[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان چگونه خانه خود را هنگام افسردگی تمیز کنیم

عکس: آفریقای جدید (Shutterstock)

افسردگی یکی از بیماریهایی است که به سختی می توان از رختخواب بلند شد ، چه برسد به انجام همه کارهای ضروری که زندگی نیاز دارد ، مانند لباس پوشیدن. خوردنو نظافت خانه شما متأسفانه ، تمایل به نادیده گرفتن نیازهای جسمانی شما اغلب می تواند باعث بدتر شدن شما شود و منجر به یک مارپیچ رو به پایین شود که خارج شدن از آن دشوار است.

در مورد نظافت هنگام افسردگی ، فعالیت بدنی هنگام تمیز کردن و دیدن یک خانه تمیز می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید ، در حالی که یک خانه آشفته می تواند روحیه شما را بدتر کند – اما وقتی افسرده هستید ، جمع آوری انرژی برای نظافت تقریباً غیرممکن است. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می تواند به شما در پاکسازی در هنگام افسردگی کمک کند.

میزان تمیز کردن شما می تواند بسته به سطح انرژی شما و میزان خمیر متفاوت باشد

بسته به میزان افسردگی شدید و مدت زمان آن ، رویکرد شما بسته به میزان انرژی شما و آشفته بودن خانه شما متفاوت خواهد بود. اگر افسردگی برای مدتی ادامه یابد ، به احتمال زیاد این سردرگمی به حدی جمع شده است که مقابله با آن غیرممکن است. با وجود این ، هنوز کارهای کوچکی وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید.

اگر انرژی ندارید چکار کنید

به نظر می رسد اگر فضای زندگی شما انبوه از انبوهی از لباس ، کیسه زباله و بی نظمی های گاه به گاه به حدی است که به سختی می توانید حرکت کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید. کی سی دیویس، نویسنده “نحوه نگهداری خانه هنگام غرق شدن، “خب بله مکان خود را برای زندگی کاربردی کنیدبه دیویس ، یک کاردرمانگر دارای مجوز ، یک پلت فرم سلامت روان به نام “مراقب دعوا باشید“که بر بی قانونی تمرکز می کند ، توصیه های عملی برای افرادی که دوران سختی را پشت سر می گذارند.

وقتی دیویس می گوید “عملکردی” ، او مرتب یا سازمان یافته یا حتی بسیار واضح صحبت نمی کند. آنچه او است درست به این معنی که شما سزاوار یک مکان تمیز برای خواب و همچنین یک مکان امن برای پیاده روی هستید. ابتدا ملحفه های تمیز را روی تخت خود بگذارید ، سپس مسیری را به سمت آشپزخانه ، اتاق نشیمن و حمام باز کنید تا هر بار که سعی می کنید حرکت کنید به توده های شلوغ دچار نشوید. اگر در حال حاضر تنها چیزی است که برای آن انرژی دارید ، کافی است. شما هنوز کمی بهتر از قبل احساس خواهید کرد و این مهم است.

اگر انرژی کمی دارید چه باید بکنید

اگر کمی انرژی بیشتری برای تمیز کردن دارید ، دیویس یک راهکار نظافت را توصیه می کند که نظافت را در یک اتاق حفظ می کند و در عین حال تعداد تصمیماتی که باید بگیرید را به حداقل می رساند تا حواس شما پرت نشود یا تحت فشار قرار نگیرید.

همانطور که دیویس در ویدیوی یوتیوب خود توضیح می دهد ، “روش تنظیم 5 چیز“خوب ، وقتی او در یک اتاق بسیار شلوغ نگاه می کند ، با خودش می گوید:” فقط پنج چیز در این اتاق وجود دارد. “این پنج چیز زباله ، ظروف ، لباسشویی ، چیزهای بدون مکان و چیزهایی است که جایی برای رفتن دارند.

پیشنهاد دیویس این است که یک کار را همزمان انجام دهید ، همیشه در اتاق بمانید تا حواس شما پرت نشود و در وسط سرگردان نباشید ، هر کاری را که انجام می دهید فراموش کنید که قطعاً هنگام مبارزه با افسردگی اتفاق می افتد.

برای شروع ، یک کیسه زباله بردارید ، شروع به جمع آوری زباله و فقط تا زمانی که همه چیز را به دست آورید ، زباله را در گوشه اتاق قرار دهید. سپس همه ظروف را جمع آوری کرده و در قسمت دیگری از اتاق قرار دهید تا بعداً آنها را بشویید. پس از انجام این کار ، تمام لباس های شسته شده را بردارید ، آن را در یک قسمت جداگانه قرار دهید تا بعداً حمل شود ، سپس شروع به جمع آوری همه چیز بدون فضا کنید تا آنها را در قسمت دیگری از اتاق قرار دهید. در نهایت ، همه چیز را در جای خود قرار دهید.

پس از انجام این کار ، می توانید ظرف ها را شستشو دهید ، لباس های خود را بشویید و یا مکان هایی را برای کارها پیدا کنید ، یا اگر انرژی ندارید ، می توانید توقف کنید. در هر صورت ، اتاق از قبل از شروع کار ظاهر و احساس مدیریت بیشتری خواهد داشت.

همانطور که دیویس در ویدئوی خود توضیح می دهد ، بخش مهمی از این روش این است که همیشه در اتاق بمانید تا شانس حواس پرتی و انحراف را کاهش دهید ، در حالی که این پنج دسته تعداد تصمیماتی را که باید بگیرید به حداقل می رساند ، در نتیجه باعث می شود او احساس کند قابل کنترل تر

در صورت داشتن مقدار متوسط ​​انرژی چه باید کرد

اگر سطح انرژی بسیار پایینی داشته باشید ، مقدار زیادی بی نظمی یا هر دو را داشته باشید ، روشهای قبلی موثر خواهند بود. اگر با درجه پایینی از افسردگی یا میزان سردرگمی روبرو هستید ، این می تواند به شما در شکستن برخی از وظایف و همچنین تلاش برای پاکسازی هنگام راه رفتن کمک کند.

شش راهکارهایی برای نظافت منزل در شرایط افسردگی آنها باید وظایف را به کارهای کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنند. هنگام راه رفتن تمیز کنید تا دوغاب جمع نشود. تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تعلل انجام دهید ؛ لوازم تمیز کننده خود را در نزدیکی جایی که باید از آنها استفاده کنید ذخیره کنید تا به راحتی در دسترس باشند. تمرکز اول بر پاکسازی مناطق پر رفت و آمد ؛ و سپس خانواده خود را در تلاش های نظافت خود شرکت دهید.

افسردگی می تواند طاقت فرسا باشد ، و یک خانه آشفته می تواند شما را حتی بدتر کند. حتی اگر تمام انرژی شما فقط چند دقیقه تمیز کردن باشد ، باز هم به شما کمک می کند. فقط اطمینان حاصل کنید که علاوه بر تمیز کردن ، کمک های لازم برای بازیابی را نیز دریافت می کنید.

از کجا می توان برای افسردگی خود کمک گرفت

اگر از بحران سلامت روانی رنج می برید ، مشاوران آموزش دیده بحران در تمام طول شبانه روز در دسترس هستند خط تلفن ملی پیشگیری از خودکشیکه می توانید یا با شماره 1-800-273-8255 تماس بگیرید یا از طریق آنها تماس بگیرید چت آنلاینبه برای رسیدن به خط متن بحران، برای برقراری تماس ، متن “HOME” را به 741-741 ارسال کنید پروژه ترور خط تلفن ، شماره (866) 488-7386. برای خطوط اضافی و همچنین یافتن روانشناس می توانید به این مورد مراجعه کنید منبع انجمن روانشناسی آمریکابه پزشک شما نیز می تواند به شما کمک کند ، بنابراین با آنها صحبت کنید. افسردگی یک بیماری جدی است ، اما به ویژه با تیم پزشکی مناسب قابل درمان است.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir