد کند. ممکن است احساس اضطراب کنید و همچنان از آن سود ببرید. ”

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir