[ad_1]

یکی از جالب توجه ترین موارد در مورد افزایش سن ، چگونگی تغییر درک فرد در طی سالها است. وقتی کودک هستید ، به نظر می رسد که زمان برای همیشه طولانی است: یک هفته می تواند مانند یک سال باشد ، و یک سال می تواند مانند یک سال باشد تمام طول زندگی. اما به نظر می رسد با افزایش سن ، زمان شتاب می گیرد. البته ، یک روز کاری به ویژه طاقت فرسا می تواند طولانی شود ، اما به نظر می رسد سال ها در چند ثانیه می گذرد و شما ممکن است دریابید که شما یک دهه را به سرعت استراحت ناهار می شکستید.

چرا زمان با افزایش سن خیلی سریع می گذرد؟ روتین هنگامی که جوان هستید ، تجربیات جدید باعث ایجاد فرورفتگی در حافظه شما می شوند ، و درک طولانی مدت را برای شما ایجاد می کنند. اما وقتی یک کار را مرتباً انجام می دهید ، مغز شما عمل تکراری را در یک حافظه ادغام می کند ، گویی که زمان موافقت کرد

یک روانشناس و پژوهشگر زمان گفت: “روتین در فواصل زمانی مناسب حافظه ما را می کشد.” مارک لیتمن ، دکتریاو می گوید “اگر هیچ چیز معناداری اتفاق نیفتاده باشد ، ما چیزی نداریم که مغز ما بتواند آن را ثبت کند و زمان از نظر ذهنی کوچک می شود.” به همین دلیل ، به خاطر آوردن سفرهای فردی برای کار دشوار است زیرا مغز شما 261 سفر را با قطار در یک حافظه تبدیل می کند.

این پدیده اتفاق افتاده است حتی بیشتر در میان آزار دهنده است همه گیری برای ما که از خانه کار می کنیم ، این اتفاق هر روز می افتد دقیقاً همان ، در همان مکان ، بدون هیچ گونه سرگرمی معمول –مسافرت ، رستوران ، دوستان و خانواده –که در زمانهای عادی یک روال را جعل می کنند. پس از یک دوره انزوا به ظاهر بی پایان (به ذکر غم ، ترس و اندوه) ، مردم اکنون خانه های خود را ترک می کنند و می فهمند که بیش از یک سال کامل گذشته است ، تقریبا بدون اینکه حتی آنها متوجه شوند.

لیتمن این را یادداشت می کند برابری وجود دارد واقعا با مغز ما گنگ شده “بیایید بگوییم قبل از همه گیری ، یکشنبه ، سالشما با دوستانتان به کباب رفته و فوتبال و یک آبجو تماشا کرده اید و سپس روز دوشنبه [head] بازگشت به کار یبین روزهای یکشنبه و دوشنبه شارژ می شود “. “این است در طی همه گیری ناپدید شد. هر روز “Blursday” است و با نگاهی به گذشته همه چیز فقط یک منبع کثیف است. طول زمان کاهش می یابد. “

همانطور که لیتمن متذکر می شود ، زمانی که خیلی زود می گذرد احساسی است. این از وجودگرایی ما به عنوان یک نوع صحبت می کند. وی می گوید: “ما این ایده زمان خطی را داریم و فقط دوره خاصی از زندگی را داریم.” “یک جهت به سمت مکان خوب نیست ، بلکه به مکانی است که ما آن را پیری و مرگ می نامیم.”

خبر بد این است که تا کسی سرانجام چشمه جوانی را پیدا کند ، شما نمی توانید در مورد جهت زمان کار زیادی انجام دهید. اما روش هایی برای کاهش سرعت زمان وجود دارد احساسات، بنابراین نگویید ، بگویید ، بعد از 10 ماه نگاه کنید و تعجب کنید که چگونه فرزند شما یک سال تحصیلی کامل را به پایان رساند بدون اینکه حتی بخاطر بیاورد هر روز آنها را به مدرسه بیاورد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

روال خود را وارد کنید

این واضح است: اگر روزمره زمان (و حافظه) است ، بهترین راه برای صرفه جویی در وقت برای یک مرگ سریع ، شکستن این روال است. در انجام وظایف منظم مانند کار زیاد نمی توانید کار کنید ، اما می توانید روزانه یکنواختی ایجاد کنید.

روانشناس لورن سوییرو ، دکتر ABPPمی گوید که حتی تغییرات جزئی در روال شما می تواند به افزایش زمان کمک کند. وی می گوید: “راه هایی برای جستجوی تازگی و تمایز وجود دارد ، حتی اگر گران یا وقت گیر نباشد.” “شما مجبور نیستید به تعطیلات بروید ، به غذاهای گران قیمت بروید یا هر چیز دیگری. من فقط روز کارم را شکسته ام –در محله قدم بزنید ، در میانه روز برای ملاقات با یک دوست برای قهوه بیرون بروید. چیزی که باعث می شود کمی تازه تر شود. “

سایر تغییرات عبارتند از: انتخاب مسیر متفاوت برای کار ، گوش دادن به آلبوم جدید هر روز ، استفاده از استراحت ناهار برای کشف قسمت دیگری از (یا در محل کار خود) محله ، برنامه ریزی فعالیت های جدید پس از استخدام در تا آنجا که ممکن است روزهای هفته ، یادگیری زبان یا ابزار جدید ، پختن یک وعده غذایی جدید چند روز در هفته و غیره

سفر (با مسئولیت پذیری!)

یکی از بهترین راه ها برای کشش وقت ، سفر به مکان جدید است. حتی یک تعطیلات آخر هفته نیز می تواند باعث شود زمان بیشتری نسبت به خانه در مبل بسیار آشنا به نظر برسد.

ویتمن می گوید: “تمام تعطیلات آخر هفته در خانه بمانید ، و تماشای برنامه Netflix را دور بزنید ، به سرعت می گذرد.” “این را با یک آخر هفته در پاریس با دوستان خود مقایسه کنید ، جایی که شما اتفاقات هیجان انگیز را انجام می دهید و کاوش می کنید ، و دوباره برمی گردید و می گویید ،” اوه ، این مدت طولانی است. ” چیزهای زیادی وجود دارد که مغز شما می تواند در طول این دو روز ثبت کند. اگر در خانه استراحت کنید ، اتفاقی نمی افتد و زمان می گذرد. ”

اگر می توانید ، سعی کنید به جای بازگشت به همان مکان ، در مکان های جدید استراحت کنید –اگرچه بعد از یک سال در خانه ، هر مکانی که فضای شخصی شما نباشد ضبط حافظه را تحریک می کند.

اهداف خود را بشکنید از قطعات کوچک و فعال که می توانید در یک لیست خط بزنید

یکی از نگرانی های پس از همه گیری سویرو این است که اغلب شنیده می شود این است که این سال گذشته نه تنها به سرعت گذشت ، بلکه از دست رفت. “من همیشه آن را می شنوم. او با مواردی از جمله: “من از نظر اهدافم کجا هستم” ارتباط برقرار می کند. یک سال گذشت و هیچ تغییری نکرد. ” “به هر حال ممکن است مردم چنین احساسی داشته باشند ، اما بیماری همه گیر آن را بدتر کرده است.”

اگر احساس می کنید که همه گیری شما را پشت سر گذاشته است ، خبر خوب این است که اکنون هم می توانید با این اهداف شروع کنید. “اگر فردا تغییری ایجاد کنید ، هنوز خیلی متفاوت هستید. پس از همه ، شما آن تغییر را ایجاد کردید. ” “مهم نیست که در یک سال گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده است. از زمانی که برای رسیدن به اینجا لازم است دلسرد نشوید. ”

برای کسانی که برای شروع تلاش می کنند ، Soeiro شکستن یک هدف بزرگ را به یک سری اهداف کوچکتر پیشنهاد می دهد.به حداقل ممکن است این مراحل هنگام انجام a نشان داده شود هدف کوچک فاصله تا مرحله نهایی شما بسیار ترسناک تر خواهد شد.

سوئیرو می گوید: “یک لیست کار انجام دهید ، اهداف کوچک خود را در آن لیست قرار دهید و آنها را یکی یکی خط بزنید.” “اگر تمام کاری که شما باید انجام دهید پر کردن یک برنامه برای چیزی است ، حتی اگر این یکی از تلاش های شما برای رفتن به تحصیلات تکمیلی یا پیدا کردن یک کار جدید باشد ، پر کردن یک برنامه یک کار معتبر است و به شما احساس حرکت می دهد . “

به طور فعال متوجه موارد جدید شوید

این روش کاهشی به نظر می رسد ، اما م worksثر است. توجه به تغییرات کوچک در محیط آشنا به خاطرات جدید کمک می کند تا زندگی روزمره را بشکنند.

اگر گیاهان دارید ، رشد برگهای آنها را تماشا کنید. اگر حیوانات خانگی دارید ، ترفندهای جدیدی به آنها بیاموزید. اگر فرزند دارید ، قد آنها را کاهش دهید ، دندان های آنها را بشمارید ، اگر پوسترهای جدیدی را که روبان آنها را روی اتاق خوابشان قرار داده است نگاه کنید ، اگر آنها شما را دعوت می کنند (استراق سمع نکنید). به نحوه تغییر نور خورشید در اتاق نشیمن خود در طول روز توجه کنید. چیزهای کوچک تفاوت ایجاد می کند

مراقبه کنید

به طور کلی ، حضور بیشتر باعث کند شدن زمان می شود و مدیتیشن راهی عالی برای دستیابی به این هدف است. ویتمن می گوید تکنیک هایی مانند ذهن آگاهی و تمرکز بر تنفس کمک می کند شما “کنترل” درک خود از زمان می کنید.

او می گوید: “ایده من از چگونگی درک زمان از طریق بدن ما است.” “ما برای زمان عضوی از حواس را به روش معمول نداریم ، ما زمان را از طریق عبور از حالات بدنی ماسوسی خود حس می کنیم. وقتی روی خود جسمی خود تمرکز کنید ، زمان کند می شود. “

مدیتیشن علاوه بر گسترش درک شما از زمان ، می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد. شما لازم نیست در سکوت بنشینید ساعتها برای بهره مندی از مزایا. تعدادی برنامه وجود دارد که می تواند به شما در شروع مراقبه کمک کند ، حتی اگر فقط چند دقیقه در هفته بتوانید وقت بگذرانید.

دفترچه خاطرات داشته باشید

مغز شما ممکن است تمام خاطرات تکرار شده شما را ثبت نکند ، اما خاطرات روزانه شما ممکن است. اگر روزانه چند فکر ، احساس و خاطره ثبت کنید ، قبل از اینکه مغز شما را با هم مخلوط کند ، آن خاطرات را حفظ خواهید کرد و مرور بعداً به شما کمک می کند زمان از دست رفته را به خاطر بسپارید.

ویتمن می گوید: “ژورنالینگ به شما کمک می کند حافظه روایی و روایت خود را بسازید.” “محققان نشان داده اند که وقتی مطالب حافظه خود را برای مدتی به روز می کنید ، زمان نسبی گسترش می یابد.”

(فقط شاید مثلاً به دفتر خاطرات دبیرستان نگاه نکنید. بلوغ ارزش وقت اضافی را ندارد.)

عکس گرفتن

مانند یادداشت های روزانه ، گرفتن عکس به خلق داستانی کمک می کند که خاطرات شما را حتی پس از دور انداختن مغزتان حفظ می کند. اما آن را نگیرید هم بسیاری از عکس ها ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که گرفتن عکس می تواند به حافظه واقعی شما از واقعه ای که می خواهید مستند کنید آسیب برساند ، که این هدف را ایجاد می کند.

خود را مجازات نکنید

در اینجا چیزی استمهم نیست که چقدر مدیتیشن کنید ، یک دفتر خاطرات داشته باشید یا کارهای روزمره خود را تکان دهید ، زمان از طریق انگشتان شما می لغزد. و اگر نسبت به اهدافی که نتوانسته اید به آن دست یابید یا لحظاتی که در آخرین سال همه گیری موفق به ثبت آن نشده اید نگران هستید ، کمی استراحت کنید.

سوئیرو می گوید: “سال بسیار ترسناکی بود.” “بسیاری از ضررها ، بسیاری از حوادث غیرمنتظره ، ترسناک و ناگوار رخ داده است. همه ما را بازداشت کردند ، همه ما دیر رسیدیم و خیلی ترسناک بود. “

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir