چگونه می توان پس از COVID-19 با خیال راحت به ورزش بازگشت


زن بعد از آهسته دویدن ماسک می خورد تا آب بنوشد

عکس: Mother_ana (شاتر استوک)

معمولاً روند بازگشت به ورزش بعد از بیماری ساده است: به بدن اعتماد کنید ، آرام باشید ، و زیاده روی نکنید. اما اگر ویروس کرونا داشته اید ، مراقبت های بیشتری لازم است.

در نهایت ورزشکاران و علاقه مندان به سرگرمی با عوارض طولانی مدت از جمله لخته شدن خون در عروق و التهاب قلب روبرو شده اند. برخی از ورزشکاران همچنین خستگی و مشکلات تنفسی را گزارش می کنند که پس از بهبودی از COVID-19 ادامه می یابد.

تیمی از پزشکان بیمارستان ویژه جراحی نیویورک مجموعه ای از این موارد را منتشر کردند رهنمودهای بازگشت به ورزش. (یکی از نویسندگان ، جوردن متزل) نیز چنین دارد درباره انگیزه های این دستورالعمل ها نوشته شده است در نیویورک تایمز.)

در میان توصیه ها:

  • اگر فکر می کنید فقط دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده اید ، در صورت امکان آزمایش COVID-19 را انجام دهید.
  • اگر بیماری قلبی یا ریوی دارید قبل از بازگشت به ورزش با پزشک مشورت کنید.
  • اگر قبلا سالم بوده اید و مورد خفیفی از ویروس داشته اید ، ممکن است بخواهید پس از هفت علامت بدون علامت ، به ورزش برگردید روزها.
  • قبل از اینکه به برنامه کامل تمرین خود برگردید ، انتظار داشته باشید پس از آن حدود یک ماه طول بکشد.
  • ورزش را متوقف کنید و در صورت بازگشت علائم ، به ویژه درد قفسه سینه ، تب ، تپش قلب یا مشکل تنفس ، به پزشک مراجعه کنید.

نگرانی ها در مورد بازگشت به ورزش بیشتر مربوط به فعالیت های قلبی و تناسب اندام است. توصیه افزایش تدریجی نشان می دهد که فقط با نیمی از حجم تمرین طبیعی شروع می شود (بنابراین اگر دونده هستید ، این ممکن است نیمی از مقدار طبیعی دویدن شما باشد). این دستورالعمل ها در مورد وزنه برداری خاص نیستند ، اما نویسندگان اشاره می کنند مجموعه ای از دستورالعمل های خاص COVID همچنین توصیه می شود هنگام بازگشت به اتاق برای افزایش وزن و افزایش تدریجی ، به راحتی شروع کنید.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>