چگونه می توان سلامتی خود را پس از خوردن تعطیلات حفظ کرد


دونات

عکس: استودیو سوهو (شاتر استوک)

اعم از آب نبات هالووین ، هفته انتخابات یا یک شام شکرگذاری که در آینده برگزار می شود ، باید درمورد نحوه واکنش نشان دهیم وقتی ناگهان بیش از حد معمول غذا می خوریم. لازم نیست آن کالری ها را فوراً با ورزش بسوزانید یا به نوعی ثابت کنید که آنها را “برنده” کرده اید. فقط از غذا لذت ببرید و ادامه دهید.

قبل از اینکه در مورد چگونگی کنار آمدن با این تمایلات تصادفی صحبت کنیم ، می خواهم لحظه ای به آن اشاره کنم. بی نظمی پرخوری حالتی است که در آن پرخوری منجر به احساس گناه و سپس رژیم غذایی یا رفتار محدود کننده می شود. این یک چرخه است ، بنابراین رژیم منجر به پرخوری بیشتر می شود. اگر این اتفاق اغلب می افتد – مانند هفتگی – از متخصصان کمک بگیرید. درمان ممکن است شامل مکالمه درمانی ، مشاوره تغذیه ای و گاهی دارو باشد. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، چت کنید ، یک پیام کوتاه ارسال کنید یا با خط تلفن ملی انجمن اختلالات خوردن تماس بگیرید.

بقیه چطور؟ خوب ، وجود یک اختلال پرخوری ممکن است نشان دهد که محدود کردن غذا یا افزایش ورزش وسیله ای برای پرخوری نیست ، بلکه راهی برای آسیب بیشتر به سلامتی ما است.

تعداد کالری نباید زندگی شما را کنترل کند

شما باید خوب غذا بخورید زیرا خوب غذا خوردن سلامتی شما را حفظ می کند. شما باید ورزش کنید زیرا ورزش سلامتی شما را حفظ می کند. این دو چیز با هم مخالفتی ندارند. تغذیه مشکلی نیست که ورزش حل کند.

اما من کاملاً می فهمم که چرا ممکن است وسوسه شوید که اینگونه فکر کنید. به عنوان مثال ، این درست است که رژیم های لاغری با تغییر معادله ریاضی کار می کنند بین “کالری در” و “کالری خارج شده”.

همچنین نباید فراموش کنیم که تولیدکنندگان مواد غذایی پرکالری ایده سوزاندن مواد زیاده روی را ترویج می دهند ، زیرا این کار تقصیر را به گردن شما مصرف کننده می اندازد ، بدون اینکه فروش آنها اصلاً بدتر شود. من قبلاً در مورد چگونگی تولیدکنندگان میان وعده ای که مواضع خود را در مورد “تعادل” تکرار می کنند ، نوشته ام در مورد چگونگی افزایش خریدهای شیرینی آب نبات مشاوره دهید.

این زمینه آن کارتهای وحشتناک است که به شما می گویند چگونه یک لقمه غذا را بسوزانید. یک لیوان ریز به 15 دقیقه شنا نیاز دارد، آنها به ما گفتند حتی اگر این درست باشد ، آیا توصیه مفیدی است؟ جهنم ، این نمودارها به عنوان ابزاری وجود دارد که ما برای ترسیدن و احساس گناه از آن استفاده می کنیم. هیچ کس این نمودارها را برای برنامه ریزی تمرینات هفته خود بارگیری نمی کند. ما به سادگی از آنها برای از بین بردن مازوخیستی توانایی لذت بردن از ظرافت استفاده می کنیم.

واقعا در بدن شما چه می گذرد؟

بنابراین مسئله اینجاست. بله ، آب نبات کالری دارد. اما آیا می دانید چه کالری دیگری وجود دارد؟ کلم بروکلی سینه مرغ. برنج. شیرینی. همبرگر قهوه. همه چيز. آمریکایی متوسط حدود 2500 کالری در روز نیاز دارد. اگر پنج فنجان ریز با هر کالری 105 کالری بخورید ، این فقط 525 کالری است. 2000 یا بیشتر باقیمانده می تواند از منابع دیگر تأمین شود و همچنان یکنواخت خواهید شد.

به همین ترتیب: فقط شنا ، دویدن یا دوچرخه سواری نیست که کالری می سوزاند. بدن شما به طور مداوم از انرژی فقط برای وجود استفاده می کند. مطابق با این ماشین حسابیک فرد 150 پوندی در 15 دقیقه شنا 119 کالری می سوزاند ، اما شما فقط با نشستن و گفتگو در طی یک ساعت 102 کالری می سوزانید.

این دو واقعیت با هم ترکیب می شوند و یک نتیجه گیری تکان دهنده هستند: 100٪ امکان دارد که یک کالری سرشار از رضایت داشته باشید ، سپس فقط به طور معمول غذا بخورید و تجارت عادی خود را برای بقیه روز اداره کنید و کاملا خوب. بدون تمرین اضافی مورد نیاز است. در بسیاری از موارد ، یا حتی وقتی که کالری به دست می آید ، شکسته می شوید یا اینکه نزدیکتر می شوید.

بدترین حالت

بسیار خوب ، اما اگر آب نبات زیادی داشته باشید (یا آبجو ، پای یا هر چیز دیگری) و مطمئناً می دانید که خیلی بیشتر از سوزاندن خود غذا خورده اید ، چه می کنید؟ اگر شما دانستن که شما 3000 کالری خوردید و فقط 2000 سوزانده اید؟

توانایی سازگاری بدن خود را دست کم نگیرید: این احتمال وجود دارد که اگر شب گذشته یک تن غذا خوردید ، امروز ممکن است کمی گرسنه باشید. اگر عادت داشته باشید هر لقمه آخر را دنبال کنید این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما افرادی که عمدا غذا نمی خورند هنوز هم می توانند وزن خود را با گذشت زمان حفظ کنند. بدن ما به گونه ای چیزها را می فهمید.

و از آنجا که فقط یک روز است ، اوضاع تراز می شود. فرض کنید شما آن 1000 کالری اضافی را خورده اید و بدن شما چیز دیگری را تنظیم نکرده است. شما با خوردن 2000 و سوختن هر روز 2000 زندگی خود را ادامه دادید. میزان کالری دریافتی شما در ماه فقط به 2،033 کالری در روز می رسد که کمی بالاتر از حد نرمال است.

وحشت نکنید

بنابراین اگر در یک روز مشخص بیش از آنچه انتظار داشتید غذا خوردید ، وحشت نکن. لازم نیست در این مورد احساس گناه کنید و نیازی نیست که بلافاصله آن را بسوزانید.

در عوض: ساده خودتان را به یک گه سالم سالم تبدیل کنید. غذا بخور ورزش زیرا بدن ما بهتر کار می کند وقتی مرتب آنها را جابجا می کنم مال ما ذهن ها هنگام ورزش حتی بهتر عمل می کند. کمی به خودتان ترحم کنید ، زیرا اگر شما سلامت روان خود را بهبود ببخشید بدن خود را به طور مداوم دشمن خود تصور نکنید.

اگر این افراط و تفریط به اندازه کافی مشکلی است که فکر می کنید واقعاً برای آن پیشنهاد داده اید ، یک برنامه ریزی کنید. نه “من فردا یک ساعت را در بیضی خواهم گذراند چون از خودم متنفرم” ، بلکه بیشتر یک مجموعه است استوار، یک برنامه پایدار ، غیر بدبختانه برای من غذای سالم می خورم و یک مقدار مناسبی ورزش هر هفته. به این ترتیب از خود مراقبت خواهید کرد خواه در نهایت چند آب نبات بخورید یا نه.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>