[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان

تصویر: پیمچوی (شاتر استوک)

در دنیای کامل ، کشف اشتباهات ما از هویت شخصی آسان خواهد بود ، اما در واقع این کار به ندرت یک کار ساده است. زندگی همه پر از اشتباه قضاوت است ، اما بسیار مهم است که اجازه ندهید اشتباهات زندگی شما را تعریف کند یا عزت نفس شما را تضعیف کند. ایاگر با نیت صحیح به آن نزدیک شوید ، گام بسیار اشتباه می تواند به یک لحظه یادگیری تبدیل شود: یعنی خود را ببخشید و به دنبال راه هایی برای درک کسانی باشید که ممکن است آنها را آزرده یا ناامید کرده باشید.

اجازه ندهید اشتباهات شما را تعیین کند

درک تفاوت بین رفتار و هویت مهم است. اگرچه از بسیاری جهات ماهیتاً با هم مرتبط هستند ، اما همیشه یکی از علائم دیگری نیست. تیرابطه بین رفتار و هویت بخشی از زمینه های مطالعه خود است ، و فرقه های مذهبی درباره یکنواخت بودن آن بحث می کنند می توان گناه را از گناهکار جدا کرد و دانشمندانی که رابطه را مطالعه کرده اند بین احساس بیان شده از خود و عجیب های رفتاری دهه 1930.

هرچند که مردم می توانند موفقیت خود را در شکستهایشان پیدا کنید، همچنین این درست است که یادگیری از اشتباهات کسی – یا حداقل در هنگام مقصر دانستن آن ، متوجه آن هستید – به رضایت دیگران کمک می کند.

پذیرفتن یک اشتباه “الگویی را برای کاری که دوست دارید شریک زندگی یا همکارانتان انجام دهند تنظیم می کند” دکتر پرواز شرمن، روانشناس و نویسنده حمامهای مقدس و میزبان پادکست روانشناس عشق به Lifehacker می گوید. “این شما را مسئول و قابل اعتماد می کند اگر فضای مطمئنی ایجاد کنید تا در مورد اشتباهات خود صادق باشید ، پس امیدواریم که دیگران با آن احساس راحتی کنند. “

بدیهی است که این چنین است راحت تر از انجام اعتراف به گناه در مورد بسیاری از افراد ، به ویژه افرادی که معمولاً به خود سخت می گیرند ، توهین به آنها است. هویت. در تنظیمات بالینی ، این مفهومی است که به عنوان “ناهنجاری شناختی. “ کارول تاوریس روانشناس اجتماعی نحوه کار در او را توضیح داد نیویورک تایمز در سال 2017 ، گفت:

ناسازگاری شناختی همان چیزی است که هنگام خودپنداری احساس می کنیم – من باهوش ، مهربان ، مطمئن هستم که این باور درست است – با شواهد تهدید می شود که ما کاری انجام داده ایم که هوشمندانه نبوده است ، و اینکه شخص دیگری را آزار می دهیم. درست نیست.

هنگامی که به نظر می رسد تصور از خود توسط شخصی نزدیک به شما پاره شده است ، می تواند ویرانگر باشد. اما این به ندرت ، در صورت وجود ، قصد شخصی است که تحت تأثیر اشتباه شما قرار گرفته است.

جدایش، جدایی هویت از رفتار منفرایند یادگیری

ورزشی که استفاده از آن به اندازه کافی آسان است: Tبه صحبت کردن با یک کودک فکر کنید. همانطور که شرمن یادداشت می کند ، شما هرگز نمی خواهید برای کودک توضیح دهید که ذاتاً این کار بد است (یا کم رو، گزیننده، یک دنده، استبداد، یا آ طفل گریان)، اما ممکن است رفتار آنها بوده است اشتباه.

گاهی اوقات مقاومت در برابر انتقاد ریشه در نوعی آسیب دوران کودکی دارد که می تواند در بزرگسالان تلخ و درونی شود. “در ابتدا [the resistance to criticism] می تواند ترس باشد [that a person] اگر کامل نباشند اخراج می شوند یا شریک زندگی آنها آنها را دوست نخواهد داشت. ” “بنابراین گناه و دروغ در مورد حذف آنها را می خورد و همه چیز نمی تواند رشد کند وقتی که هیچ پایه ای برای اعتماد وجود ندارد.”

حقیقت این است که باید یاد بگیریم که آرام باشیم. “خود عالی در ما می داند که ما خوب هستیم و اینجا هستیم تا یاد بگیریم و رشد کنیم. اگر صدای ملایم تری را بپذیریم ، باعث گسترش بیشتر و هدایت ما به سمت بهتری می شود. ”

تفاوت بین گناه و شرم چیست؟

تمایز مهم دیگر که می تواند به شما کمک کند تا انتقادات از نفس خود را باز کنید درک تفاوت بین گناه و شرم است. مطمئناً ، هیچ کس نباید سعی در احساس گناه در شما داشته باشد ، اما احساس بد نسبت به اعمال خاص شما یک نیروی محرک عالی است. همانطور که جاستین لیوئی ، مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز به Lifehacker می گوید:

گناه می تواند برای ما بسیار انگیزه آور باشد تا ببینیم چه کاری انجام داده ایم که مضر است و به ما کمک می کند تا دیگر این کار را نکنیم. شرمندگی ما را به یک سوراخ خرگوش طولانی هدایت می کند که باعث می شود فکر کنیم در حال آسیب رساندن هستیم زیرا ما انسانهای ذاتی بدی هستیم. این به ما انرژی برای تغییر نمی دهد ، بلکه برای محافظت و پنهان کردن این قسمت از ما است.

اقدامات شما فقط در صورتی نشانگر ماهیت واقعی شما است که نسبت به تغییر مسیر ابراز بی میلی کنید یا از صدمه ای که ممکن است به طور مکرر وارد کنید ، صفر پشیمان شوید. خوشبختانه این اکثریت مردم نیستند.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir