[ad_1]

مردی با کت و ماسک چرمی در حالی که سوار قطار است از روی پنجره به بیرون نگاه می کند

عکس: ماریا اسبیتووا (Shutterstock)

قرار بود واکسن به این معنی باشد که ایالات متحده آمریکا را ترک کرده است بزرگترین عمق کووید-19 همه گیری پشت سر، اما برای بسیاری از ما به سختی احساس می کنیم که از جنگل بیرون آمده ایم.

علاوه بر تهدید فزاینده نوع بسیار مسری دلتا و به ترتیب بازگشت دستورات برای ماسک های داخلی، کند وجود دارد-پیامدهای سوزاننده اجتماعی ، عاطفی و روانی ناشی از در 15 ماه گذشته برای مقابله با. این بدان معناست که در حالی که ما به مواردی مانند مهمانی ها ، سفرهای هوایی و بقیه زندگی خود خارج از حباب های قفل شده خود باز می گردیم ، می تواند یک تجربه شاد باشد ، همچنین می تواند شگفت انگیز باشد..

آنا سیل ، مجری و بنیانگذار WNYC’s می گوید: “به طور غیرحرفه ای ، من فکر می کنم مردم واقعا خسته شده اند.” مرگ ، رابطه جنسی و پول پادکست ، و نویسنده کتاب بیایید در مورد مسائل سخت صحبت کنیم. “ایده دوبارهشروع ، راه اندازی مجددظاهر شدن –یک حس کلی پیش بینی و فشار برای بازگشت به آنجا وجود دارد و مرزهای سطح انرژی و همچنین علاقه خود را پیش می برید. “

برای بسیاری ، شلاق دوباره کاملاین گذشته را باز کن تابستان ممکن است یک لایه درگیری داخلی را اضافه کرده باشد. آماندا وایت ، بنیانگذار و مدیر بالینی Therapy for Women in Philadelphia ، می گوید: “من فکر می کنم بسیاری از مردم تقریباً احساس سوختگی می کنند زیرا ما فقط جلو می رویم و طوری رفتار می کنیم که انگار چنین اتفاقی نیفتاده است.” “و خیلی چیزها تغییر کرده است.”

این که آیا با اندوه ، تغییر روابط یا مشکل در یافتن تعادل جدید پس از مدت ها ترس ، انزوا و انسداد دست و پنجه نرم می کنید ، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است. بدون افزودن به سطح استرس فعلی خود به این فرآیند نزدیک شوید.

عادات خود را ارزیابی کنید – و به آرامی شروع کنید

از کار تا ورزش تا ارتباطات ، فعالیتهای معمول تقریباً همه افراد tدر سال گذشته واژگون شد ، الفو روند بازیابی “حالت عادی جدید” می تواند مانند شروع از ابتدا باشد. به جای اتخاذ رویکرد تهاجمی “همه یا هیچ” ، متخصصان توصیه می کنند که از آن استفاده کنند خیلی آرومه

وایت گفت: “من فکر می کنم اهداف کوچک و محکم واقعاً دست کم گرفته می شوند.” “توصیه من این است که تمرین کنید چند کار را که دوست داشتید با ذهن باز انجام دهید ، به جای اینکه هر شب در آخر هفته وسایل خود را جمع کنید. آزمایش و امتحان کردن موارد ، در حالی که برای احساسات خود جایی در نظر می گیرید ، به شما کمک می کند تا در این روند جهت گیری کنید تا دچار سوختگی نشویم. “

وایت افزود: “من دیده ام که مردم برای انجام هر کاری عجله می کنند و من آن را توصیه نمی کنم. من فکر نمی کنم ما همان تحمل قبلی را داشته باشیم و این چیزی است که باید بازسازی شود. “

از بسیاری جهات ، این زمان مناسبی است که در نظر بگیرید کدام قسمت از زندگی خود را قبل از همه گیری می خواهید تجدید نظر کنید.ادغام و که دوست دارید آن را تکرار کنیدقدردانی.

“با COVID و انسداد ، محیط ما تغییر کرده است ، بنابراین عادات ما تغییر کرده است ، و اکنون ، با بازگشت به عقب ، مردم مایل خواهند بود که عادات خود را ، چه خوب و چه بد ، تجدید کنند.“، می گوید B.J. فاگ ، دانشمند رفتاری استانفورد و نویسنده عادت های کوچک “بنشینید و عاداتی را که قبلاً داشتید ذکر کرده و لیست کنید و تصمیم بگیرید که کدامیک را دوست دارید بازگردانید. شاید با سه مورد از آنها شروع کنید و آنها را در روال جدید خود دوباره طراحی کنید. “

Fogg حداکثر سهولت هر عادت را ارائه می دهد ، خواه 10 دقیقه به جای یک ساعت کار کند یا چند نسخه جدید مورد نظر خود را آزمایش کنید روتین قبل از انتخاب کردن بر روی موردی که بیشتر دوست دارید و خواهید بود بیشتر تمایل به پایبندی دارد.

برعکس ، این لحظه می تواند فرصتی برای شما باشد سرانجام از مدلهای قدیمی بیرون می آید

فاگ می گوید: “شاید شما اکنون به سر کار خود باز می گردید و به یک مهمانی کوکتلی دعوت شده اید و نمی خواهید به آن برگردید.” برای این سناریو برنامه بازی داشته باشید و چیزی درست بگویید ، به عنوان مثال ، “در طول بیماری همه گیر ، نحوه انجام کارها را تغییر دادم ، می توانستم بیایم اما مشروب نمی خورم ، یا دوست دارم بیرون بروم” با شما ، اما نه در این نوع تنظیمات “

فاگ می افزاید: “سعی کنید و انتظار نداشته باشید که کامل باشید. نکته این است که شما ممکن است کمی ترسیده و عجیب باشید زیرا قبلاً هرگز اینجا نبوده اید ، اما اکنون زمان خوبی برای کنترل عادات خود است. “

با بدن خود کار کنید نه علیه آن

حتی اگر با سلامتی خود از بیماری همه گیر خارج شده اید دست نخورده ، بدن شما دقیقاً مانند دو سال پیش احساس نمی کند یا کار نمی کند و برای بسیاری از افراد در حال حرکت است تغییرات صورت گرفته است لود شده.

کریسی کینگ ، مربی تناسب اندام و قدرت و خالق پروژه آزادی پروژه ، می گوید: “ترس های زیادی وجود دارد که جهان دوباره باز می شود.” “مردم همیشه احساس بیش از حد می کننددر تابستان و دوباره به بدن آنها حساس استظاهر شدن و دیدن افرادی که مدتهاست آنها را ندیده اید یا در آوردن لباس های تابستانی که دیگر مناسب نیستند –همه ترس هایی که مردم تجربه می کنند با همه گیری تشدید شده است. “

به گفته کارشناسان ، به جای اینکه خود را در رژیم غذایی شدید یا رژیم ورزشی جدید قرار دهید ، روی راه هایی تمرکز کنید که به بدن شما کمک می کند بعد از یک دوره طولانی استرس احساس بهتری داشته باشد.

کینگ گفت: “من فکر می کنم نکته اصلی این است که بگوییم:” من بیدار می شوم و به آنچه بدن من امروز نیاز دارد گوش می دهم. ” “شما می توانید یک برنامه داشته باشید ، اما می توانید هر روز از خواب بیدار شوید و به حرف خود گوش دهید. اگر بدن شما استراحت می خواهد ، اجازه دهید این انعطاف پذیری به آنچه واقعاً احساس خوبی دارد ، تکیه کند. “

و به جای دعوا با یک شلوارک خیلی تنگ که انتظار می رود دوباره با آن تناسب داشته باشید ، کینگ پیشنهاد می کند لباس های جدید متناسب با اندام فعلی شما بخرد و دوبارهفرمول فرض فرهنگی که بدن هرگز تغییر نمی کند و نوسان نمی کند.

کینگ می گوید: “بدن تغییر می کند و رابطه ما با بدن ما هر روز تغییر می کند.” “من همیشه بر این نکته متمرکز هستم که چگونه می توانم در این لحظه شفقت نشان دهم و با خودم به شیوه ای که بهترین دوست خود می گویم صحبت کنم.

با مردم خود صحبت کنید

اگر از یک قفل خارج شده اید با این احساس واضح که بسیاری از نزدیکترین روابط شما دقیقاً همان جایی نیست که آنها را ترک کرده اید ، از تنهایی دور هستید. برای بازگشت به همان صفحه با افرادی که به آنها اهمیت می دهید ، ارتباط مستقیم و دلسوزانه کلیدی است.

آن فریدمن می گوید: “بگویید که نیت خوبی دارید و می خواهید ارتباط خود را حفظ کنید.” میزبان مشترک از بر با دوست دخترت تماس بگیر پادکست و نویسنده مشترک دوستی عالی: نحوه رفتار نزدیک ما با دوست و همراه آمیناتو سو. “و با صراحت و شفافیت رهبری کنید ، حتی اگر نمی توانید به طور کامل این احساس را نام ببرید. این در مورد ریسک احساسی است تا به شخص مورد علاقه خود اجازه دهید بفهمد واقعاً چه اتفاقی برای شما می افتد. “

این ممکن است به نظر برسد که مکالمه ای را در مورد موضوعاتی که بین شما دو نفر در طول یک بیماری همه گیر بحث برانگیز شده است (مانند روش های بسیار متفاوت در مورد ایمنی) ، بررسی دوستی که ممکن است درگیر مشکل باشد یا آشکارا صحبت خود را به اشتراک بگذارید. مبارزات.

“من سعی می کنم هر آنچه که برایم اتفاق می افتد و جایی که احساس می کنم ناپایدار هستم را هدایت کنم ، و این نشانه ای از نوع مکالمه ای است که من مایلم داشته باشم – ما فقط نباید نحوه پیشرفت خود را با یکدیگر مقایسه کنیم.” فروش می گوید. “صحبت در این مورد همچنین به شما اجازه می دهد ، به عنوان مثال ، برای خلاص شدن از پاسخ متن ، برگردید و بگویید ، متأسفم ، من هنوز نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم!” “

اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید با یک دوست یا عزیزی که می توانید با او گفت و گو کنید شروع کنید ، یک بار دیگر شروع به کار کوچک کمک می کند. “من اغلب می گویم” من در مورد شما فکر می کردم ، حال شما چطور است “یا” شما درباره من فکر می کردید. ” “اگر من نشانه هایی داشته باشم که آنها تحت استرس بوده اند ، می توانم بگویم ،” من به آخرین باری که صحبت کردیم فکر می کردم و شما به این موضوع اشاره کردید ، چگونه کار می کند؟ ” “شما نشان می دهید که واقعاً اهمیت می دهید و آخرین باری را که آنها صحبت کردند ، بدون اینکه گفتند” متوجه شده ام به نظر می رسد که شما خوب عمل نمی کنید “گوش دادید. هیچ کس نمی خواهد این را در آن کلمات بشنود. “

بر موضوعات کوچکتر تمرکز کنید ، نه موارد جهانیپنجره ها همچنین می توانند در را برای مکالمات مفیدتر باز کنند.

فریدمن می گوید: “ارزش این را ندارد که از هر دوی شما انتظار داشته باشیم” فصل گذشته “را انجام داده و همه اتفاقاتی را که در 15 ماه گذشته رخ داده است خلاصه کنید.” “از جایی که اکنون هستید شروع کنید و با یکدیگر باز باشید. س questionsالات خاصی مانند بعد از ظهر آنها ، آنچه که آنها در حال حاضر تماشا می کنند ، کودکشان در تابستان امسال چه می کند. حفظ زمینه ها و ادامه پرسیدن سوالات از آنجا معمولاً موارد زیادی را در مورد چگونگی 15 ماه گذشته برای شما آشکار خواهد کرد.

به خود جای غم و استراحت بدهید

در زمانی که احساس فشار خارجی برای بازگشت به حالت عادی بسیار آسان است ، ثابت ترین چیزی که کارشناسان توصیه می کنند: خود و دیگران زمان و همدلی برای حضور در هر کجا که هستید اکنون.

وایت گفت: “در یک سال و نیم گذشته غم و اندوه زیادی وجود داشت.” “یا غم و اندوهی که ما در معنای سنتی به آن فکر می کنیم ، از دست دادن عزیزانمان ، یا چیزهای دیگری که از دست داده ایم ، چه فارغ التحصیلی از دبیرستان و چه تولد ، شما نمی توانید به همان شکل برگردید و جشن بگیرید. از دست دادن شغل ، از دست دادن دوستی ها ، حتی از دست دادن کسانی که قبل از همه گیری بودیم. “

گم شده بیرون از اجتماعات اجتماعی و مناسک که معمولاً به ما در مقابله با فقدان کمک می کند ، مبارزه با این احساسات را حتی دشوارتر کرده است.

وایت می گوید: “بودن با مردم راهی است که ما بارها غصه می خوریم و این واقعاً امکان پذیر نبود.” “فشار زیادی وجود دارد گذراندن یک تابستان شگفت انگیز و بازگشت به همه چیز ، اما خوب است که در حال حاضر ناراحت باشید و کاملاً آماده انجام مجدد آن نباشید. ”

تیوایت می گوید: برقراری ارتباط با عزیزان و گذراندن وقت در دفتر خاطرات می تواند به شما در شروع به پردازش این احساسات دشوار کمک کند. “هر کاری که می توانید برای کاهش سرعت و ارتباط با احساسات خود انجام دهید کمک خواهد کرد.

اگر امکانات لازم را دارید ، ممکن است زمان مناسبی برای جستجوی کمک حرفه ای باشد. وایت می گوید: “من معتقدم که بسیاری از ما می توانیم از این درمان سود ببریم و شما برای استفاده از آن نیازی به تشخیص ندارید.” “به عنوان یک قاعده کلی ، اگر سعی می کنید کارهایی را انجام دهید و نمی توانید آنها را انجام دهید ، این واقعاً مکان خوبی برای شروع با یک درمانگر است. آنها به شما کمک می کنند تا بفهمید چرا مشکل دارید و اقدامات کوچکتری را برای کمک به شما در پیشبرد پیدا خواهید کرد. “

مهم نیست که چقدر خودتان را تشویق می کنید تا با دنیای خارج شروع به کار کنید ، این بخشی از روند باز شدن مجدد خواهد بود و همچنین استراحت می کنیم ، خودمان را بررسی می کنیم و مکانی برای استراحت ایجاد می کنیم.

“من واقعاً موافقم که بدانم چگونه می توان در مواقع نیاز به مرخصی از کار مشغول شد.” فروش می گوید. “و همچنین به یاد داشته باشید که اگر مصرف انرژی باعث کاهش استرس یا سردردهای طولانی مدت شود ، مزایایی دارد. مواردی مانند یادآوری این نکته که خروج از خانه و ملاقات با افراد سالم است ، که به نظر می رسد چنین اتلاف انرژی زیادی است ، اما در بلندمدت باعث می شود احساس تنهایی کمتر کنم. “

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir