“گوش دادن به بدن خود” واقعاً به چه معناست


شخص در سالن متفکر به نظر می رسد

عکس: تصویر فلامینگو (شاتر استوک)

در دنیای تناسب اندام ، مردم معمولاً می گویند که اگر احساس خوبی ندارید باید “به بدن خود گوش دهید”. این توصیه اغلب به یک روز تعطیلات تعطیل می رسد ، که مطمئناً در بسیاری از موارد یک گزینه معتبر است.

اما “به بدن خود گوش دهید” به معنای “اگر 100٪ احساس نمی کنید یک روز تعطیل کنید” نیست. این به معنای رابطه ای است که در آن مغز ما را ترغیب می کند که راه برویم ، به جلو برویم در حالی که بدن ما مانند یک خر لجباز است – گاهی اوقات اطاعت می کند ، گاهی می نشیند و از حرکت امتناع می ورزد.

بدن ما قوی ، زیبا و انعطاف پذیر است و اگر در واقع به بدن خود گوش دهید ، متوجه خواهید شد که توانایی بیش از آنچه فکر می کنید هستید. مطمئناً ، بدن می تواند به شما بگوید که چه وقت باید استراحت کنید ، اما بدن شما همچنین می تواند آماده بودن برای یک چالش را به شما بگوید.

امتحان کنید

هر کس که به مدت کافی تمرین کند ، داستانی مانند این خواهد داشت: احساس می کردم به نوعی بیمار هستم ، اما به هر حال برای تمرین حاضر شدم. بعد از رفتنم ، واقعاً احساس خوبی داشتم و در نهایت رکورد شخصی را ثبت کردم. جدی ، اگر خودتان را در اینجا نمی شناسید ، از اطراف س askال کنید. چندین بار برای من اتفاق افتاده استبرای شما اتفاق نخواهد افتاد هم اگر به خودتان فرصتی بدهید ، یک روز

نحوه برخورد من در اینجا است روزها احساس بیماری می کنم خسته ، یا فقط به موقع:

  1. اگر برنامه تمرینی داشته باشم ، بدون توجه به هر چیزی حاضر می شوم.
  2. اجازه نمی دهم مغز احساس بدن من را حدس بزند. منتظر هستم تا بدنم به من بگوید.

بنابراین ، بگذارید بگوییم یک روز چمباتمه است ، اما من انتخاب های بد زندگی را انجام داده ام. شاید من دیروز کاری کردم که بیش از آنچه انتظار داشتم روی گاری هایم کار کندو بعد خواب کافی نداشتم. احساس خستگی، آهسته. تدریجی، و وقتی از پله ها پایین می روم پاهایم درد می گیرند.

اما من هنوز حاضر می شوم. من می دانم که در روزهایی که فکر می کردم روزهای بدی هستند تمرینات بسیار خوبی داشته ام و اگر امروز اسکات نزنم ، برنامه من برای بقیه هفته اشتباه می گیرد. (اگر من در هفته انعطاف پذیری لازم را داشته باشم تا از یک روز سخت به یک روز آسان تبدیل کنم ، می توانم این کار را انجام دهم ، اما یک تمرین را از دست نخواهم داد.)

بعد چی؟ دارم کم کم گرم میشم من نوار خالی را برمی دارم و چند اسکات با آن انجام می دهم. من تعجب می کنم چه احساسی دارم تا کنون خیلی خوب؟ اگر چنین است ، من ادامه می دهم.

حالا ، ممکن است تمام مدت فکر کنم ، “اوه ، من احتمالاً جایی نزدیک به شماره هایی که امروز برنامه ریزی کرده ام نخواهم رفت.” بنابراین من ادامه می دهم.

کمی بیشتر روی هالتر می فشارم و از بدنم می پرسم: این چه حسی است؟ اگر خوب بود ، بیشتر اضافه می کنم. در این باره چه می گویید؟

شما میبینید قرار است به کجا برسد. تا زمانی که بتوانم هر ست را با خیال راحت و بدون درد قابل توجه انجام دهم ، ادامه می دهم. من تعجب نمی کنم اگر من می خواهم مانند برای متوقف کردن ، نمی دانم این لحظه ای است که من هستم باید جلوی خودت را بگیر بیشتر اوقات بدن من “بله ، همه چیز خوب است” را تکرار می کند.

احساس درد راهی برای لاغر شدن دارد پس از گرم شدن و انجام کار ، من نیز هستم. نه تعجب اگر طبق برنامه می توانم تمرین کامل خود را انجام دهم. (اگر تمرینات شما این است با RPE برنامه ریزی شده است، کار شما حتی آسان تر است زیرا آنها به طور خودکار با توجه به احساس شما مقیاس بندی می شوند.)

اما گاهی اوقات کمی کمتر از برنامه ریزی شده نیاز دارید. شاید من باید حداکثر 80 درصد حداکثر کار خود را انجام دهم ، اما وقتی به 75 درصد می رسم ، می توانم بگویم این چیزی است که در من وجود دارد. این خوبه؛ من واقعاً بدن خود را گوش کردم و به من گفتند امروز چه کاری می تواند انجام دهد. به عبارت دیگر ، به قدرت و مقاومت خود ایمان داشته باشید. هنگام گوش دادن به بدن خود ، مطمئن شوید که از او می پرسید چیست؟ من میتوانم من فقط آنچه را که نمی توانم انجام نمی دهم.


منبع: kaheshvazn-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>