[ad_1]

تصویر مقاله ای با عنوان

عکس: somsak nitimongkolchai (شاتر استوک)

سال گذشته هنگامی که همه گیری اتفاق افتاد ، اولین کاری که بسیاری از والدین انجام دادند این بود که از تمام قوانینی که برای زمان نمایش داشتند استفاده کنند. نه به این دلیل که بیماری همه گیر ما را پدر و مادر تنبلی کرده است. این به این دلیل است که بسیاری از ما ناگهان مجبور شدیم در همان فضاهایی کار کنیم که فرزندانمان با یکدیگر یاد می گرفتند ، بازی می کردند و با هم بحث می کردند.

ورزش ها ، باشگاه ها و فعالیت های بعد از مدرسه آنها لغو شد و ما هنوز مطمئن نبودیم که ویروس چگونه گسترش می یابد ، چه برسد به اینکه چگونه فرزندان خود را با خیال راحت با دوستان خود برای بازی های اجتماعی از راه دور در فضای باز همراه کنیم. بنابراین برای بسیاری از کودکان ما ، تبلت ها و تلفن های هوشمند به حیاط زندگی دوستانشان تبدیل شده اند – یکی از معدود راه هایی که می توانند با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند و همه گیری آن را از بین نبرد. ما به آنها اجازه ورود دادیم و قبل از اینكه بدانیم وقت اضافی روی صفحه بود خیلی زیاد زمان نمایش و شکل گیری عادت های بد.

از مدتی قبل می دانستم که زمان پخش صفحه نمایش کودک 10 ساله من از کنترل خارج شده است و من تصمیم گرفتم که تعطیلات تابستانی ، با داشتن آب و هوای دلپذیر و فرصت های اردو زدن ، زمان مناسبی برای حرکت به سبک زندگی محدودتر روی صفحه باشد. اما من مطمئن نبودم که دقیقاً چگونه می توانم کنار بیایم بدون اینکه مجرم به نظر برسد ، بنابراین برای مشاوره در مورد مکان شروع و نحوه ایجاد عادت های سالم و سالم برای زمان نمایش به روانپزشک کودک دکتر هلن ایگر مراجعه کردم.

ابتدا خود را ببخشید

در بیشتر این مقدمه ، طی 15 ماه گذشته سعی در توجیه والدین خود داشته ام. من به هر کلمه ای از آن اعتقاد دارم و با این وجود می دانیم که زمان زیاد نمایش برای فرزندان ما خوب نیست. اما اولین چیزی که ایگر ، بنیانگذار و رئیس ارشد پزشکی آن است سمور کوچک، یک سرویس بهداشت روان برای کودکان ، به من گفت که والدین باید خودشان را ببخشند.

ایگر می گوید: “اولین کار این است که واقعاً استراحت کنید و هر پدر و مادری باید واقعاً این کار را انجام دهد.” “آن زمان بسیار دشوار بود با این همه ضرر و زیان … و من فکر می کنم باید اعتراف کنیم که این همه گیری برای همه یک وضعیت اضطراری و آسیب زا بود.”

بنابراین ، سلام ، ما همه گیر شده ایم و شاید بچه های ما از قبل خیلی روی صفحه نمایش خود هستند ، اما این چیزی است که ما می توانیم آن را برطرف کنیم – و آنها بهتر می شوند.

دوپامین باعث می شود بیشتر بخواهند

آنچه اعتیاد کودک به صفحه نمایش را بسیار رایج می کند واکنش فیزیولوژیکی است که هنگام استفاده از آن تجربه می کند. البته این واقعیت وجود دارد که استفاده از دستگاه به مرور زمان به یک عادت تبدیل می شود – به این فکر کنید که بعد از خاموش کردن زنگ ساعت صبح چگونه به تلفن همراه دوم خود می رسید. اما این بیش از این است.

ایگر گفت: “بازی ها و برنامه های ویدیویی به گونه ای طراحی شده اند كه ما را در سیستم عامل خود نگه دارند. “آنها بخشی از مغز ما را که دوپامین تولید می کند ، تحریک می کنند که همان سیستم پاداش است. آنها دوپامین را “انتقال دهنده عصبی که احساس خوبی دارد” می نامند. بنابراین آنچه مهم است که درک کنیم این است که این نوعی عادت است که ممکن است ترک چرخه دشوار باشد زیرا این فقط یک روش اجتماعی نیست و چیز مثبتی را فراهم می کند بلکه زمان نمایش و بازی باعث می شود مغز شما خواسته های بیشتری داشته باشد. “

این به خودی خود چیز بدی نیست – اما وقتی کنترل یا تداخل در سایر فعالیت هایی که قبلاً لذت برده اید ، مانند ورزش ، زمان بازی مستقل ، هنرها و صنایع دستی یا اوقات خانوادگی دشوار می شود ، وقت آن است که با این مسئله کنار بیاییم.

استفاده واقعی آنها از زمان نمایش – و خودتان را ارزیابی کنید

ممکن است احساس کنید که در طول همه گیر شدن زمان نمایش کودک شما افزایش یافته است ، اما اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و بدون کمک شما به این دستگاه ها دسترسی پیدا کنند ، ممکن است تصویر کاملی از نحوه و زمان غواصی نداشته باشید. اگر مواقعی وجود داشته باشد که از بقیه مشکل سازتر باشد.

اگر شما در این کار هستید ، ایگر می گوید بهتر است از صفحه نمایش خود استفاده کنید ، که احتمالاً در سال گذشته نیز افزایش یافته است. شما می توانید در مورد کاهش زمان صفحه نمایش به همان اندازه که می خواهید صحبت کنید ، اما اگر ایمیل های کاری را هم در میز شام چک کنید ، پیام متضادی ارسال می کنید. این احتمال وجود دارد که همه ما بتوانیم در روز چشمانمان به صفحه چسبیده به چند روش برای کاهش زمان بیابیم.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) دارای یک ماشین حساب استفاده از رسانه است که می توانید با استفاده از آنها تمام روشهای گذراندن ساعتها (و هر یک از اعضای خانواده) در روز از خواب و غذا خوردن گرفته تا کارهای خانه ، فعالیتهای بدنی ، اوقات فراغت و بله ، زمان اکران را وارد کنید. می توانید این مورد را با آنها پر کنید تا به آنها کمک کند بفهمند استفاده از صفحه نمایش آنها با فعالیت های دیگر چقدر نامتناسب است.

هنگامی که بهتر می توانید از صفحه خانواده استفاده کنید ، می توانید از این اطلاعات برای جستجوی مناطقی که می توانید کار کنید استفاده کنید. ایجاد عادت های جدید. به عنوان مثال ، آنها ممکن است از خواب بیدار شده و بلافاصله iPad خود را روشن کنند یا کنترلر بازی ویدیویی خود را گرفته اند زیرا هنوز مجبور نبودند به تماس Zoom معلم خود بپیوندند ، اما اکنون آنها یک اردوی تابستانی برای آمادگی در صبح دارند. چیزی است که آنها مشتاقانه منتظر آن هستند و می تواند زمان طبیعی برای انتقال از پرش خودکار صفحه باشد.

یک طرح رسانه خانوادگی ایجاد کنید

اکنون که همه گناهان صفحه خود را بخشیده اید ، نقشی را که دوپامین بازی می کند تشخیص می دهد ، و شما می فهمید که این صفحه نمایش ها چقدر در زندگی شما حضور دارند ، وقت آن است که همه بحث کنند که از اینجا کجا بروند. با فرض اینکه آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند آنها را درک کنند ، می تواند با تأیید نحوه ورود ما به اینجا شروع شود.

بچه هایی که به اندازه کافی بزرگ شده اند و به تنهایی می توانند به این دستگاه ها دسترسی پیدا کنند ، آنها نیز به اندازه کافی بزرگ هستند که می دانند ما یک سال جهنم را پشت سر گذاشته ایم ، و این زندگی باید مدتی مطابق با آن تنظیم می شد – اما اکنون ما در شرایطی هستیم که همه چیز در حال باز شدن است و انجام سایر فعالیتهای جسمی و اجتماعی که برای آنها مهم است مهم است. آنها ممکن است نظرات خود را در مورد داشته باشند آنها می خواهند تابستان امسال چه فعالیت هایی را اولویت بندی کنند و می توانید در مورد چگونگی تحقق این موارد صحبت کنید.

برای این کار می توانید یک برنامه رسانه خانوادگی را با هم ایجاد کنید. AAP ابزاری برای این کار داردهم که در گذشته درباره آن نوشته ایم. این می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک خانواده ، با هم تصمیم بگیرید که چگونه زمان و مناطق در خانه را بدون صفحه نمایش تعیین کنید ، چگونه تعادل بین زمان آنلاین و آفلاین و “آداب” رسانه ای را که در آن تعامل خواهید داشت ، تعیین کنید.

به عبارت دیگر ، چکش را رها نکنید و تصمیم بگیرید که پس از 15 ماه متوالی فقط بیش از این مقدار مجاز به صفحه نمایش در روز باشد. این مجازات نیست. این سازماندهی مجدد اولویت ها است زیرا ما می توانیم سرانجام آنها را دوباره سازماندهی کنید.

ایگر می گوید: “این کار اتلاف چیزی نیست ، مانند اتلاف وقت در صفحه.” “واقعا مهم است که فرمول آن را در مورد آنچه می توانیم بدست آوریم ، تنظیم کنید بازگشت که دوستش داریم و سعی کنید [talk about that] به روشی مثبت “

ایگر همچنین خاطرنشان كرد كه تمام مدت حضور در صفحه نباید به نظر برسد كه گویا هر یك از اعضای خانواده در خلوت در گوشه های جداگانه خود عقب نشینی می كنند. شما هم می توانید استفاده کن برای ایجاد یک رابطه خانوادگی ، یا با درخواست از آنها برای نشان دادن اینکه چگونه یک بازی مورد علاقه را انجام می دهند ، یا با تماشای یک برنامه تلویزیونی با هم که دوست دارید.

[ad_2]

منبع: kaheshvazn-khabar.ir